MS Windows
briani 27239
Så blev MP9 hvis officiel...
Fra : Madsen

Dato : 09-01-03 02:15

Se subject.

Den kan hentes på Windows Update nu.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 09-01-03 02:17

Madsen skrev:

> Se subject...

....hvor der skulle have stået vist i stedet for hvis.

Madsen.

Fra : ..::jmj::..

Dato : 09-01-03 08:20

> ...hvor der skulle have stået vist i stedet for hvis.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Madsen.

Hvad er MP9?

...::jmj::..

Fra : ..::jmj::..

Dato : 09-01-03 08:25

> Hvad er MP9?
>
> ..::jmj::..

Never mind, tænkte mig om
Men den er nu ikke kommet på dansk..

...::jmj::..

Fra : Søren Blom

Dato : 09-01-03 13:01

"..::jmj::.." <kaliffen@privat.dk> skrev
> Men den er nu ikke kommet på dansk..

Der skulle gå et par måneder endnu før den danske version er klar, har jeg
læst et og andet sted.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-01-03 09:25

In article <Xns92FE16E67C505.thomas@madsen.tdcadsl.dk>,
nospam@madsen.tdcadsl.dk says...
> Den kan hentes på Windows Update nu.

Jeg har været inde og kigge på den, men hvilke fordele ligger der i den,
når man ikke anvender den til audio ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Madsen

Dato : 09-01-03 16:26

Jesper G. Poulsen skrev:

> Ud fra det du allerede har skrevt, så kan jeg ikke se fordelen i
> den...

Nej, det tænkte jeg nok. :)

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 09-01-03 16:40

In dk.edb.system.ms-windows, Madsen wrote:

> [...]

Sæt mig på listen.

>Nej, det tænkte jeg nok. :)

:) Jeg har lige installeret den - jeg ville lige se hvad jeg selv
syntes. Jeg prøvede det der med radioen og Alchemy. Jeg ved ikke om
det kører godt, men det kører i hvert fald ligeså dårligt som alt det
andet. Det tvinger dog ikke min computer i knæ.

--
Lars Stokholm

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-01-03 18:08

On Thu, 09 Jan 2003 16:39:48 +0100, Lars Stokholm <stokholm@diku.dk>
wrote:

>Sæt mig på listen.

Er der nogen, der ved, om den nye version også kan finde på at nægte
afspille musikfiler, fordi den "ikke kan se, at brugeren har licens
til dem"? I så fald er den dømt ude, ligesom den gamle. Den har jeg
vist endnu ikke haft åbnet på denne maskine, altså noget over et år.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 09-01-03 19:00

On Thu, 09 Jan 2003 17:14:18 +0100, Madsen wrote:

> Er der nogen der ved om MP9 også vil kunne køre på Win2000?

Ja, det vil den kunne. Også 98 og ME.
--
Simon Walther-Larsen
Haderslev, Sdr. Jylland, Denmark

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 11-01-03 05:02

On Sat, 11 Jan 2003 03:09:17 +0100, Madsen wrote:

> Tja og nu sidder jeg så med et tvivlsspørgsmål som muligvis er
> MP9-specifik. Kan jeg ikke lokke en eller anden til at gå ind på:
> <http://www.adobe.com/products/photoshopalbum/overview.html> og
> køre den her 'View Windows Media movie'. Jeg har et problem med
> at vidoen begynder at flimre helt vildt ca. 20-30 sekunder efter
> start. Gad vide om det er MP9 eller om det også ville ske med MP8.
> Hmm...

Jeg har ingen problemer med at se den video med MP9.
Jeg har en 768/256 ADSL-forbindelse, mon det har nogen betydning ?

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 11-01-03 18:44

On Sat, 11 Jan 2003 15:29:43 +0100, Madsen wrote:

> Er det MP9 eller er det MP6.x der starter når du klikker på linket?

Det er MP9, og jeg bruger Win2000.

Nu har jeg så prøvet at se videoen på en (næsten) ren installation af XP,
hvor der er MP8. Her afsplles videoen i MP6.4.

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 11-01-03 18:57

On Sat, 11 Jan 2003 18:49:10 +0100, Madsen wrote:

> Tak fordi du gad at teste. :)

Det var da så lidt.
Kan jeg ikke lokke dig til at kigge ovre i dk.edb.hardware.grafikkort, hvor
jeg om lidt fyrer et spørgsmål af vedrørende Matrox G400 ?

