Levetid på batteri til trådløs mus/keybd?
Fra : Sune Storgaard

Dato : 08-01-03 17:51

Jeg fik et genius twintouch+ sæt i julegave
http://www.geniusnet.com.tw/product/keyboard/w_twintouch_plus.htm

Til min store overraskelse er batteriindikatoren til keyboardet begyndt at
vise "Low battery"!
Indikatoren til musen siger okay.. det er samme type batterier -dog i 2
forskellige størrelser.

Skal man regne med at skifte batterier cirka hver 3 uge ? Selv levetiden på
batterier i en dildo i bigbrother holder længere !!

Min bror har et trådløst sæt fra logitech som holder cirka et år, jeg havde
da inderligt håbet på det samme her!

Keyboardet virker dog fint endnu, og indikatoren er nok ikke verdens mest
præcise, men det var stadigvæk tidligt? Det er sat op efter kunstens regler,
ca 30cm fra reciever til begge enheder væk fra støjkilder.

Har nogen erfaringer med samme type keyboard eller tilsvarende batteri
sugende enheder?

/Sune
-der ønsker sig et par genopladelige batterier til jul...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-01-03 18:16

"Sune Storgaard" <speg-fjern-@mail.dk> wrote in message

> [...]
regler,
> ca 30cm fra reciever til begge enheder væk fra støjkilder.

Hvis du skriver konstant og hele tiden... Kan det da godt være det går ret
stærk med batterilevetiden..

> Har nogen erfaringer med samme type keyboard eller tilsvarende batteri
> sugende enheder?

men ligesom din bror, holder batterierne i et logitech sæt altså over et år
ved normal brug.... jeg har ikke skiftet batteri i levetiden.... fik sættet
ombyttet pga anden fejl af logitech.. Så det holder mindst et års tid...

Det kan evt være det er fordi dit tastatursæt, hele tiden kommunikere med
modtageren, hvem ved? Logitech sender nok først et signal, når der tastes

Fra : minibyb

Dato : 08-01-03 18:30

jeg har fået samme sæt i julegave og jeg har ingen problemer med batterier,
men der er dog et problem med musen!! nogle gange bevæger den sig af egen
fri vilje...enten op eller ned?? det virker som om scroll knappen sidder
fast men hvorfor flytter markøren sig så?

Fra : Sune Storgaard

Dato : 08-01-03 19:04

minibyb 's insignificant opinion was stated in:

> [...]
> den sig af egen fri vilje...enten op eller ned?? det virker som om
> scroll knappen sidder fast men hvorfor flytter markøren sig så?

Min scrollknap er også ret suspekt.. det er som on den står og veksler
mellem 2 punkter, så af og til når man bruger scroll funktionen så ryger den
op/ned/op/ned/osv ret hurtigt hvilket er ret irriterende. Selve pointeren
flytter sig dog ikke så det er helt sikkert kun et problem med
scrollfunktionen. Problemet er dog blevet væsentligt mindre efter jeg
installerede et andet driver kit end det som fulgte med, du kan jo prøve det
samme og se om det også løser dit problem.

http://www.geniusnet.com.tw/download/d_keyboard.htm
Jeg hentede den nederste på siden. Den var dog ikke signeret som xp
kombatibel ligesom den på cd'en, men den fungerede bedre aligevel.

/Sune

Fra : Sune Storgaard

Dato : 08-01-03 18:35

Bjarke Hansen 's insignificant opinion was stated in:

> "Sune Storgaard" <speg-fjern-@mail.dk> wrote in message

> Hvis du skriver konstant og hele tiden... Kan det da godt være det
> går ret stærk med batterilevetiden..

Så meget er jeg altså heller ikke på usenet :p
Men ja jeg bruger (ikke nødvendig skriver løs) den 2-8 timer om dagen.

> [...]
> et år ved normal brug.... jeg har ikke skiftet batteri i
> levetiden.... fik sættet ombyttet pga anden fejl af logitech.. Så det

1 år ville som sagt være rart, 6 måneder kan jeg leve med, men 3 uger er
lige skrapt nok ?

> Det kan evt være det er fordi dit tastatursæt, hele tiden kommunikere
> med modtageren, hvem ved? Logitech sender nok først et signal, når
> der tastes

Jeg har ikke udstyr til at måle hvad der rent faktisk sker mellem reciever
og keyboard, men genius har vel lavet keyboard og mus i over 15 år, så de
burde vel være udover de børnesygdomme. Jeg kan ihvertfald mærke at musen
lige skal "vågne", første gang jeg flytter den efter længere tids pause
reagerer den en smule forsinket. Om keyboardet også går i "dvale" vides dog
ikke, den reagerer hurtigt nok.

Det er dog næsten ikke til at tro at de kun holder 3 uger -måske 4..?

/Sune

Fra : rick

Dato : 08-01-03 20:11

"Sune Storgaard" <speg-fjern-@mail.dk> skrev i en meddelelse
> 1 år ville som sagt være rart, 6 måneder kan jeg leve med, men 3 uger er
> lige skrapt nok ?

Den har ikke lagt under juletræet med en af knapperne trykket ned i en
snæver pakke?
Kun en tanke...

Hilsen rick...

Fra : Sune Storgaard

Dato : 08-01-03 20:28

rick 's insignificant opinion was stated in:

> "Sune Storgaard" <speg-fjern-@mail.dk> skrev i en meddelelse
>>
> Den har ikke lagt under juletræet med en af knapperne trykket ned i en
> snæver pakke?
> Kun en tanke...

Nej, vi løb dog tør for mandler, så vi puttede keyboardet ned i ris ala
mande'n(tm) istedet, det er måske der den gik galt ? Den er iøvrigt ret nem
at se, så sporten gik lidt af det...

batterierne kom først i efter den var fisket op, så jeg tror ikke at det er
der problemet er :)

/Sune

Fra : pivnu

Dato : 09-01-03 20:22

På mit sorte Logitech-sæt (2002-udgaven), holder batterierne og kun ca. 1
måned. Logitech sagde ellers, at det ville hjælpe med nye Duracell-
batterier, men de billige er nu lige så gode. Jeg bruger nok bare min mus
mere end gennemsnittet. I øvrigt står den altid og blinker, men det skulle
den gøre, fik jeg besked på.
Tastaturet har holdt nok ca. 2½ måned indtil videre.

--
M.v.h.
Lene