| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | erfaring med farvelaser Fra : Henrik Hansen | 
  Dato :  08-01-03 10:28 |  
  |   
            Jeg står overfor at investere i en farvelaserprinter, A4-formatet..... De er
 kommet ned i pris og såvel Epson som HP, Minolta-QMS, m.fl. og nu også OKI
 har printere under 10.000,- kr.
 
 Hvad er gruppens erfaringer?
 
 På forhånd tak! Mvh. Henrik
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Kim Jensen (08-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Jensen | 
  Dato :  08-01-03 10:37 |  
  |   
            > Jeg står overfor at investere i en farvelaserprinter, A4-formatet..... De
 er
 > kommet ned i pris og såvel Epson som HP, Minolta-QMS, m.fl. og nu også OKI
 > har printere under 10.000,- kr.
 > Hvad er gruppens erfaringer?
 
 Epsons er i hvert fald ganske hurtige og ok kvalitet. Husk dog lige på, at
 nye tonere koster en pæn slat penge ift. printerens pris.
 
 
 mvh
 Kim Jensen
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Henrik Hansen (08-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Hansen | 
  Dato :  08-01-03 14:11 |  
  |  
 
            Ja, det må siges...
 Har lige fået nogle priser på OKIs: 1650 pr. farve og 689 for den sorte, man
 blir lidt svedt    Henrik
 "Kim Jensen" <kj@jmt.dk> wrote in message
 news:3e1bf0f8$0$83845$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > > Jeg står overfor at investere i en farvelaserprinter, A4-formatet.....
 De
 > er
 > > kommet ned i pris og såvel Epson som HP, Minolta-QMS, m.fl. og nu også
 OKI
 > > har printere under 10.000,- kr.
 > > Hvad er gruppens erfaringer?
 >
 > Epsons er i hvert fald ganske hurtige og ok kvalitet. Husk dog lige på, at
 > nye tonere koster en pæn slat penge ift. printerens pris.
 >
 >
 > mvh
 > Kim Jensen
 >
 >
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Kim Jensen (08-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Jensen | 
  Dato :  08-01-03 14:28 |  
  |  
 
            > > Epsons er i hvert fald ganske hurtige og ok kvalitet. Husk dog lige på,
 at
 > > nye tonere koster en pæn slat penge ift. printerens pris.
 > Ja, det må siges...
 > Har lige fået nogle priser på OKIs: 1650 pr. farve og 689 for den sorte,
 man
 > blir lidt svedt    Henrik
 Epsons koster vist omkring 800,- pr. farve (svjh). Check fx
 www.net-supplies.dk
mvh
 Kim Jensen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Kim Jensen (08-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kim Jensen | 
  Dato :  08-01-03 14:33 |  
  |  
 
            > Har lige fået nogle priser på OKIs: 1650 pr. farve og 689 for den sorte,
 man
 > blir lidt svedt    Henrik
 Vil lige indskyde, at HPs billige ColorLaserJet 2500 (L) fås for under
 10.000,- (inkl. moms!) og der koster farvetoner "kun" 795,- (også inkl.
 moms), mens sort toner er en smule billigere.
 mvh
 Kim Jensen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           rick (08-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : rick | 
  Dato :  08-01-03 12:42 |  
  |   
            "Henrik Hansen" <h-hansen@privat.dk> skrev i en meddelelse
 news:avgqvc$cma$1@sunsite.dk...
 > Jeg står overfor at investere i en farvelaserprinter, A4-formatet..... De
 er
 > kommet ned i pris og såvel Epson som HP, Minolta-QMS, m.fl. og nu også OKI
 > har printere under 10.000,- kr.
 >
 > Hvad er gruppens erfaringer?
 
 Min erfaring med Minolta-QMS, da vi havde en på mit arbejde er, at vil du
 have flot fotokvalitet er blækprinterne stadig langt bedre. Laseren er god
 til tryk - altså hvis du skal have en masse pjecer trykt eller løbesedler
 osv. Dvs. den er god til at printe fx logo ud eller andre mere ensfarvede
 billeder (fx ofte cliparts er)... men foto med mange farvenuancer er
 skidt... håber du forstår, hvad jeg mener?
 Men det kan selvfølgelig også være mig, der bare har været uheldig med
 Minolta'en?
 