Fra : Madsen

Dato : 09-01-03 17:14

Lars Stokholm skrev:

> [...]
> det kører godt, men det kører i hvert fald ligeså dårligt som alt det
> andet. Det tvinger dog ikke min computer i knæ.

I knæ var måske også så meget sagt, men markøren på musen bliver
træg at bruge og taskmanageren afslører også at der virkelig
bliver brugt kræfter på det.
Det rager mig dog, for jeg har ikke det her øjegejl slået til
alligevel. Jeg havde det blot slået til for en kort bemærkning
i går aftes/nat.

Fra : Madsen

Dato : 09-01-03 18:31

Peter Loumann skrev:

> Er der nogen, der ved, om den nye version også kan finde på at nægte
> afspille musikfiler, fordi den "ikke kan se, at brugeren har licens
> til dem"?

Jeg har aldrig oplevet det problem på den gamle version 8.x. Hvilke
musikfiler tænker du på? Downloadede *.mp3'er eller?

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-01-03 19:43

On Thu, 09 Jan 2003 18:31:20 +0100, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Jeg har aldrig oplevet det problem på den gamle version 8.x. Hvilke
>musikfiler tænker du på? Downloadede *.mp3'er eller?

Det var den version, jeg havde på Win ME, husker ikke længere
ver.-nummeret. Når jeg havde kopieret musik fra mine egne cd'er over
på hd, som wav eller mp3, det husker jeg ikke længere, så var der
ingen problemer på _den_ maskine. Men kopierede jeg dem over på min
blærbare eller en ny puter / samme efter geninstallation, så afviste
den med den meddelelse og forlangte at se den originale cd.

Nu var det, jeg gjorde, fuldt lovligt. Men selv hvis det ikke havde
været: Ingen skal komme og spille politi på min maskine. Siden da har
ms-MP været blacklistet her. Den har kun været åbnet én gang, for at
få slået _alt_ fra. Der findes heldigvis andre udmærkede
medieafspillere.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-01-03 23:44

In article <m6gr1vsbdbq7c1i9jeoclefmnklrom4g58@4ax.com>,
peloda@tiscali.dk says...
> få slået _alt_ fra. Der findes heldigvis andre udmærkede
> medieafspillere.

Den holdning har jeg også til tingene.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 10-01-03 11:54

In dk.edb.system.ms-windows, Peter Loumann wrote:

> [...]
>blærbare eller en ny puter / samme efter geninstallation, så afviste
>den med den meddelelse og forlangte at se den originale cd.

Underligt... Jeg har oplevet det samme med WMA-filer, så lige siden
har jeg boycottet dem. Jeg troede ærligt talt at det var noget der lå
i nogle specielle wma-headerinformationer, men det er det så ikke.

I alle tilfælde kan det slås fra, fra en checkbox i Media Player:

Copy protect music:
Specifies whether tracks copied from CDs in Windows Media Audio format
are protected files. A license is required to play protected files.
Licenses help protect the copyrights of artists by preventing illegal
distribution. Selecting this check box may prevent you from playing
the tracks on another computer.

Note that you should back up your licenses to a floppy disk
periodically. If you reinstall or upgrade your operating system, your
licenses could be lost even though you retained your protected files.

--
Lars Stokholm

Fra : Lars Stokholm

Dato : 10-01-03 12:04

In dk.edb.system.ms-windows, Lars Stokholm wrote:

> [...]

Fortæl mig lige at du kopierede dem med Media Player. Nå, ikke?

Eller gjorde du? Så læs ikke videre.

Måske har den markeret dem til at være en kopi, og så gemmer den en
fil et sted på computeren, der fortæller hvilke kopier der må
afspilles og hvilke der ikke må.

>Underligt... Jeg har oplevet det samme med WMA-filer, så lige siden
>har jeg boycottet dem. Jeg troede ærligt talt at det var noget der lå
>i nogle specielle wma-headerinformationer, men det er det så ikke.

Jeg synes nu bare heller ikke at jeg kunne spille WMA-filen i Winamp,
men der var vist også noget med at Micro$oft ikke havde givet Nullsoft
tilladelse til et-eller-andet... Det kan jo have en sammenhæng. MS kan
have tvunget Nullsoft til at købe et WMA-plugin der understøttede alt
deres kopi-snavs, eller hvad ved jeg?

