Regler... Eller ingen regler ?....
Fra : Steffler@Home

Dato : 08-01-03 18:36

Hejsa..

Nu slog det mig lige her midt i madlavningen... Dharma sidder
for enden af køkken bordet og kigger på at jeg laver mad. Det
er en aftale vi har og ikke en regel. Når far laver mad, så sidder
man ved enden af bordet hvis man vil kigge på. (Det ku' jo være
der faldt noget af) Hvis man nærmer sig maden, så får man et puf
ned på gulvet. Det er vi enige om - og det virker...
Når der ikke bliver lavet mad, så er hele bordet til fri afbenyttelse, hva'
enten man skal drikke af håndvasken eller pille ved køleskabsmagneter
(Det er forresten også godt at ligge på komfuret (glaskeramisk) når
det køler ned

Det er faktisk den eneste regel / aftale vi har her i huset. Alle rum,
møbler
og afkroge står til Deres disposition skulle De måtte ønske det... (De sover
selvf. sammen med mor & far i sengen

Nogen af vores venner har tonsvis af regler for hvad kattene må og
ikke må.. Ikke i soveværelset (døren er lukket når De er på arbejde),
ikke på køkkenbordet - OVERHOVEDET. Ikke på bordet inde
ved computer.. Ikke på skillevæggen mellem køkkenet og stuen osv.
osv.

Hvordan har I andre herinde det med regler / aftaler med De kære små ?

Mvh

Steffen

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 08-01-03 18:46

hejsa

Hos os har vi to regler.
De må ikke være på bordet når jeg laver mad og heller ikke når vi spiser, og
så er der forresten og lukket til min datters værelse da hun har tendens til
atsma og skal helst sove hvor der ikke kommer dyr.

Hilsen Sanne

Fra : Elwarth

Dato : 08-01-03 19:03

> Hvordan har I andre herinde det med regler / aftaler med De kære små ?
>
> Mvh
>
> Steffen

Hej Steffen

Her i huset er reglen, at katte ikke må komme der, hvor der til tider er
mad, dvs. køkkenbordet, spisebordet og sofabordet. At de så er ligeglade med
min regel er en anden snak
Derudover må de ikke lege med ledninger(!), kradse i tapetet eller klatre i
stuepalmen. Der er også et enkelt rum, de ikke har adgang til, da vi har alt
for mange kattefarlige ting stående derinde, f.eks. værktøj.
Ellers må de alt, også sove i sengen (det er nu så hyggeligt).

Venligst
Dorthe

Fra : Mette Mejdahl

Dato : 08-01-03 19:55

Hejsa!

Mine katte må ikke gå på bordene & akvariet (de gør det dog af og til, hvis
de skal lave en protest mod noget, så som; "Vi har ikke fået mad endnu, og
klokken er 30 sek. over 18!!!"

De må heller ikke gå ind i vores leguan's terrarie (heller ikke selvom
savsmuldet i bunden er rart at sidde / tisse i!)

Choko (vores yngste kat) må ikke jage Bam Bam (vores ældre dame, som ikke
selv kan sige fra).

Derudover skal man sitte sig, inden man får mad. (sit kommando, som til
hunde).

Jeg synes det er rart med nogle regler, for vi skal jo alle være her...

MVH. Mette, den meget strikse mor :-/

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 08-01-03 19:49

> Hvordan har I andre herinde det med regler / aftaler med de kære små ?

De må ikke gå på bordet. Det virkede faktisk fint, men så har vi lige brugt
to år på at bygge om, og det giver ikke rigtigt mening af nægte kattene at
komme på bordet, når det flyder med værktøj og støv alle vegne - det
fortryder vi nu.

De må ikke være ved bordet når vi spiser - heller ikke selv om det er
"kattemad" (rejer).

De skal forstå et nej.

Men ellers ingen begrænsninger. Så længe vi kan leve sammen på en god måde,
så er der jo ingen grund til at lave regler.

Mvh Maria

Fra : Helle Andersen

Dato : 08-01-03 20:01

"Steffler@Home" <steffen.hansen@dba.dk> skrev i en meddelelse news:3e1c6180$0$266$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> [...]
> ikke på køkkenbordet - OVERHOVEDET. Ikke på bordet inde
> ved computer.. Ikke på skillevæggen mellem køkkenet og stuen osv.

Men virker det ???

> Hvordan har I andre herinde det med regler / aftaler med De kære små ?

Vi har 3 regler:
Man må ikke være på bordene, når der bliver tilberedt
mad eller spises - ellers må de gerne.
Man må ikke klatre i reolen.
Man må ikke rende ud på opgangen, når hoveddøren står
åben.

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Tina Bach Nygaard

Dato : 08-01-03 20:34

Freja må ikke være i soveværelset alene da hun ødelægger lagner.

Hun må ikke tygge ledninger og kradse i sofaen.
Hun må hoppe op på køkkenbordet for at sætte sig i vinduskarmen men ikke
opholde sig på køkkenbordet.
Hun må ikke være på bordet når vi spiser.
Hun kender mine komandoer Nej! ved hun vad betyder men tager det kun for
gode vare når jeg siger det, dvs jeg er bossen og madmor og derfor retter
man sig efter mine regler meget logisk. Alle andre er hun ligglad med.

Mvh Tina

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 08-01-03 20:13

> Man må ikke rende ud på opgangen, når hoveddøren står
> åben.

