MS Windows
briani 27239
IE-4
Fra : Per A. Hansen

Dato : 08-01-03 22:20

Hej alle!

Er der nogen der lige ved, hvorledes man kan afinstallere
den ulyksalige IE-4 fra W-98 - i den første udgave var den låst
sammen med W-98.
Maskinen blev ubrugelig efter at jeg havde kørt IE-5 oveni.
Nu vil jeg gerne have maskinen omformatteret - W-98 geninstalleret og ie-4 fjernet, hvis det kan lade sig gøre.

Skal harddisken omformatteres for at få det optimale ud af den i øvrigt udmærkede maskine?

Per A. Hansen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 08-01-03 22:44

Hej Per A. Hansen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Er der nogen der lige ved, hvorledes man kan afinstallere
> den ulyksalige IE-4 fra W-98 - i den første udgave var den låst
> sammen med W-98.

Det kan du med næsten sikkerhed ikke. Der ligger også nogle IE4-
komponenter i Win98 SE (skønt det er en IE5.0-version, der følger med
og automatisk bliver installeret), fordi Windows selv skal bruge dem.

> Maskinen blev ubrugelig efter at jeg havde kørt IE-5 oveni.

Jeg tror ikke, det skyldes det. Snarere har der været noget koks i
Windows, som så blot er kommet i udbrud, da du installerede en IE5.x-
version.

Var jeg i din situation, ville jeg:
1. Afinstallerede IE5 (under "Tilføj/fjern programmer").
2. Genstarte Windows.
3. Installere Win98 "oveni" (dvs. køre installationsprogrammet inde fra
Windows).
4. Genstarte Windows.
5. Installere en IE5.x (personligt valgte jeg IE5.5 og kørte derefter
Windows Update).

Muligvis ville det efter punkt 4 være praktisk at køre en reg-cleaner.
(Win98 SE smider ca. 50 defekte nøgler ind i registreringsbasen ved en
ren - i.e. nyfomateret harddisk - installation).

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Pico

Dato : 09-01-03 18:38

Rudi Stegen wrote:
> Hej Per A. Hansen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

KLIP
> [...]
> fra Windows).
> 4. Genstarte Windows.
> 5. Installere en IE5.x (personligt valgte jeg IE5.5 og kørte derefter

Hvorfor ikke installere IE 6, den er da nyere og udemærket. Ligger på
de fleste PC blades CDrom.

> Muligvis ville det efter punkt 4 være praktisk at køre en reg-cleaner.
> (Win98 SE smider ca. 50 defekte nøgler ind i registreringsbasen ved en
> ren - i.e. nyfomateret harddisk - installation).

Det lyder utroligt fornuftigt.
Pico

Fra : Per A. Hansen

Dato : 09-01-03 21:04

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev i en meddelelse news:Xns92FDE73C59555RudiStegen@dknews.tiscali.dk...

> [...]
> Windows).
> 4. Genstarte Windows.
> 5. Installere en IE5.x (personligt valgte jeg IE5.5 og kørte derefter

Tak for svaret - det vil jeg prøve.
Jeg mente at have hørt, at der var et specielt program til formålet -
udviklet udenom MS.
Men jeg vil prøve din metode - IE4 er dårligere end IE3.
Det er først med IE5 man kan anvendes det fornuftigt til
homebanking m.v.
Regcleaner går i stå ved ID-nøglerne, jeg er ved at fjerne nøgler
med Reg-healer, der er meget smart hvir man er forsigtig.

Per A. Hansen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-01-03 22:41

Hej Per A. Hansen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Jeg mente at have hørt, at der var et specielt program til formålet -
> udviklet udenom MS.

Er det ikke Windows Lite - <http://www.litepc.com/> - du tænker på?

Hvis det er, er det (vist [1]) ikke nogen mulighed. Det er beregnet til
at rippe alt det MSIE/OE (og i nyere udgaver andet efter valg), som
Windows i sig selv ikke skal bruge. Dvs. man har forkastet fremover at
anvende MSIE/OE.

> Regcleaner går i stå ved ID-nøglerne, jeg er ved at fjerne nøgler
> med Reg-healer, der er meget smart hvir man er forsigtig.

Det er vel ikke efter geninstallation (oveni), den går i stå?

[1] Det er muligt, man via kryptiske procedurer alligevel kan
installere MSIE/OE bagefter (uden at geninstallere Windows, men så er
man jo lige vidt). Jeg har blot aldrig set nærmere på muligheden.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-01-03 23:44

Brian Livingstone (windows ekspert) har en løsning på at fjerne IE4 her:
http://www.idg.net/crd_windows_68905.html

Kurt