>Copy protect music

I MP3-filer - i hvert fald - findes et "tag" der hedder original. Hvis
det ikke er markeret, så må det vel være en kopi :)

Anyways, så skal vi vel nok efterhånden hen i dk.kultur.musik, men jeg
venter lige lidt med at futte. Det kan jo være at diskussionen tager
en uventet drejning ;)

--
Lars Stokholm

Fra : Peter Loumann

Dato : 10-01-03 12:38

On Fri, 10 Jan 2003 12:04:27 +0100, Lars Stokholm <stokholm@diku.dk>
wrote i to indlæg:

>I alle tilfælde kan det slås fra, fra en checkbox i Media Player:

Aha! Men underordnet. Indstillingen har åbenbart været default. Det er
i mine øjne nok til at diskvalificere programmet.

>Note that you should back up your licenses to a floppy disk
>periodically.

Aha! Og hvor ligger de så. Og så skulle jeg bruge tid og energi på det
detektivarbejde ... Nej tak!

>Fortæl mig lige at du kopierede dem med Media Player. Nå, ikke?

Svjh ikke, jeg baskede dem vist bare over fra en back-up-cd. Men jeg
husker altså ikke detaljerne.

>I MP3-filer - i hvert fald - findes et "tag" der hedder original. Hvis
>det ikke er markeret, så må det vel være en kopi :)

Jeg gider ikke begynde at åbne dem og studere tags. Jeg vil bare
afspille dem uden videre vrøvl.

>Anyways, så skal vi vel nok efterhånden hen i dk.kultur.musik

Næh, ikke specielt ...

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Lars Stokholm

Dato : 10-01-03 12:57

In dk.edb.system.ms-windows, Peter Loumann wrote:

>Aha! Men underordnet. Indstillingen har åbenbart været default. Det er
>i mine øjne nok til at diskvalificere programmet.

Se det er den rette indstilling. Derfor bruger jeg heller ikke
Outlook, da den som bekendt som standard ikke tillader en at modtage
potentielt skadelige fil-typer. Snot!

>Aha! Og hvor ligger de så. Og så skulle jeg bruge tid og energi på det
>detektivarbejde ... Nej tak!

Jeg fandt dem på et tidspunkt... Jeg ved ikke om der var en knap man
kunne trykke på for at tage backup, eller om der stod i hjælpefilen
hvor de lå. Hvorom alting er, så er det noget rod.

>Svjh ikke...

Tænkte jeg nok...

>Jeg gider ikke begynde at åbne dem og studere tags. Jeg vil bare
>afspille dem uden videre vrøvl.

Det kan vist heller ikke lade sig gøre at konvertere fra kopi til
original eller omvendt, sådan uden videre.

[dk.kultur.musik?]

>Næh, ikke specielt ...

Næh, ikke mere. Så lader vi den være.

--
Lars Stokholm

Fra : Madsen

Dato : 09-01-03 19:21

Simon Walther-Larsen skrev:

> Ja, det vil den kunne. Også 98 og ME.

Glimrende. Så kan jeg endelig slippe af med det 7.x-skrammel på
Win2000.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 10-01-03 03:37

Peter Loumann skrev:

> [...]
> ms-MP været blacklistet her. Den har kun været åbnet én gang, for at
> få slået _alt_ fra. Der findes heldigvis andre udmærkede

Som sagt så har jeg ikke oplevet problemet, men jeg kan godt forstå
din holdning med den oplevelse.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 11-01-03 03:09

[MP9]

Fra : Madsen

Dato : 11-01-03 15:30

Simon Walther-Larsen skrev:

> Jeg har ingen problemer med at se den video med MP9.

Nå, men så må det være et lokalt problem. Noget undrer mig dog for
jeg kan se at videoklippet hedder 'guidetour_320_240.asx'.
*.asx er associeret med MP9 her, og det er derfor MP9 der starter
når man klikker på videoen. (Det er jo nok meget logisk).

På Win2000 er MP7 installeret og *.asx er associeret med MP7, men
her er det MP6.4 der starter i det lille vindue når jeg klikker på
linket hos Adobe.

Jeg har prøvet at gå tilbage til MP8 på WinXP og her er det også
MP6.4 der starter, trods det at *.asx og *.asf er associeret med
MP8. <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/mp_forvirring.jpg>
Der er ingen problemer med at afspille vidoen med MP6.4 her.

Er det MP9 eller er det MP6.x der starter når du klikker på linket?

> Jeg har en 768/256 ADSL-forbindelse, mon det har nogen betydning ?

