Blå skærm ?
Fra : Kristian69

Dato : 08-01-03 17:58

Hej - nu må det være min tur til at få et kvalificeret svar på et stort
problem.
Jeg har ADSL og har ikke før haft problemer - lige indtil en morgen jeg
starter maskinen op og vælger Netexpress: en blå skærm popper op og
skriften lyder: "Windows - en undtagelse OE er opstået ved 0028:c007F636
i VxD NDISWAN (=!) + 0000115A. Denne blev kaldt fra....." Jeg gider ikke
skrive resten, med mindre nogen kan få fornuft ud af det vrøvl.
Jeg gør flg.:

1. Trykker ESCAPE og afslutter NetExpress-boxen, da alt nu alligevel er
dødt. Jeg vælger at genstarte maskinen.
2. Efter lidt ventetid popper en grå boks op i venstre hjørne:
"WinPPPoverEthernet - programmet venter eller....". Jeg vælger "afslut
job" - maskinen lukker, men fryser på skræmbilledet "Windows lukkes".
3. Jeg bruger Reset-knappen og starter Windows igen - når alt er klart,
lukker jeg maskinen helt. Den lukker fint uden problemer.
4. Nu starter jeg igen og kan uden problemer gå på nettet via
NetExpress.

Problemet er opstået ud af den blå luft, fra den ene dag til den anden.
Jeg håber på svar herindefra, da jeg ikke orker at høre på mærkelige
forklaringer fra supporten !!

Bedste hilsner,

Kristian

http://www.kandu.dk/

Fra : Jakob Houkjær

Dato : 08-01-03 23:53

"Kristian69" <Kristian69.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Problemet er opstået ud af den blå luft, fra den ene dag til den anden.
> Jeg håber på svar herindefra, da jeg ikke orker at høre på mærkelige

Det lyder mest af alt som en Windows 98 der er blevet noget flosset i
kanten. En formatering og geninstallation lyder som at være på sin plads.
________________
Jakob Houkjær
Jeg repræsenterer med dette indlæg ej TDC Internet

Fra : Henrik Koksby Hansen

Dato : 09-01-03 01:16

>starter maskinen op og vælger Netexpress: en blå skærm popper op og
>skriften lyder: "Windows - en undtagelse OE er opstået ved 0028:c007F636
>i VxD NDISWAN (=!) + 0000115A. Denne blev kaldt fra....." Jeg gider ikke
[...]

Prøv at fjerne og geninstallere NDIS-driverne fra Kontrolpanel ->
Netværk... Inden du geninstallerer hele skidtet...

/Henrik

Fra : Anders S.

Dato : 08-01-03 22:28

> [...]
>
> Problemet er opstået ud af den blå luft, fra den ene dag til den anden.
> Jeg håber på svar herindefra, da jeg ikke orker at høre på mærkelige

Software problemer på din maskine som support ikke kan hjælpe med.
prom supporten på MS hjemmeside

MVH
Anders

Fra : Kim Nielsen

Dato : 11-01-03 00:32

> [...]
ikke
> skrive resten, med mindre nogen kan få fornuft ud af det vrøvl.

-- SNIP en masse fjernet

Tænk hvis du beskrevet hvilken slags Windows du bruger (win 95,
win95OSR1, win98, win08SE, ......., win2k sp3, winiXp,..)

Jeg kender ikke winXP og Win99 (=WinMe).

En Google søgning giver ca.. 3500 på NDISWAN - prøv at kikke på dem.

- § - Kim Nielsen - § -