MS Windows
briani 27239
Hjælp ønskes til net cafe projekt vedr. fj~
Fra : Seth

Dato : 08-01-03 21:24

Hej

Har en ven som har et større netværksprojekt kørende i sin netcafe, 7
maskiner koblet op til en server.
Hans problem består i at han gerne vil skjule f.eks denne computer, start
menu osv. og kun have internet explorer & spil genveje til at blive vist.
Altså kunderne skal ikke have mulighed for at snuse rundt.
Hvorledes er dette muligt? Hvilket program kan gøre dette? Han har kendskab
til programmer lignende Boomtown's, men licensen til disse koster for meget
for en lille cafe som hans.

Evt. henvis mig gerne til korrekte newsgroup, hvis denne er forkert
placeret.

Mvh

Bo

Fra : Peter Dahl

Dato : 09-01-03 00:43

"Seth" <crow_104@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
meget
> for en lille cafe som hans.
>
> Evt. henvis mig gerne til korrekte newsgroup, hvis denne er forkert

Jeg har lige hentet Magic Tweak fra PC World - her
http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=774 - og jeg mener at
den kan skjule de emner du nævner, men jeg gider ikke lige checke det. Og så
lige standardspørgsmålet ´... Hvilken Windows anvender han ?

Peter

Fra : Jens

Dato : 09-01-03 08:15

> "Seth" <crow_104@hotmail.com> skrev i en meddelelse
blive vist.
> kendskab
> meget

Hvis det er xp(pro) maskiner så lav en brugerkonto som er medlem af
administratorer
Log på med den og indstil skrivebord og start menu som den skal være
log af og på med en anden administrator konto og lav den "nye" konto til
medlem af gæster istedet for administratorer, det skulle give det resultat
at programmer kan startes og stoppes men ikke system kommandoer og system
ændringer.

Jeg mener man kan kopiere bruger mappen fra "c:\documents and settings\ " på
en maskine til en anden og så oprette brugeren som gæst med angivelse af
hvilken mappe brugeroplysninger skal hentes fra, så bliver alle 7 maskiner
ens at se på.

Hvis et drev er med ntfs filsystem kan kvota bruges til at bestemme hvor en
bruger/gæst må gemme filer og hvor meget plads de må bruge på disken.

Hvis gæste kontoen altid bruges til "kunder" deles de så om den plads der er
på den angivne placering og de kan nægtes adgang til system drev som det så
kun er xp der skriver i.

mvh Jens brug min mail hvis du har lyst