1024/512 her.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 11-01-03 18:49

Simon Walther-Larsen skrev:

> Nu har jeg så prøvet at se videoen på en (næsten) ren installation
> af XP, hvor der er MP8. Her afsplles videoen i MP6.4.

Ok. Så må det være noget nyt fra og med MP9 at sådan et klip også
bliver afspillet med MP9. Tak fordi du gad at teste. :)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 11-01-03 19:46

Simon Walther-Larsen skrev:

> Kan jeg ikke lokke dig til at kigge ovre i
> dk.edb.hardware.grafikkort, hvor jeg om lidt fyrer et spørgsmål af
> vedrørende Matrox G400 ?

Jeg har kigget og er enig med:

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 12-01-03 16:10

Peter Loumann skrev:

> [...]
> blærbare eller en ny puter / samme efter geninstallation, så afviste
> den med den meddelelse og forlangte at se den originale cd.

Jeg sidder lige og roder med MP9 (igen igen) og ville lige prøve at
kopiere en af mine cd'er til MP3. I MP8 fik jeg ikke nogen meddelelse,
men MP9 kommer med denne her:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/mp9/copy_music.gif>
Man kan altså selv vælge om man vil have den sikring slået til eller
ej. MP9 husker indstillingen til næste gang så man ikke skal vælge
det hver gang.

Madsen.

Fra : Henning

Dato : 12-01-03 20:00

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:Xns9301A47754D38.thomas@madsen.tdcadsl.dk...
> Peter Loumann skrev:

> Jeg sidder lige og roder med MP9 (igen igen) og ville lige prøve at kopiere en af mine cd'er til MP3. I MP8 fik jeg ikke nogen meddelelse, men MP9 kommer med denne her:

Kiggede ikke lige på linket, men antager det er noget med kopibeskyttelse af wma og mp3? Min WMP 8.00.00.4477 (XP.PRO.OEM.ingen_SP) skulle der i indstillinger bare én gang sættes/fjernes hak for dette, og det har den så altid husket.

Men den er også 'anderledes' mht DVD... Den har aldrig skullet have installeret codecs eller andre afspillere. Og i lang tid var den eneste film, der havde været i nærheden af installationen, på en DVD hvor de eneste filer var *bup, *ifo og *vob. Hvis der er nogen der kan forklare hvorfor, hører jeg gerne.

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Madsen

Dato : 12-01-03 20:22

Henning skrev:

> Kiggede ikke lige på linket, men antager det er noget med
> kopibeskyttelse af wma og mp3?

Ja, det er når man f.eks. ripper en cd til *.mp3 at MP9 kommer
med en dialogboks som spørger om man vil tilføje kopibeskyttelse
til filerne så de kun kan afspilles på den pc hvorpå de er lavet
eller ej.

> Min WMP 8.00.00.4477 (XP.PRO.OEM.ingen_SP) skulle der i
> indstillinger bare én gang sættes/fjernes hak for dette, og det
> har den så altid husket.

Det er muligt at jeg blot har sat det flueben engang i tidernes
morgen i MP8 så.

> [...]
> en DVD hvor de eneste filer var *bup, *ifo og *vob. Hvis der er
> nogen der kan forklare hvorfor, hører jeg gerne.

Jeg bruger ikke MP til DVD. Her kan jeg bedre lide PowerDVD, så
det kan jeg desværre ikke hjælpe med.

PS. Kunne man ikke lokke dig til at kigge på linielængden af dine
indlæg? Se evt.: <http://usenet.dk/netikette/linje.html>

Hvordan du opsætter Outlook Express til nyhedsgrupperne kan du læse
om her: <http://kommunalbastards.org/oe/>. Hvis du har yderligere
spørgsmål er der hjælp at hente i den gruppe som omhandler Outlook
Express. <news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express>

Madsen.

Fra : Henning

Dato : 13-01-03 21:04

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:Xns9301CF3D673E4.thomas@madsen.tdcadsl.dk...

> Det er muligt at jeg blot har sat det flueben engang i tidernes morgen i MP8 så.

Ja, det ved jeg ikke... Det jeg lagde op til var, at 'min' WMP opfører sig anderledes, end nogen gange beskrevet. Og der kan være forskelle, derfor var jeg også omhyggelig med versionsnummeret.

> Jeg bruger ikke MP til DVD. Her kan jeg bedre lide PowerDVD, så det kan jeg desværre ikke hjælpe med.