Virker det???? tror hvis det var mine så ville de med glæde tage den verbale
balle bagefter, bare for at prøve det nye og spændende der ude

Hilsen Sanne

Fra : Sanne Schmidt

Dato : 08-01-03 20:13

Fra : Helle Andersen

Dato : 09-01-03 00:38

"Sanne Schmidt" <sannefjern@spamsilver-heart.dk> skrev i en meddelelse news:3e1c853f$0$83838$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Virker det???? tror hvis det var mine så ville de med glæde tage den verbale
> balle bagefter, bare for at prøve det nye og spændende der ude

Det gør det. Faktisk er det uden sammenligning den regel
det virker bedst Selv Kesto, der aldrig er bange for
nye steder, vil ikke engang sidde på armen af mig på
opgangen. De går til dørtrinet og ikke længere - men jeg
stoler selvfølgelig aldrig på dem.

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : AEK

Dato : 08-01-03 20:31

"Steffler@Home" <steffen.hansen@dba.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan har I andre herinde det med regler / aftaler med De kære små ?

Regler...hæ hæ
- Jo, her i huset er det strengt forbudt at gå på køkkenbordet !
Jeg synes, at det er forfærdeligt ulækkert med kattehår der.

- De forstår alle tre ordet : nej.

- De forstår alle tre , når der bliver sagt : Ind i stuen. ( Når vi
forlader et rum og døren lukkes ).
Så bener de alle tre afsted, mens der skældes ud på os

Ellers er der vist ikke de vilde regler her.
Dog synes jeg , at det er vigtigt, at de forstår ordet nej, i stedet for at
man skal gå og skælde ud.

/ Anya og alle rødderne.

Fra : Helle

Dato : 08-01-03 20:57

> Hvordan har I andre herinde det med regler / aftaler med De kære små ?

Her i huset må man ikke bide i ledninger, kradse i møblerne eller være på
bordene! Ellers er alle andre steder tilgængelige! jeg har fået lært
kæresten at han skal holde op med at gå på bordene og bide i ledningerne
*g*...ej spøg til side. Misserne ved godt de ikke må men de killinger og
skal gang på gang prøve grænser. Gør de noget som de ikke må, så forstår de
en Nej!, nogen gange skal man bare lige sige det TO gange for at de nu også
helt overgiver sig til at holde op

Mvh Helle

Fra : Signe Sørensen

Dato : 08-01-03 21:09

> Hejsa..
>
> Hvordan har I andre herinde det med regler / aftaler med De kære små ?
>
> Mvh
>
> Steffen

Hej Steffen.

Vi har da også nogle regler og aftaler herhjemme.
Man må ikke være på køkkenbordet, og den regel kender de godt og de
overholder den også. ;)
Man må heller ikke klatre i reolen, den regel kender de også godt, men
de overholder den ikke.
Og så må man ikke klatre i det store spejl i gangen, og jo det er sket,
og den regel overholder de faktisk også for det meste.
Og så tror jeg vi har en regel om at man ikke må være på sofabordet, men
de er desværre ikke helt enige. Så den må jeg vist tage op til revudering.

Jeg har lige et spørgsmål nu vi snakker regler, hvis de kære små gør
noget de ikke må, hvordan gør i dem så opærksomme på det. med
vandsprøjt, tramper i gulvet, siger nej bestemt eller noget helt andet??

Med venlig hilsen
Signe Sørensen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Helle

Dato : 08-01-03 21:06

> Jeg har lige et spørgsmål nu vi snakker regler, hvis de kære små gør
> noget de ikke må, hvordan gør i dem så opærksomme på det. med
> vandsprøjt, tramper i gulvet, siger nej bestemt eller noget helt andet??

Vi siger NEJ! og sprøjter med vand. Når det er gjort længe nok finder de ud
af at NEJ betyder man skal lade være, ellers sker der noget ubehageligt.

Mvh Helle

Fra : Søren Houlberg

Dato : 08-01-03 21:25

Hej!

Jeg siger psssst - på en hård måde eler skubber hende væk fra det hun er i
(som regle mad oppe på bordet) Hun ved godt hvad psst betyder og nogengange
lægger hun bare ørerne tilbage og spidser hovedet (hvis i forstår mig )
når jeg siger det - for hun ved jo godt det næste er en fysisk
"afstraffelse" (hun bliver bare flyttet ligeså stille væk ved et blidt skub
på brystet...)

I vores hus er det tilladt at være ale steder når man er kat dog bør man
ikke være på bordet når der er mad/tallerkener - men aftalen på dette punkt
er, at når bare man holder sig i den anden ende af bordet - så går det....
Fugleburet er også et yndet sted at opholde sig - det er dejligt at sidde
ovenpå og baske efter fuglene - det må man dog kun om dagen - for om natten
bliver fuglene helt forfjamskede og flyver forvildede rundt og kan ikke
finde pindene igen i mørket....

At tisse i potteplanterne er også strengt forbudt - så får man rigtig mange
skældud når altså det bliver opdaget i gerningsøjeblikket. Faktisk står jeg
bare og skælder misdæderen ud til den er færdig - så bliver den "flået"
ned/ud af planten - og så er der jo ikke mere at gøre (ved katten altså...)

Og så er der jo de farlige ting - men dem garderer vi os imod.

