MS Windows
briani 27239
Slette Java
Fra : Olsen

Dato : 08-01-03 11:26

I tilføj/fjern forsøger jeg at slette Java 2 runtime Eviroment SE v.4.1_01,
men min XPpro (da) reagerer ikke på det,- heller ikke hvis jeg logger på som
administrator.

Hvordan slettes den?

Den giver problemer i min netbank (siger de!?)

--
Hilsen fra Olsen

snipNOSPAM@post8.tele.dk

Fra : Ole C

Dato : 08-01-03 12:26

Olsen skrev blandt andet:

> [...]
> jeg logger på som administrator.
>
> Hvordan slettes den?
>
> Den giver problemer i min netbank (siger de!?)

Netbankerne er som regel optimeret til Microsofts egen Java Virtuel Machine.
Prøv at søge efter filen: msjavx86.exe - og installer den.
Mon ikke den så overskriver de nødvendige filer.

--
vh
Ole C

Fra : Frank Jensen

Dato : 08-01-03 14:27

Gå ind i kontrolpanel der kan du finde din version af Java, der findes
mulighed for at slå den fra i din browser

Frank

Fra : Ole C

Dato : 08-01-03 19:32

Frank Jensen skrev blandt andet:

> Gå ind i kontrolpanel der kan du finde din version af Java, der findes
> mulighed for at slå den fra i din browser

Ja, så er han da helt sikker på at hans netbank ikke virker!

--
vh
Ole C

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 08-01-03 19:57

Kontrolpanel>Java Plugin 4.xxxx

Der finder du under en af fanerne: Use in Internet Explorer og Use in
Netscape Navigator. Fjern fluebenet fra dem begge.
Så bruger dine browsere den indbyggede virtuelle maskine til applets, som de
fleste homebankingsystemer er baseret på.

> Ja, så er han da helt sikker på at hans netbank ikke virker!

Nej, så er han helt sikker på at det VIRKER! Du deaktiverer ikke "java". Du
deaktiver den efterinstallerede runtime og tvinger de fleste installerede
browsere til at bruge den indbyggede (ved ikke om det virker med Opera ol.).

--
"Sic gorgiamus allos subjectatos nunc"
Lars 'Trygleren' Winther

www.hesteskelet.dk

Fra : Olsen

Dato : 08-01-03 22:01

Trygleren [9000] wrote:
> Kontrolpanel>Java Plugin 4.xxxx

Først havde jeg slået den fra i IE6.
Nu har jeg så også markeret i selve Javaprogrammet, at den ikke skal starte
..

Men ingen har svaret på hvordan jeg sletter den?
Kan jeg slette den med regedit?

Jeg installerede efter bankens anvisning Java JVM 5.00.3809, men den sagde
ikke noget om at afinstallere andet Java.

I IE6->internetindstillinger->avanceret kan der markeres 3 slags Java.
Hvor mange skal aktiveres?

Tak for hjælpen i øvrigt.

--
Hilsen fra Olsen

snipNOSPAM@post8.tele.dk

Fra : Trygleren [9000]

Dato : 09-01-03 01:03

> Jeg installerede efter bankens anvisning Java JVM 5.00.3809, men den sagde
> ikke noget om at afinstallere andet Java.

Det er fordi du ikke skal afinstallere noget, du ikke har installeret. De
fleste brugere ville aldrig komme til at installere Java Runtime Environment
eller Java Development Kit. Det er noget programmører ol. bruger. Det er i
øvrigt denne som ofte går ind og får homebankingen til at gå i udu.
Hvis ikke du har installeret den, kan du ikke fjerne den =)

> I IE6->internetindstillinger->avanceret kan der markeres 3 slags Java.
> Hvor mange skal aktiveres?

Kun den øverste.

***************************

Jeg vil anbefale dig at hente microsofts virtuelle maskiner. Den virker fint
til homebanking og er i øvrigt også blevet kåret adskillige gange til at
være både den bedste, mest pålidelige og bedst af alt: hurtigste.

www.hesteskelet.dk/jvm

Held og lykke.

Fra : Olsen

Dato : 10-01-03 00:45

Trygleren [9000] wrote:
> Jeg vil anbefale dig at hente microsofts virtuelle maskiner.
> www.hesteskelet.dk/jvm

Den hentede jeg, men ved ex dr.dk/regionalen bliver jeg bedt om at hente
JVM.
Siger jeg ok ryger jeg ind på en side, hvorfra jeg alligevel ikke kan hente
den.

Det er vist noget med at jeg skulle have gjort det inden en bestemt dato.
Herefter er den SP1,- som jeg ikke vil ha'.

Hvorfor er den fra hesteskelet ikke god nok?
Hvordan ser jeg om den er blevet installeret?

--
Hilsen fra Olsen

snipNOSPAM@post8.tele.dk