CPU køling
Fra : Lars Smedegaard

Dato : 08-01-03 20:11

Hej gruppe
Jeg har problemer med en AMD Athlon XP1800 på et SL-75DRV mobo ... Når
jeg afvikler tunge programmer "kortslutter" skidtet - nærmest a la en
ophedningsbeskyttelse og CPU core temp kommer op over 75 grader -
hvilket er tæt på beskyttelsen. Hvad er løsningen - en ny køler/nyt
kølepasta ? Nuværende køler er en Glacial Tech.

Hører gerne forslag til hvad jeg kan gøre.

Lars

Fra : **TwN**

Dato : 08-01-03 21:31

Lars Smedegaard wrote
> [...]
> hvilket er tæt på beskyttelsen. Hvad er løsningen - en ny køler/nyt
> kølepasta ? Nuværende køler er en Glacial Tech.

Hvad står din Vcore på? (kan aflæses i BIOS eller med "SiSoft Sandra"...)
Prøv evt. at checke din CPU-køler for støv osv. check også om den kører som
den skal...hvis den siger sjove lyde køre den højst sandsyneligt ikke som
den skal...!
ellers kan du smide nogle blæsere i kabinettet, for at skabe bedre
luft-gennemstrømning...

**TwN**

Fra : Lars

Dato : 10-01-03 00:44

"**TwN**" <wcrew2002@hotmail.com> wrote in message news:<3e1c9a80$0$223$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> [...]
> den skal...!
> ellers kan du smide nogle blæsere i kabinettet, for at skabe bedre

Hej
Vcore er på 1,73v - og da køleren kun har ca 2 mdr på "bagen" er det
ikke lige støv der plager. Kører med åben kabinetside; meen ....

Lars

Fra : Robert Jensen

Dato : 08-01-03 22:52

"Lars Smedegaard (slet 7APVW)" <smedegaard@7APVWmail.dk> wrote in message
> [...]
> kølepasta ? Nuværende køler er en Glacial Tech.
>
> Hører gerne forslag til hvad jeg kan gøre.

prøv at hive køleren af igen, og sæt den stille og roligt på igen.

havde samme problem med en xp2100
det viste sig at det skyldtes at jeg havde sat profilen en lille smule skævt
på, så den ikke fik 100% kontakt. der skal åbentbart ikke meget til.

Med Venlig Hilsen

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk

Fra : Kenneth Boye

Dato : 08-01-03 23:01

Det kunne godt lyde til at der er sket noget med køleren eller at den ikke
sidder rigtig monteret.

Skulle det ende med ny køler alligevel, så er Glacialtech 2310 udmærket
ifølge testen her: http://www.itzonen.dk/content/anmeldelse.asp?reviewid=467

Hvad angår mig selv er jeg glad for min MIST Silent Twin på XP2000+
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=552

Mvh.
Kenneth

Fra : Thomas Jensen

Dato : 10-01-03 08:35

"Kenneth Boye" <k_boye@bjoernemosen.dk> wrote in message
news1T9.31802$Hl6.3311968@news010.worldonline.dk...

> Hvad angår mig selv er jeg glad for min MIST Silent Twin på XP2000+
> http://www.studiedata.dk/product.asp?product=552

Har samme opsætning - hvilken CPU temp. opnår du?
mvh
Thomas

Fra : John Vedsegaard

Dato : 09-01-03 20:25

"Lars Smedegaard (slet 7APVW)" <smedegaard@7APVWmail.dk> skrev i en
meddelelse news:10420531080.333230972249744@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> kølepasta ? Nuværende køler er en Glacial Tech.
>
> Hører gerne forslag til hvad jeg kan gøre.

Jeg har ændret kølingen i min AMD 2100+ fjernet den oprindelige blæser (den
larmede).

Ved hjælp af nogle piberensere! og en gammel køler fra en AT-PSU placeret
ca. 10 cm. fra CPUén faldt støjen til næsten ingen ting og temperaturen
faldt 10 grader... fra 52 til 42 1 times drift. Med defragment igang.
Storm P. har ikke levet forgæves.

Pris 0.00 kr.

John Vedsegaard