Hilsen

Mette Sofie

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 08-01-03 21:25

Vores "Regel nr. 1" er, at katte ikke må være på køkkenbordene. Gaby havde
dog tilladelse til at opholde sig på spisebordet i køkkenet (der er en
forbandet god udsigt derfra til bl.a. fuglebrædtet), dog ikke når vi spiste.
Aurora og Emily må ikke, og det kunne faktisk godt lade sig gøre at
opretholde denne forskel mellem dem. Det sker en gang imellem at Emily
alligevel befinder sig på spisebordet - og da vi havde været væk en hel dag
i juleferien havde de været på køkkenbordet for at åbne et køkkenskab, der
indeholdt kattekys. Men det er altså strengt forbudt! *G*. Spisebordet i
stuen er også forbudt, men det har Emily også lidt svært ved at huske.

Derudover er det forbudt at kradse på døren til kælderen, især om natten,
for det er lige ved siden af soveværelset. Denne regel forstår de desværre
slet ikke, derfor bliver de ofte lukket ude fra gangen.

Det er også forbudt at hoppe ind i pejsen. Mest fordi Gaby en overgang
mente, den var en kattebakke, men også for at de ikke skal hoppe derind en
dag den er varm.

"Signe Sørensen" <kandispigenKATTE@BAKKEsajbar.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har lige et spørgsmål nu vi snakker regler, hvis de kære små gør
> noget de ikke må, hvordan gør i dem så opærksomme på det. med
> vandsprøjt, tramper i gulvet, siger nej bestemt eller noget helt andet??

Vi bruger fortrinsvist ordet "nej" til opdragelsen, evt. suppleret med klap
i hænderne. Vandsprøjt fungerede også nogenlunde med burmeserne, men dur
overhovedet ikke til skovkatte - de kan ikke mærke at de bliver våde!! *S*

Mvh. Else
--

www.geocities.com/gyldenk

Fra : marianne hellemose

Dato : 08-01-03 22:23

hmm her har vi også regler. Jeg må godt være i sengen
hvis jeg ligger roligt og ikke fylder for meget. jeg må også
godt spise min mad selv hvis jeg insistere (og lukker kattene inde/ude) Den
eneste regel der bliver overholdt
konsekvent og altid er at ledninger er forbudt legetøj.

I de "gode gamle dage" med kun to katte var køkken-
bordet forbudt område, men det er så længe siden at
ingen husker mere hvordan det var.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 08-01-03 21:29

On Wed, 8 Jan 2003 18:36:00 +0100, "Steffler@Home"
<steffen.hansen@dba.dk> wrote:

> [...]
>osv.
>
>Hvordan har I andre herinde det med regler / aftaler med De kære små ?

   Aldrig på køkkenbord, spisebord og stuebord - når vi da er
hjemme ;) Det er steder jeg ikke vil ha dem fordi det er steder hvor
vi spiser - men så er der vist heller ikke lige andre regler. Vi havde
en der hed - ingen katte i soveværelset om natten men den er
bortfaldet. Det er satans svært at lære en kat at den ikke må miave kl
hest om natten nå rman ikke kan få fat i den ;) Til gengæld har de
lært det nu da de har opdaget at man altså blir vappet ned hvis man
tonser rundt eller miaver højlydt i sengen .... Den aftale med at vi
skal have lov til at sove i fred og så må de gøre som det ellers
passer dem fungerer faktisk fint :)

/Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Trine Stubbe Teglbjæ~

Dato : 08-01-03 21:35

On Wed, 08 Jan 2003 21:29:16 +0100, Trine Stubbe Teglbjærg
<snoe@nospam.dk> wrote:

> [...]
>tonser rundt eller miaver højlydt i sengen .... Den aftale med at vi
>skal have lov til at sove i fred og så må de gøre som det ellers

   Og så ser vi helst at de undlader at kradse i tapeterne - men
Oscar er bestemt ikke enig.... Dog forstår hun et nej og et klap i
hænderne - og madammen bruger da osse kradsetræet :)

Fra : Niels Peter

Dato : 08-01-03 22:02

> [...]

> osv.
>
> Hvordan har I andre herinde det med regler / aftaler med De kære små ?

Mine katte og jeg har mange regler - og jeg tror, det lykkes mig at
overholde de fleste (har i hvert fald ikke fået alvorlige påtaler).

Niels Peter
--
www.bluewhite.dk
Cats Are People, Too!

Fra : Denise

Dato : 09-01-03 12:36

"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> wrote in message
> [...]

> Mine katte og jeg har mange regler - og jeg tror, det lykkes mig at
> overholde de fleste (har i hvert fald ikke fået alvorlige påtaler).

Hihi, det var noget lignende jeg ville skrive, mine er også smask-forkælede.
Nej, der er dog lige reolen og at de ikke må slås alvorligt, og drengene må
ikke drille Molly. De er godt opdraget fra de var små, så unoderne er i dag
ikke-eksisterende NB! Altså når vi er hjemme )
Hilsen Denise

Fra : Jette

Dato : 08-01-03 22:03

"Steffler@Home" skrev:
> [...]
> osv.
>
> Hvordan har I andre herinde det med regler / aftaler med De kære små ?

Hmmm.... lad os lige se... De må ikke .... øehm .... øjeblik... *tænke
tænke* .... nå, men jeg skal nok komme på noget...

Mvh. Jette
- og hendes smaskforkælede katte

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 08-01-03 22:23

> Hvordan har I andre herinde det med regler / aftaler med De kære små ?

Vi startede (for et år siden da vi fik to voksne katte) ud med at kattene
ikke måtte være i sengen (af frygt for allergi), på bordene, og da slet ikke
på køkkenbordet.
Men lidt efter lidt da vi fandt ud af at det egentlig var meget hyggeligt at
have dem i senden fik de lov til at være der. Og de væltede jo heller ikke
ting ned fra bordene, så det var egentlig også okay. Og køkkenbordet, det
kan de også sagtens balancere rundt på uden at der er noget der falder ned -
på trods af at der nogen gange står kæmpe opvaske efter vi har haft gæster.
Så der får de også lov til at gå - så længe vi ikke laver mad. Og når vi
laver mad sidder de pænt for enden og følger med.

