Ang. medarbejderbredbånd hos TDC
Fra : BoK[5492]

Dato : 08-01-03 13:32

Hej

Er der nogen der har medarbejderbredbånd (ADSL) hos TDC ?
Og ved om man skal havde (lige som man har med ADSL/bredbånd abonnementet)
en ekstra MX record i sin DNS opsætning ?

Ved ADSL/bredbånd har man en ekstra MX record som følgende : "20
bacup-mx.post.tele.dk ". Det er noget med indgånde SMTP ikke kan lade sig
gøre uden denne MX record.
Dette hele er selvfølgelig forudsat at man har fast IP osv., men jeg ønsker
at få klarhed om det inden mit nuværende abonnent blive konverteret fra
ADSL/bredbånd til medarbejderbredbånd. Og det virker ikke som at TDC kan
svare på det.

Mvh
Bo Kreutzer

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-01-03 13:50

"BoK[5492]" <bok@addnet.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen der har medarbejderbredbånd (ADSL) hos TDC ?

Ja, men ikke mig.

> Og ved om man skal havde (lige som man har med ADSL/bredbånd
abonnementet)
> en ekstra MX record i sin DNS opsætning ?

Ja. Produktet er teknisk set det samme som TDC Internet Bredbånd

Usenetstatistik pr. 18/9 - http://www.makr.dk/?usenetstats

Fra : Jesper Skriver

Dato : 08-01-03 14:08

On Wed, 8 Jan 2003 13:31:33 +0100, BoK[5492] wrote:
> Hej
>
> Er der nogen der har medarbejderbredbånd (ADSL) hos TDC ?
> Og ved om man skal havde (lige som man har med ADSL/bredbånd abonnementet)
> en ekstra MX record i sin DNS opsætning ?

Det skal du.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Bjarne Grønvall

Dato : 13-01-03 21:15

Jeg får medarbejderbredbånd (adsl) her den 20 og har valgt at beholde
kundenummer så mail, hjemmeside og det hele skulle være det samme jeg kører
nu med kabel modem. Hvad er det den her tråd går på (en ekstra MX record i
sin DNS opsætning )hvad betyder det.Er der noget jeg skal hen og ændre i
mailopsætning (smtp) eller ????? .

Bjarne Grønvall

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-01-03 22:09

"Bjarne Grønvall" <bjgr@newmail.dk> skrev :

>Hvad er det den her tråd går på (en ekstra MX record i
>sin DNS opsætning )hvad betyder det.Er der noget jeg skal hen og ændre i
>mailopsætning (smtp) eller ????? .

Det er kun noget du skal bekymre dig om, hvis du vil køre din
egen mailserver, ellers kører det på samme måde som nu.

Fra : Bjarne Grønvall

Dato : 14-01-03 18:22

Så er jeg mere rolig tak for svaret

Bjarne Grønvall

Fra : Jens

Dato : 09-01-03 00:27

> [...]
> at få klarhed om det inden mit nuværende abonnent blive konverteret fra
> ADSL/bredbånd til medarbejderbredbånd. Og det virker ikke som at TDC kan

Jeg mener at det er måden det foregår på alle TDC's ADSL forbindelser,
undtaget Pro@ccess ADSL, som nu hedder Bredbånd Professionel. Jeg kan
derfor kun anbefale dig at skifte til det istedet.
Eftersom det er medarbejderbredbånd du snakker om, så skal du være
opmærksom på at de nøjagtige samme skatte regler gælder for alle andre ADSL
produkter, så det behøver ikke overfor skattefar være produktet
medarbejderbredbånd du benytter for at du kun skal betale en del og din
arbejdsgiver den anden del.

--
M.V.H.

Jens Jönsson
Dataudvalget Næsby Antennelaug af 1974
http://www.nal-net.dk
http://www.nal-info.dk

PS: Har du fortalt din nabo, familie, venner, bekendte, kollegaer osv., som
du ved får leveret TV signal af NAL, at de skal tilmelde sig NAL-NET på
http://www.nal-net.dk ? Næsby Antennelaug, din antenneforening!