WMP har start, stop, pause, næste/sidste 'nummer', og det er egentlig hvad jeg skal bruge.

Jeg har den teori (men ingen mulighed for at efterprøve), at WMP forsøger at hente mpeg-codecs (altid 'fejl under overførsel'...), giver op, og finder de 'decs' mit Hauppauge SW har slæbt ind. Findes der en filsystem-logger i XP?

OT:

> PS. Kunne man ikke lokke dig til at kigge på linielængden af dine indlæg? Se evt.: <http://usenet.dk/netikette/linje.html>

Jeg ved jeg er uhøflig nu, og overtræder nogle retningslinier udlagt i nogle RFC's:

Linielængden er bevidst sat til 9999 tegn, og da jeg tror, at der ikke er nogen tilbage med en tekstbaseret skærm, og der i stedet bruges software, som kan ombryde teksten ved læsning, giver dette et pænere resultat. (Personligt foretrækker jeg en linielængde på ca 40, korrekt citering, tegnsætning, stavning... Men usenet er heller ikke en perfekt verden ;)

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Lars Stokholm

Dato : 13-01-03 21:43

In dk.edb.system.ms-windows, Henning wrote:

> [...]

[...]

> [...]
>er nogen tilbage med en tekstbaseret skærm, og der i stedet bruges
>software, som kan ombryde teksten ved læsning, giver dette et pænere

Det er hamrende irriterende at sidde og se på, når nu man er vant til
de hersens 70 tegn pr. linje. Det kan godt være at mange nyhedslæsere
kan ombryde ved skærmens kant, men jeg kan ikke huske nogen som
ombryder ved et bestemt antal tegn. Har jeg prøvet sådan en, så har
jeg i hvert fald ikke været klar over det. Eller også har jeg bare
ikke lagt særligt mærke til det (da de fleste jo heldigvis vælger at
følge netiketten).

>Personligt foretrækker jeg en linielængde på ca 40

40 tegn? Så lad os da mødes på halvejen ved de 70.

>korrekt citering

Helt klart.

>tegnsætning, stavning...

Der er vel nok nogen, hvis bedste ikke er nok. Det må man finde sig i.

>Men usenet er heller ikke en perfekt verden ;)

Når nu du har muligheden for at gøre os andre 99% brugere på Usenet
glade, hvorfor så ikke gøre det? Du er trods alt i mindretal.

--
Lars Stokholm

Fra : Madsen

Dato : 13-01-03 22:29

Henning skrev:

> Jeg har den teori (men ingen mulighed for at efterprøve), at WMP
> forsøger at hente mpeg-codecs (altid 'fejl under overførsel'...),
> giver op, og finder de 'decs' mit Hauppauge SW har slæbt ind.

Hvis MP er stillet til at den ikke skal hente codecs på nettet,
så tror jeg heller ikke at den forsøger at gøre det, men jeg har
ikke undersøgt det nærmere.

> Findes der en filsystem-logger i XP?

Jeg mener ikke at der er ret meget af den slags indbygget i WinXP,
men Sysinternals har mange gode gratis programmer til sådan noget.
<http://www.sysinternals.com/ntw2k/utilities.shtml>

> [...]
> ikke er nogen tilbage med en tekstbaseret skærm, og der i stedet
> bruges software, som kan ombryde teksten ved læsning, giver dette

De fleste newsreadere kan sikkert stilles til at ombryde teksten.
Den newsreader jeg bruger pt. (Xnews) kan også ombryde. Det hedder
wordwrap i Xnews, men wordwrap bestemmes af størrelsen på det vindue
man læser indlægget i.
Pt. kører jeg med en opløsning på 1600 x 1024 pixels og ofte kører
jeg 1920 x 1200 pixels. Du skulle prøve at læse dine indlæg i disse
opløsninger.

Med wordwrap slået til, ser det sådan her ud:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/xnews/word_wrap_on.png>
Det er meget svært at læse dine indlæg da øjet skal vandre så langt
fra slutningen af den ene linie til starten af den næste. I 9 ud af
10 tilfælde kommer man til at springe en linie over, eller starte
forfra på den linie man lige har læst. Det problem er en af de
største årsager til at aviser er delt op i spalter. Hvis en avis-
artikel var spredt ud over to sider, altså lange linier som fyldte
to avissiders bredde, så ville du i løbet af ganske få linier
opgive at læse resten af artiklen.