Men så fik vi Vidar (MCO-killing) inden for dørene, og ALT blev anderledes.
Han startede ud med at angribe alt hvad der kunne ligne levende ting under
dynen, så han blev forvist fra soveværelset. Han vælter alt ned fra bordene
og leger med det. Specielt kuglepenne, skruetrækkere og tre-i-en'ere /kan/
han ikke lade ligge. Så han blev også forvist fra bordene. Og køkkenbordet,
der vælter han alt hvad han kan komme i nærheden af. Så der blev han også
forvist fra.

Han har dog efterhånden lært at bare fordi der er noget under dynen der
bevæger sig, så behøver han ikke at dræbe det, så han har fået adgang igen.
Og vi har lært at rydde alle småting af vejen, men han bliver nu alligevel
smidt ned fra bordene (hvis der ligger ting). Og køkkenet har vi lært at
rydde helt op. Så alt i alt har vi vel lært at ligge stille under dynen og
rydde mere op. Tænk at man skulle få et mere ryddeligt hjem af at få en
killing inden for dørene.

Men ellers har vi det som jer. Køkkenbordet er off limit ved madlavning.
(Hehe - det havde vist været lidt nemmere bare at skrive den enkelte
sætning. Men nogen gange har man jo lyst til at skrive)

Mvh
Vibeke

Fra : Steffler@Home

Dato : 08-01-03 22:41

"Vibeke Jørgensen" <vibeke1@hotmail.com> wrote in message

> Men så fik vi Vidar (MCO-killing) inden for dørene

MCO ?.. Er det kattenes svar på et dampbarn ? Lyder
lidt sådan

> Men ellers har vi det som jer. Køkkenbordet er off limit ved madlavning.

Altså, det er jo kun området omkring maden der er offlimit hos
os. Sålænge man holder sig nede i enden ved kaffemaskinen, så
må man godt kigge på

Fra : Kate

Dato : 08-01-03 22:51

"Steffler@Home" <steffen.hansen@dba.dk> wrote in

> MCO ?.. Er det kattenes svar på et dampbarn ? Lyder
> lidt sådan

Hahahaha, måske ellers tror jeg min Mowgli er og han er "bare" en
almindelig rundstrikket hul-i-hækken misling (Ja, almindelig er
måske så meget sagt, aldrig har jeg oplevet så fræk en kat)

--
Kate

REMOVE skal ikke fjernes ved svar
REMOVE nothing on answer

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 08-01-03 23:01

> MCO ?.. Er det kattenes svar på et dampbarn ? Lyder
> lidt sådan

Jeg tror i hvert tilfælde ikke lige at de er de mest fikse. Han har det lidt
med bare at tromle igennem 18 timer i døgne.

> Altså, det er jo kun området omkring maden der er offlimit hos
> os. Sålænge man holder sig nede i enden ved kaffemaskinen, så
> må man godt kigge på

Det gør de nu også her - men hos os er den anden ende at køkkenbordet på
den anden side af vasken - som vi aldrig rigtig har brugt som køkkenbord. Så
vi kalder ikke rigtig køkkenbord :) Måske vi skulle kalde det kattebord.

/Vibeke

Fra : Ann K.

Dato : 10-01-03 01:30

Hejsa.
Indtil juni 2002 havde vi faktisk kun to regler for kattene her i huset:
1. Man må ikke være på køkkenbordet
2. Saga, du må ikke kradse i vores kommode!
De virkede fint og det har egentlig aldrig været nødvendigt med andre og
mere restriktive regler...
Så fik vi Namacoola *suk*... Listen er nu meget lang! Bla:
Man må ikke hoppe på fjernsynet!
Man må ikke være på stuebordet!
Man må ikke tisse i vindueskarmen!
Man må ikke lege fangeleg med Dise i mere en højst et kvarter!
Man må ikke ligge på tastaturet/pc-skærmen!
Man må ikke hvæsse kløer i Ann's lænestol!
Man må ikke klatre i vinduet!
Man må ikke klatre i jakkerne!
Man må ikke ligge på komfuret/køkkenvasken!
Man må ikke stjæle sko!
Man må ikke grave hele indholdet af kattebakken ud på gulvet!
Man må ikke bide Mandens øjenbryn af!
Man må ikke lave rasta-frisure på Manden, Dise eller Aske!
Man må ikke klatre op af sit menneske!
Man må ikke bruge sit menneske som kradsetræ!
Man må ikke sove ovenpå symaskinen!
Man må ikke spise Dise's mad!
Man må ikke spise vores mad!
Man må ikke være i køleskabet eller køkkenskabene!
Man må ikke tygge på snørebånd!
Man må ikke lege med våde latex-våben!
Man må ikke være i reolen!

*Gosh*... og så _ved_ jeg at der er _masser_ af forbud og regler, som
jeg har glemt!
Nå ja - Man må ikke lege med hundesnoren og slæbe den ind under sofaen!
Man må ikke ligge på printeren!
Man må ikke hente ting op af tasker!
Man må ikke bide mig i næsen!

Nej skal nok stoppe nu!

