Kan man det???
Fra : CliNtZ

Dato : 08-01-03 10:34

Hej Gruppe
Jeg har lige et lille spørgsmål. Kan man sætte en P4 NW 2,66 GHz som kører
533 FSb i et Asus P4B266 som jo kun kan køre 400 MHz Fsb?? (jeg er godt klar
over at den ikke kommer til at køre 2,66 GHz) Grunden til at jeg spørger er
at
jeg skal teste om processoren er defekt. Den vil ikke starte op på det
bundkort jeg har bestilt (MSI 845PE MAX 2)..
Håber der er en der kan hjælpe mig.
Mvh
Bjørn
Spg. også stillet i dk.edb.hardware.bundkort

Fra : o&u

Dato : 08-01-03 11:01

On Wed, 8 Jan 2003 10:34:03 +0100, "CliNtZ"
<bfrom@(fjerndette)worldonline.dk> wrote:

> [...]
>over at den ikke kommer til at køre 2,66 GHz) Grunden til at jeg spørger er

Det mener jeg godt man kan. Jeg har lige læst anmeldelser af p4b266 i
går. Man kan nemlig købe bundkortet på www.demoshop.dk for 650 kr.

http://www.xbitlabs.com/mainboards/asus-p4b266/

kører fsb 172 MHz med syncron ram. Det svarer til at cpu'en er
4x172=688, altså fsb688.
Det skal være god pc2700 ram så.

mvh

John

Fra : o&u

Dato : 08-01-03 11:04

On Wed, 08 Jan 2003 11:00:38 +0100, o&u <johnknuhtsen@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>http://www.xbitlabs.com/mainboards/asus-p4b266/
>
>kører fsb 172 MHz med syncron ram. Det svarer til at cpu'en er

man kan nok heller ikke låse agp. Så det er 172/133=30 % OC af agp.

Men man kan da køre fsb133 uden at overklokke noget som helst.

mvh

John