Uden wordwrap ser det sådan her ud:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/xnews/word_wrap_off.png>
Som du ser så skal jeg scrolle nede i bunden for at læse dit indlæg.
Det er også en plage.

> Personligt foretrækker jeg en linielængde på ca 40, korrekt
> citering, tegnsætning, stavning... Men usenet er heller ikke en
> perfekt verden ;)

Nej, men det gælder trods alt stadig om at vise hensyn til
hinanden og RFC'erne er netop lavet så flest mulig mennesker har
en chance for at få det bedste ud af usenettet.
Hvis det er OE's mildest talt elendige linieombrydning du er træt
af, så var det en noget bedre løsning at installere Quotefixet
<http://jump.to/oe-quoteFix/>. Det vil du med garanti ikke
fortryde når du først har vænnet dig til det.

Brugen af Quotefixet kan du lære mere om i gruppen som omhandler
OE. <news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express>

Madsen.

Fra : Henning

Dato : 16-01-03 21:23

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:Xns9302E4A8259D3.thomas@madsen.tdcadsl.dk...

> <http://www.sysinternals.com/ntw2k/utilities.shtml>

Fint, må jeg kigge på. Jeg har bare undret mig over at lige den mulighed for logging ikke findes 'indbygget'.

> Du skulle prøve at læse dine indlæg i disse opløsninger.

Som jeg skrev, ved jeg det ses som uhøfligt... ;)

Jeg 'altid' noget andet på skærmen samtidig med OE, så dens vindue er trukket sammen til måske 800 bred.

Quotefix? - Uhh, så tror jeg NS 4,7x er mere stabil, og med alle OE+QF funktionerne medfødt.

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Lars Stokholm

Dato : 16-01-03 21:53

In dk.edb.system.ms-windows, Henning wrote:

>Som jeg skrev, ved jeg det ses som uhøfligt... ;)

Næh, du skrev at det /er/ uhøfligt, og det er helt korrekt.

--
Lars Stokholm

Fra : Madsen

Dato : 16-01-03 21:56

Henning skrev:

> Fint, må jeg kigge på. Jeg har bare undret mig over at lige den
> mulighed for logging ikke findes 'indbygget'.

Det er muligt at den gør, men jeg kender ikke værktøjet i så fald.

> Som jeg skrev, ved jeg det ses som uhøfligt... ;)

Men alligevel vælger du altså at gøre det.

> Jeg 'altid' noget andet på skærmen samtidig med OE, så dens vindue
> er trukket sammen til måske 800 bred.

Jeg kan ikke rigtig se hvad forskel det skulle gøre.

> Quotefix? - Uhh, så tror jeg NS 4,7x er mere stabil, og med alle
> OE+QF funktionerne medfødt.

Quotefixet er aldrig gået ned her, så stabiliteten har jeg ikke
noget at klage over.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 09-01-03 14:03

Jesper G. Poulsen skrev:

> Jeg har været inde og kigge på den, men hvilke fordele ligger der
> i den, når man ikke anvender den til audio ?

Det tør jeg ikke udtale mig om endnu. Jeg installerede den i aftes
og har vel siddet og rodet med den i en times tid i alt. Det første
jeg har bidt mærke i er at den er lidt nemmere at styre hvad angår
sikkerhedsindstillingerne. Den starter også jævnt hurtigt, som den
første MP8 havde ret store problemer med her (ikke SP1'eren) og
generelt har den fået et desingmæssigt løft, synes jeg. F.eks. det
her med at man kan højreklikke på statuslinien og få MP slået til
så den minimeres som en lille let tilgængelig afspiller, er en rar
ting, synes jeg.

Et minus er at flere af mine multimedieknapper på tastaturet ikke
fungerer med MP9. Ikke fordi at jeg bruger dem hele tiden og så
igen, men jeg ser helst at det jeg har installeret fungerer som
det skal, så nu venter man igen på Logitech.

Noget der kan få min pc helt i knæ med MP9 er hvis jeg sparker den
i gang med at afspille en musik-cd eller noget internet-radio og så
vælger den nye visulization som hedder Alchemy. Jeg ved ikke lige
hvad de har tænkt på da de lavede den, eller også er der bare noget
ved den som min pc ikke kan trække ret godt.

Mine installerede codecs virker heldigvis stadig med MP9, men DVD-
afspilningen i den er en fiasko. Her vil jeg langt hellere bruge
PowerDVD XP.

Madsen.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-01-03 15:32