Mvh Ann - der nok er ooond

Fra : Helle Andersen

Dato : 10-01-03 01:38

"Ann K." <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse news:avl463$el$1@sunsite.dk...
>snip en hel masse, som Namacoola ikke må<

Du hæmmer jo det stakkels barn i hendes udvikling - og
du kalder dig pædagog ! *gg*

Var dit liv - præ aby - ikke kedeligt ? *ss*

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Ann K.

Dato : 10-01-03 22:22

Hej Helle

>Du hæmmer jo det stakkels barn i hendes udvikling - og
>du kalder dig pædagog ! *gg*

Forbud er skam _ikke_ hæmmende for nogens udvikling... Tværtimod fordrer
et forbud stor tankevirksomhed... Hvordan skulle man ellers lære at
tænke kreativt, sådan at forbudet kan omgåes - uden at brydes???

>Var dit liv - præ aby - ikke kedeligt ? *ss*

Da min erfaring siger mig at det er skønne spildte kræfter at drømme sig
tilbage til fortiden (som nok alligevel ikke var så skøn endda), har jeg
fortrængt denne del af mit liv!

Mvh Ann

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Birgitte

Dato : 10-01-03 01:43

Det lyder næsten som om du har MCO siden din liste er så lang af forbud
Disse regler er dog rammende for flere af mine katte
Jeg har lige føjet lidt ekstra regler der er forbudte her i huset

> Man må ikke grave hele indholdet af kattebakken ud på gulvet!
> Man må ikke bide Mandens øjenbryn af!
> Man må ikke lave rasta-frisure på Manden, Dise eller Aske! >B: Dog skal
der her stå eller på nogle af de andre katte
> Man må ikke klatre op af sit menneske!
> Man må ikke hente ting op af tasker!
> Man må ikke bide mig i næsen!

Men også disse regler er her i huset forbudte:
Man må ikke stjæle nøgler, smykker eller penge!
Man må ikketømme jorden ud af planterne!
Man må ikke trække videobånd ud af disketterne!
Man må ikke bruge persienner som trapper, eller bide i samme!
Alle disse numre er vores MCO der laver.
Missehilsner fra Birgitte
DK True Trust
www.truetrust.dk
birgitte@truetrust.dk

Fra : Lise Hudtloff Nielse~

Dato : 10-01-03 07:59

> Man må ikke trække videobånd ud af disketterne!

Hvor køber man videobånd på disketter *GGGGG* det må alt andet lige fylde
mindre *G*

Her er spisebordet et nono, når der kommer dug og tallerkener på. Gæster
undrer sig som regel i starten over, at det ser ud som om, at der IKKE
ventes gæster, når de ankommer, men det er kun 1. gang.

Køkkenbord er off limits, når der er mad på, hvilket betyder mindst en
person i køkkenet , når der er gæster i farvandet, meget kedeligt !

Sofa- og spisebord er også off limits, når der er mad, kaffe, eller kager
på. Hvilket kræver et øje på hver finger, når perseren er kaffefetischist
*S*

Man ælter ikke i mor kl. lort om natten, bare fordi man er kælesyg, så får
man en flyvetur.

Alt bimlelegetøj fjernes inden sengetid, da man ikke helt forstår, at det er
ildeset, når man leger med det kl. 3, lige meget hvor meget den der
underlige madbringer prøver at lære en det.

Man ligger ikke bag mors computer ovenpå ledninger og hiver stik ud, hvilket
forklarer vandpistolen ved siden af skærmen.

Man sidder heller ikke i vindueskarme med planter, den er dog ikke feset
ind, hvilket forklarer den stadige tilstedeværelse af jord på gulvet.

At sidde på skødet af mor, mens hun sidder på potten er absolut heller ikke
velset, men man skal jo prøve *S*

At pille mors Barbiedukker ud af vitrinerne, når man nu har været så heldig
at åbne en, giver hende en underlig ansigtsfarve og er tilsyneladende heller
ikke velset.

Man må heller ikke prøve at hypnotisere gæster til at tabe noget spiseligt
ned til en.

Det er totalt forbudt at prøve at nå at fiske spiselige ting ned fra
tallerkener, mens man står på gulvet og strækker sig.

Det lader også til at være forbudt at strække sig op af mor og prøve at
påkalde sig opmærksomhed ved at stikke kløerne i hendes lår.

Det er absolut kedeligt at være kat her, man må bare ikke noget *G*

M.v.h.

Lises katte (der har dikteret ovennævnte) og Lise, der vist er kommet lidt
for tidligt op *S*

Fra : Birgitte

Dato : 10-01-03 15:02

"Lise Hudtloff Nielsen Bodenhoff" <loden@knus.nospam.dk> skrev i en
meddelelse news:3e1e6f3a$0$71661$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Hvor køber man videobånd på disketter *GGGGG* det må alt andet lige fylde
> mindre *G*

Nåhh ja det hedder jo kasetter *S*
Kan godt se det morsomme i det *S* men lige da jeg skrev indlæget var jeg
altså overbevist om, at det hed Diskette, men sådan kan det gå...
Missehilsner fra Birgitte
DK True Trust
www.truetrust.dk
birgitte@truetrust.dk

Fra : Ann K.

