Deling af serielle porte over netværket : ~
Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 08-01-03 22:34

Hej.......

Traditionel indledning :
"Nu er jeg jo ikke den store haj, men alligevel roder jeg mig ud i noget som
sikkert er meget svært"

Specifikt problem :
Jeg har brug for en rimeligt stor mængde serielle porte, som skal kunne
bruges fra samme PC....
Jeg forestiller mig, at en aldrende PC kan indgå i "et cluster af serielle
porte", som kan kaldes fra en central PC.
Det er vel ikke så simpelt, at man blot kan mounte /dev på en anden maskine,
og skrive til portene den vej ???

Filerne i /dev biblioteket er vel bare en eller anden slags
"reference-filer" og ikke "bufferfiler", eller hvad ????

Mvh. Mikael Kristiansen

Fra : Jørn Hundebøll

Dato : 08-01-03 23:01

Mikael Kristiansen <komposit@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> sikkert er meget svært"
>
> Specifikt problem :
> Jeg har brug for en rimeligt stor mængde serielle porte, som skal kunne

Hvorfor køber du ikke bare et kort med 8 eller 16 serielle udgange på ? De
fåes både i en intellegent version (=dyr) og en ikke intellegent
(=billigere). Forskellen er hvormeget CPU'en belastes. Digiboard er et
navn - der finder sikkert mange andre.

--
Jørn

http://www.dblue.dk - Home of the Gnu.

Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 09-01-03 20:39

Hej igen.....
"Jørn Hundebøll" <news1@dblue.dk> wrote in message
> [...]
> fåes både i en intellegent version (=dyr) og en ikke intellegent
> (=billigere). Forskellen er hvormeget CPU'en belastes. Digiboard er et

Det har noget at gøre med både budget, og fremtidig anvendelse af den
resterende mængde regnekraft.
Jeg har brug for det store antal porte, fordi en mængde forsøgsopstillinger
skal "passes".
Hvis jeg får stillet en mængde PC'ere op, som alle er meget lidt belastede,
vil det være nærliggende at begynde at eksperimentere med clusters......
Betingelsen er naturligvist, at det ikke er alt for besværligt, samt frem
for alt, at det er stabilt....

Mvh. Mikael Kristiansen

Fra : Bo Simonsen

Dato : 09-01-03 01:57

Mikael Kristiansen <komposit@hotmail.com> writes:

> [...]
>
> Filerne i /dev biblioteket er vel bare en eller anden slags
> "reference-filer" og ikke "bufferfiler", eller hvad ????

Det lyder meget fornuftigt, jeg ville nok prøve den samme metode, så lad
det komme an på en prøve?

Et device bliver jo opfattet som en "fil" som skriver/læser til/fra.

Så hvis du mounter det via nfs, burde der ikke være nogen problemer.

--
"Linux! The choice of a GNU generation"      http://bo.geekworld.dk

Fra : Christian Laursen

Dato : 09-01-03 02:15

Bo Simonsen <bo@geekworld.dk> writes:

> Det lyder meget fornuftigt, jeg ville nok prøve den samme metode, så lad
> det komme an på en prøve?
>
> Et device bliver jo opfattet som en "fil" som skriver/læser til/fra.

En device-fil specificerer blot major/minor numre for det givne device,
så det giver ikke meget mening at mounte /dev over nfs, idet det stadig
er de samme numre, der vil blive slået op og brugt lokalt.

Det eneste tidspunkt, jeg kan komme på, hvor det giver mening at have
/dev på nfs er på diskløse installationer.

Christian Laursen

Fra : Mikael Kristiansen

Dato : 09-01-03 20:42

Hej.....
"Christian Laursen" <xi@borderworlds.dk> wrote in message
> En device-fil specificerer blot major/minor numre for det givne device,
> så det giver ikke meget mening at mounte /dev over nfs, idet det stadig
> er de samme numre, der vil blive slået op og brugt lokalt.

Lige præcist, hvad jeg formodede i den mail, som startede denne tråd, men
jeg kunne jo tage fejl.....
Det ville virke mærkeligt, at skulle skrive til en fil, så disken skulle
arbejde, hver gang man skrev til en hardwareenhed.....

Mvh. & tak for svaret,
Mikael Kristiansen