ny skærm...? hvad er det bedste køb idag?
Fra : **TwN**

Dato : 08-01-03 21:34

dav dav,
Jeg står og overvejer at skifte den gamle skærm til en lidt nyere model.....
Hvad ville den bedste være? hvad kan i anbefalde?
det skal lige siges, at det ikke skal være fladskærm... og helst en 19", der
kan køre 1600*1200@75/80/85Hz..............

**TwN**

Fra : Jens Gregersen [9670~

Dato : 08-01-03 22:45

[snip]

> Hvad ville den bedste være?

Sony, Samsung, Phillips, Eizo (og sikkert mange flere) går du i hvert fald
ikke galt i byen med. Den dyreste er (næsten) altid den bedste

> hvad kan i anbefalde?

Jeg kan klart anbefale min egen Samsung SyncMaster 900NF. Den har et
knivskarpt billede, og opfylder også nedenstående krav...

Fra : Lestat

Dato : 11-01-03 11:35

> Sony, Samsung, Phillips, Eizo (og sikkert mange flere) går du i hvert fald
> ikke galt i byen med. Den dyreste er (næsten) altid den bedste

Pas på med Sony. Jeg overvejede deres F520 da jeg skulle have ny skærm, men
valgte i stedet en FP1375x da jeg havde hørt mange dårlige erfaringer, dels
med deres QA, men især med deres garanti service, som er langsom og dårlig.

> Jeg kan klart anbefale min egen Samsung SyncMaster 900NF. Den har et
> knivskarpt billede, og opfylder også nedenstående krav...

Ja, samsung laver gode billige skærme. Min kæreste har selv en NF, og den er
rimelig god.

L.

Fra : Madsen

Dato : 11-01-03 14:35

Lestat skrev:

> [...]
> skærm, men valgte i stedet en FP1375x da jeg havde hørt mange
> dårlige erfaringer, dels med deres QA, men især med deres garanti

Hvad står QA for?

Xfut: <news:dk.edb.hardware.skaerm>
Dette indlæg og svar til det vil havne i den gruppe.

Madsen.

Fra : Lestat

Dato : 11-01-03 15:15

> Hvad står QA for?

Quality Assurance, altså kvalitets kontrol. Grunden til at jeg nævner det er
at nogen af deres skærme, især G400 har været ramt af et problem med meget
dårlig geometri i hjørnerne. Problemet er/har været rimeligt udbredt.

L.

Fra : Madsen

Dato : 11-01-03 15:36

Lestat skrev:

> Quality Assurance, altså kvalitets kontrol.

Nå ok.

Madsen.

Fra : Kenneth Boye

Dato : 08-01-03 22:49

Dette er et nyt mærke i Danmark, men laver rigtig gode skærme til rigtig
gode priser:
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=1346

Mvh.
Kenneth Boye

Fra : Peter

Dato : 09-01-03 20:01

"Kenneth Boye" <k_boye@bjoernemosen.dk> wrote in message
> Dette er et nyt mærke i Danmark, men laver rigtig gode skærme til rigtig
> gode priser:
> http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=1346

Den skal du ihvertfald holde dig fra. Jeg har haft 2 nu og ingen af dem
havde et ordentligt billede. De var kanon skarpe på midten men i kanterne
gik det galt. De var efter min mening ikke gode nok til at få så stor ros af
både Tomshardware og ovenstående.

Jeg klagede og fik en ny med samme symptomer. efter megen frem og tilbage
med antaservice (on-site garanti), forhandleren og distributøren. Fik jeg
til sidst forklaringen af Iiyama's egen teknikker der havde set skærmen: "
Det bliver ikke bedre, det må du leve med"
Øh, nej tak. Så den røg retur til forhandleren. Det er sidste gang jeg køber
Iiyama.

Peter

Fra : Madsen

Dato : 08-01-03 22:56

**TwN** skrev:

> Jeg står og overvejer at skifte den gamle skærm til en lidt nyere
> model.....

Så er der hjælp at hente i <news:dk.edb.hardware.skaerm>

Madsen.

Fra : **TwN**

Dato : 08-01-03 22:57

Nu har jeg også lige kigget på lidt priser osv...
Jeg faldt så lige over nogle rimelig billige LG-skærme... er LG noget der er
værd at købe?

Fra : Jean Christophe B. T~

Dato : 09-01-03 21:50

Jeg synes helt klart LG laver nogle af de bedste CRT skærme sammen med sony
og dell.

Min Flatron 795 er hvert fald dejlig.

/Jean Christophe

Fra : Lestat

Dato : 11-01-03 11:32

> Jeg synes helt klart LG laver nogle af de bedste CRT skærme sammen med
sony
> og dell.
>
> Min Flatron 795 er hvert fald dejlig.

Dell laver ikke skærme. De rebadger. (Som regel Sony CRT billedrør, til
TFT'er er det som regel Samsung og Benq).

L.

Fra : Dennis

Dato : 09-01-03 07:36

Jeg kører med SONY TRINITRON, fanme dejlig skærm!

Fra : pivnu

Dato : 09-01-03 20:23

AOC er ikke noget at prale af eller være imponeret over. Men vil man ikke
ofre alverden i en ny skærm, så er den altså virkelig god til prisen.

--
M.v.h.
Lene