form
Fra : Martin Svenningsen

Dato : 08-03-01 17:25

Hejsa.
Kan dette ikke laves smartere?

I default.asp er der en form hvor du kan indtaste en tekst, som så
sendes til vis_inden_gem.asp

vis_inden_gem.asp viser så det indtastede, men for at jeg kan sende
det videre til siden gem.asp har jeg laver endnu en form, som er
skjult, men det må kunne laves anderledes.
Det giver også problemer hvis der indtastes "gåseøjne" i textfeltet,
resultatet vises fint, men det der bliver gemt er skudt i smadder,
pga. "Øjnene"(det giver sig selv lidt ikke)

Jeg er hammer lam til asp, men jeg er rimelig til at stykke
kodestykker sammen, så hvis en kan hjælpe mig med dette gir jeg en
sodavand på den lokale.

En anden lille ting, hvordan undgår jeg at der bliver tastet sql
komandoer i formen, som så giver fejl ?
Server.HTMLEncode(Request.Form("navn")) dur ikke da det er bla. er
html kode der skal indtastes, og bruges senere råt!

Mvh. Martin
[ps. der må gerne klippes ved et evt. svar]

Eksempel
----default.asp----

<form method="POST" action="vis_inden_gem.asp">
<textarea cols="35" rows="20" WRAP name="navn"></textarea>
<input type="submit" value="Tryk her" name="Action"></form>

---- vis_inden_gem.asp ----

<% response.write Request.Form("navn") %>

<form method="post" action="gem.asp">
<input type="hidden" name="navn" value="<%=Request.Form("navn")%>">
<input type="submit" value="Tilføj indlæg"></form>

<form action="javascript:history.go(-1)" method="post"><input
type="submit" value="Rediger"></form>

----gem.asp----

Her gemmes Request.Form("navn") så

Fra : Rune G.

Dato : 08-03-01 23:31

> [...]
> resultatet vises fint, men det der bliver gemt er skudt i smadder,
> pga. "Øjnene"(det giver sig selv lidt ikke)

Måske kunne du sætte en session-variabel?

Hilsen.

Rune

--
"Vi danser, vi kysser, vi knuser, vi kanøfler og går glade hjem, okay?"
- Hades, konge af underverdenen

Fra : Martin Svenningsen

Dato : 09-03-01 19:59

On Thu, 08 Mar 2001 23:31:17 +0100, "Rune G." <rune@kaboom.dk> wrote:
>Måske kunne du sætte en session-variabel?

Der er sket, troede at der var en ande måde, men session kører fint

Takker

Martin