Dato : 10-01-03 22:18

Hej Birgitte.
Næ nej - Namacoola er en abyssinier! *gys*
Men din supplerende liste fylder meget godt for _nogle_ af de huller,
jeg havde på min oprindelige post
Vi har idag måtte udstede et nyt forbud:
Man må ikke hjælpe Dise med at gnaske i hendes forbinding! (Dise er min
bindegale sheltie (hund), som desværre har fået en grim flænge på det
ene bagben Derfor forbindingen...)
Har for øvrigt vist dit indlæg til Manden, der ellers i en fjern fortid
har udtalt , at vores NFO "kun" er en erstatning for den ægte vare"
nemlig Maine Coon... nu er han lige pludselig så uendelig glad for
skovmisser )

Mvh Ann

Fra : Birgitte

Dato : 10-01-03 22:54

"Ann K." <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse news:avnd9k$rtt$1@sunsite.dk...
> [...]
> har udtalt , at vores NFO "kun" er en erstatning for den ægte vare"
> nemlig Maine Coon... nu er han lige pludselig så uendelig glad for

Hej Ann
Tro mig,- NFO kan godt få MCO nøkker bare spørg Louise
Gonzo hun købte fra mig er delvis blevet opdraget af NFO og MCO, han ter sig
meget som en lille uartig MCO *S*
Jeg har også lige tilføjet et par nye regeler idag...

Man må ikke trykke på speederen når mor her syr på symaskine !
Man må heller ikke bide sytråden over mens mor her syr på maskine !

Har aldrig nogensinde været så lang tid om at sy et par bukser op som idag.
Jeb Shilow sad og bed tråden over konstant mens jeg var ved at sy bukser op,
og hvis han ikke bed tråden i stykker, trykkede Joker på speederen når der
ikke skulle syes....
To gange måtte jeg trævle op, da Joker syede det ene bukseben sammen....
4 gange måtte jeg tråde nålen.....
Tænker lidt på, at det vist var godt det ikke var gardiner jeg var igang med
*S*
Tror jeg næste gang lukker kattene i et lukket rum, så jeg kan sy i fred *S*

Kommer lige i tanke om nok en regel.
Katte må ikke selv bruge mobiltelefonen! Vi har lært altid at sætte tastelås
på, godt vi var hjemme den dag,- vi blev advarret på privattelefonen, at det
nok var en god ide at lægge mobilrøret på...

Missehilsner fra Birgitte
DK True Trust
www.truetrust.dk
birgitte@truetrust.dk

Fra : Helle Andersen

Dato : 11-01-03 13:51

"Birgitte" <truetrust@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:avnfe8$jvn$1@sunsite.dk...

> [...]
> på, godt vi var hjemme den dag,- vi blev advarret på privattelefonen, at det
> nok var en god ide at lægge mobilrøret på...

Uh, det får mig til at tænke på, at vi også har en ekstra
regel: Katte må ikke bruge fjernbetjeningen. Jeg er en del
del gange vågnet forvirret op ved at fjersynet har braget
løs i stuen i har inden jeg var rigtig vågen haft tanker om
indbrudstyve og andet godt, så det er bestemt et nono

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Battlefield´s

Dato : 11-01-03 14:17

Hej
Ja, eller den alm. telefon med forvalgte numre.
Vores katte ringede engang til min svigermor midt om natten, vi opdagde det
ikke, men hun kunne se det på sin nr.viser.
Hilsen Vibeke

> [...]
> løs i stuen i har inden jeg var rigtig vågen haft tanker om
> indbrudstyve og andet godt, så det er bestemt et nono

---

Fra : Niels Peter

Dato : 11-01-03 14:50

"Battlefield´s" <battlefield@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Vores katte ringede engang til min svigermor midt om natten, vi
opdagde det
> ikke, men hun kunne se det på sin nr.viser.

Mine fandt på et tidspunkt ud af, hvordan man slettede indgående
beskeder på telefonsvareren, hvilket jeg først opdagede, efter at
tilstrækkelig mange havde brokket sig over, at jeg ikke ringede tilbage.
Så en lang tid "boede" telefonsvareren i en skuffe ...

Niels Peter
--
www.bluewhite.dk
Cats Are People, Too!

Fra : Helle Andersen

Dato : 11-01-03 17:39

"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse news:3e202023$0$83358$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> tilstrækkelig mange havde brokket sig over, at jeg ikke ringede tilbage.
> Så en lang tid "boede" telefonsvareren i en skuffe ...

Den kan jeg *næsten* overgå
Jeg begyndte på et tidspunkt at få opringninger fra venner
og bekendte, der kom med hentydninger til min underlige
telefonsvarerbesked....... Det forstod jeg ikke ret meget af
indtil jeg aflyttede den

Der lød en prusten og snusen og nogle *meget* tunge
åndedræt, som jeg kunne lokalisere, som tilhørende min
burmeser )

Dvs. han havde altså ved et uheld fået "indtalt" en ny
besked - og jeg kan stadig tænke på, hvor mange som
mon har ringet, som jeg aldrig mere har hørt fra - efter at
de havde stiftet bekendtskab med denne "nye side af min
personlighed".......

Så: Katte må ikke indtale beskeder på telefonsvareren.

--
Helle
Tick-Tag Abyssinians

Fra : Pia J

Dato : 10-01-03 08:20

"Birgitte" <truetrust@tdcadsl.dk> wrote in message
> Det lyder næsten som om du har MCO siden din liste er så lang af forbud

Hvad med:

Du må ikke lege Tarzan i snoren til udluftningskanalen

:Pia

Fra : Leyna

Dato : 11-01-03 12:09

On Fri, 10 Jan 2003 08:20:23 +0100, "Pia J" <ngspam@ofir.dk> wrote:

>"Birgitte" <truetrust@tdcadsl.dk> wrote in message
>

>Hvad med:
>
>Du må ikke lege Tarzan i snoren til udluftningskanalen

Stakkels katte. De må da slet ingenting hos jer!
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Kate

Dato : 08-01-03 22:39

"Steffler@Home" <steffen.hansen@dba.dk> wrote in

> Hvordan har I andre herinde det med regler / aftaler med De kære
> små ?

det er faktisk lidt sjovt. da jeg fik johan og Sofie havde jeg den
regel at borde var under dødsstraf forbudt område. Da Oliwer kom til
blev skriveordet lovligt område, men alle andre borde, niksen biksen.
Senere fik jeg så dyrlægen til i en periode at komme her til
vaccinationer og følte mig nødsaget til at tillade at de var på
køkkenbordet, ellers kunne jeg jo ikke så godt sætte dem derop når
dyrlægen kom. Med Lante har jeg ikke håndhæve borde forbuddet og det er
gået rigtigt godt, men jeg mp indrømme at jeg så småt begynder at
indføre det igen pga Mowgli, for han smider alt på gulvet hele tiden.
Men på den anden side så hopper han ind i skabe der er åbne og de
øverst køkkenskabe og køleskabet, så det er nok omsomst med ham for han
gør som det passer ham alligevel.
Dog er min grund holdning så få forbud som muligt for jeg har jo valgt
at tilføre dem til hjemmet, jamen så må jeg tage det der følger med.

Fra : "Carsten Sørensen"

Dato : 08-01-03 23:20

On Wed, 08 Jan 2003 18:36:00 +0100, Steffler@Home wrote:
> Hvordan har I andre herinde det med regler / aftaler med De kære små ?

Øhmn tja... regler og aftaler er der ikke så meget af, og for det meste
synes jeg også de opfører sig rimelig pænt, men ting der er no-no:

Stå med hovedet ned i skraldespanden.

Krads i tapetet (evig diskussion, som regel ender det med at slaven henter
malingen i kælderen for at udbedre skader).

Legetøj og ting der rasler, som er sjove at skubbe til klokken 3 om
natten.

På bordet med tændte stearinlys.

Pigebrydning i sengen klokken 3 om natten er, måske mod forventning,
heller ikke en specielt populær sportsgren her i hytten.

På bordet lige midt i synsfeltet foran fjernsynet. Det er EKSTRA sjovt
når der ses en film man ikke har set før. Specielt sjovt fordi der
måske ligger en cola-kapsel som kan skubbes ned. Og den rasler så
herligt på trægulvet. Gem den under sofaen og så frem igen klokken 3 om
natten...

Ledninger er heldigvis uinteressante, og det er køkkenbordet også.

Carsten Sørensen

Fra : Steffler@Home

Dato : 08-01-03 23:25

"Carsten Sørensen" <gkqdpi402@sneakemail.com> wrote in message

> måske ligger en cola-kapsel som kan skubbes ned. Og den rasler så
> herligt på trægulvet. Gem den under sofaen og så frem igen klokken 3 om
> natten...

Den har vi vist oplevet før Og af ren og skær hjerneblødning kom jeg
til at købe en lille mus med en klokke i halen i dag da vi hentede grus.
Men selve musen er pakket med Catnip (som hedder hvad på dansk ?)
så den har været RET interessant i aften.. Håber de ikke beslutter sig
for at musen skal se sengen lidt senere

/S

Fra : Mette Mejdahl

Dato : 09-01-03 22:06

> [...]
> Men selve musen er pakket med Catnip (som hedder hvad på dansk ?)
> så den har været RET interessant i aften.. Håber de ikke beslutter sig

Hehe.. I kan bare glæde jer!! *bimleringlerangle* hele natten

Catnip hedder på dansk, Katteurt... Kan købes (ved ikke hvor, men sikkert et
sted på nettet) som frisk plante;
Vores tidligere naboer havde Katteurt i haven, hvilket resulterede i at de
havde 15.000 katte hængende i bedet!
Vi var så heldige at få noget af planten / urten, inden de flyttede, hvilket
er et Kæmpe hit herhjemme (desværre har vi kun Katteurten i tørret form nu,
da
"der-var-nogen-der-ikke-kunne-holde-poterne-for-sig-selv-jeg-nævner-ingen-na
vne!!! *G*

MVH. Mette

Fra : Birgitte

Dato : 09-01-03 01:35

Tjaaa mine har skyklapper og ørepropper i, de kan hverken se eller høre....
Måske fordi vi har den regel, at de må være overalt, men når der bliver
lavet mad eller spist, må de ikke være på bordene.
Ind imellem er de dog som en jojo,- vi prøver at være faste, men det ser nu
sjovt ud når stædigheden sejre, for der er garanteret ikke noget mere
stædigt end en kat...

Missehilsner fra Birgitte
DK True Trust
www.truetrust.dk
birgitte@truetrust.dk

Fra : Leyna

Dato : 09-01-03 02:02

<steffen.hansen@dba.dk> wrote:

>Hvordan har I andre herinde det med regler / aftaler med De kære små ?

Ingen katte på spisebordet når vi sidder og spiser og man må ikke
stjæle mad fra bordet eller gryder. Ellers er der frit slag.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Stina H. Diderichsen

Dato : 09-01-03 09:23

Steffler@Home skrev i dk.fritid.dyr.kat at:

>Hvordan har I andre herinde det med regler / aftaler med De kære små ?

Her håndhæves de 10 Bud og det er ikke et rart sted at bo her:

1) Man må ikke gå på borde hvor der skal spises ved. Altså når der er
nogen der ser det.
1a) Man må ikke hugge maden fra tallerknerne og løbe med den, men med
overholdelse af regel nr. 1 bortfalder regel nr. 1a) såfremt man
husker at sætte tallerknen langt nok ind på bordet.
2) Man må ikke prøve at pille undulaten ud af buret.
3) Man må ikke være i kontoret med undulaten når der ikke er nogen
hjemme, jfr. regel nr. 2.
4) Man må ikke forsøge at springe gennem vinduet for at fange fuglene
udenfor. Dette er mest for at forsøge at undgå perser-ansigt på
skovkatten.
5) Man må ikke stjæle tøj fra vasketøjskurven og gemme det andre
steder end i badekarret.
6) Man må ikke lege med sin rotunde i mere end 2 timer i træk efter at
resten af husstanden er gået i seng.
7) Man må ikke hoppe fra håndvask til kattebakke til nystrøget
vasketøj inden for 8 sekunder.
8) Man må ikke sove på sin mors ansigt, og dermed lukke luftvejene.
9) Man må ikke bide folk i bagdelen når de sover.
10) Man må ikke 111werdvggggggggr gå på tastaturet mens der skrives.

--
"Kærlighed er en lille hest, der ikke er sur"
- Glimmer Glenn

Fra : Anders Houmark

Dato : 10-01-03 01:20

"Stina H. Diderichsen" <spam@detteerIKKEengyldigURL.dk> skrev i en
meddelelse news:avjbfl$k6i$1@sunsite.dk...

> Her håndhæves de 10 Bud og det er ikke et rart sted at bo her:

[KLIP]

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : "Carsten Sørensen"

Dato : 10-01-03 20:44

On Thu, 09 Jan 2003 09:23:22 +0100, Stina H. Diderichsen wrote:
> Her håndhæves de 10 Bud og det er ikke et rart sted at bo her:
>
> 1) Man må ikke gå på borde hvor der skal spises ved. Altså når der
> er nogen der ser det.

Og det bringer os jo så nydeligt til det 11. bud

Alt er tilladt med mindre det bliver opdaget. Og sådan er det da også
her.

Carsten Sørensen

Fra : Pernille og Jesper

Dato : 09-01-03 21:51

Hej NG,

vi har ikke så mange regler - men dem vi har, håndhæver vi til gengæld.

1. Man må IKKE være på køkkenbordet når vi laver mad. Man må dog gerne
sidde i vindueskarmen over køkkenbordet (tagvindue) og se på.

2. Man må kun komme ud ad hoveddøren når man har sele og snor på.

3. Man spiser sin mad i køkkenet eller i sjældne tilfælde på
badeværelset hvis man sviner meget (hovedsagelig indført pga. Ce'Nedra
der tager sin mad med ind i sofaen og gerne gemmer den under en pude
hvis man ikke når at stoppe hende....)

4. Man går ikke på spisebordet, men man må gerne være på sofabordet
medmindre det bruges som spisebord (ja, det virker faktisk)

5. Man må ikke klatre i reolerne eller sidde på boghylden over sengen og
smide bøger ned i hovedet på sovende mennesker nedenunder!

6. Man må generelt ikke øve hærværk og vold - dvs. kradse steder hvor
man ikke burde, ødelægge ting, bide voldsomt i andre katte eller i
mennesker osv.

For mennesker gælder det bl.a., at man skal advare kattene, før man
tænder for bruseren i brusekabinen, at man har pligt til at uddele
smagsprøver, når man laver mad, og at man gerne må ligge på sin
hovedpude eller sidde i sofaen hvis der ikke er en kat der bruger
pladsen *GGGG*

/Pernille

Fra : Anders Houmark

Dato : 10-01-03 01:06

> [...]

> møbler
> og afkroge står til Deres disposition skulle De måtte ønske det... (De

Her hos os står alle rum også til rådighed.. Der er dog steder katten ikke
kommer..

> Nogen af vores venner har tonsvis af regler for hvad kattene må og
> ikke må.. Ikke i soveværelset (døren er lukket når De er på arbejde),

Vores kat bliver lukket ude i gangen hvor der er adgang til wc'et og den får
sat sin mad derud, pga. et ønske om ikke at have katten inde i soveværelset
når der ikke er et tæppe over sengen.. Katten ved også godt at den ikke må
ligge oppe i sengen hvis der ikke er tæppet på, og det heller ikke kan lide
at ligge der når det ikke er på.

> ikke på køkkenbordet - OVERHOVEDET.

Det ser da heller ikke så smart ud med spor efter kløer i det fine egetræ ?
Når træet nu har kostet en halv månedsløn er det ikke så fedt at det bliver
ødelagt at kattepoter/kløer....

Desuden er det da ikke så lækkert at skulle til at tøre det hele af når man
skal lave mad ?

> Hvordan har I andre herinde det med regler / aftaler med De kære små ?

Den må ikke ligge i sofaen (pga. den fæller grusumt, og det ikke ser så
smart ud når man kommer i tøj hvor det ligner man lige har været oppe at
wrestle med en tiger :) eller på bordene (igen pga. dyrt træ og kattepoter
ikke er det optimale)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Trine Piltoft

Dato : 10-01-03 21:02

Hejsa..

> Hvordan har I andre herinde det med regler / aftaler med De kære små ?

Øhmmmm regler........er det når hende der mennesket sige "Nej" og får
mærkelige udtryk i hovedet fordi vi netop på det tidspunkt får en
forfærdelig dårlig hørelse?...........

.........spørger Piltoft´s kattene

Der i et øjebliks ubevogtethed åbenbart selv er kommet til tastaturet,
tilføjer deres menneske
Trine
Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/