 - rick...
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Henrik Hansen (08-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henrik Hansen | 
  Dato :  08-01-03 14:14 |  
  |   
            Jo, jeg forstår godt hvad du mener.
 
 Har læst en test hvor Minolta indgik, jeg mindes den fik klø.... men jeg har
 da set fornemme udskrifter fra dem af - så det afhænger nok af flere ting.
 
 Mit behov er bl.a. til brevpapir og visitkort, mvh. Henrik
 
 "rick" <rickcool22@hotmail.com> wrote in message
 news:avh2q1$2si$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...
 > "Henrik Hansen" <h-hansen@privat.dk> skrev i en meddelelse
 > news:avgqvc$cma$1@sunsite.dk...
 > > Jeg står overfor at investere i en farvelaserprinter, A4-formatet.....
 De
 > er
 > > kommet ned i pris og såvel Epson som HP, Minolta-QMS, m.fl. og nu også
 OKI
 > > har printere under 10.000,- kr.
 > >
 > > Hvad er gruppens erfaringer?
 >
 > Min erfaring med Minolta-QMS, da vi havde en på mit arbejde er, at vil du
 > have flot fotokvalitet er blækprinterne stadig langt bedre. Laseren er god
 > til tryk - altså hvis du skal have en masse pjecer trykt eller løbesedler
 > osv. Dvs. den er god til at printe fx logo ud eller andre mere ensfarvede
 > billeder (fx ofte cliparts er)... men foto med mange farvenuancer er
 > skidt... håber du forstår, hvad jeg mener?
 > Men det kan selvfølgelig også være mig, der bare har været uheldig med
 > Minolta'en?
 >
 > - rick...
 >
 >
 >
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            BJ.DK (08-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : BJ.DK | 
  Dato :  08-01-03 14:19 |  
  |   
            "Henrik Hansen" <h-hansen@privat.dk> skrev i en meddelelse
 news:avh871$k7t$1@sunsite.dk...
 >
 > Mit behov er bl.a. til brevpapir og visitkort, mvh. Henrik
 >
 
 Husk så også at tjekke, hvor tungt papir (måles svjh i gram pr. kvm.) du kan
 komme i printeren. Ofte kan den manuelle pakke tage tungere papir (ca. 190g)
 end papirskuffer (110g).
 
 Børgesen
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           BJ.DK (08-01-2003) 
         
	
            | Kommentar Fra : BJ.DK | 
  Dato :  08-01-03 13:59 |  
  |   
            "Henrik Hansen" <h-hansen@privat.dk> skrev i en meddelelse
 news:avgqvc$cma$1@sunsite.dk...
 > Jeg står overfor at investere i en farvelaserprinter, A4-formatet..... De
 er
 > kommet ned i pris og såvel Epson som HP, Minolta-QMS, m.fl. og nu også OKI
 > har printere under 10.000,- kr.
 >
 > Hvad er gruppens erfaringer?
 >
 
 Jeg har nyligen undersøgt en del omkring farve-laser printere, dog i et lidt
 dyrere prisleje.
 
 Hvad angår "gode erfaringer" er det altid svært. For at have gode erfaringer
 med en printer, kræver det, at man har brugt den igennem længere tid. Og er
 der således en, der endelig _har_ gode erfaringer, kan man sikkert ikke få
 den model mere.
 
 Min anbefaling er ikke kun at kigge på indkøbspris. Når jeg selv
 sammenligner laserprintere regner jeg en fingeret sidepris ud efter en
 model, hvor jeg bruger 5% af hver farve (5% er branchens almindlige
 sammenligningspunkt) på et ark papir.
 
 Så regner jeg en sidepris ud ved at tage pris-andelen af...
 
 Sort toner (pris pr. toner/ark pr. toner ved 5% dækning)
 + Gul toner (pris pr. toner/ark pr. toner ved 5% dækning)
 + Rød toner (pris pr. toner/ark pr. toner ved 5% dækning)
 + blå toner (pris pr. toner/ark pr. toner ved 5% dækning)
 + Transferbeltforbrug (pris pr. transferbelt/ark pr. transferbelt)
 + Fuserforbrug (pris pr. fuser/ark. pr. fuser)
 + (Kun for OKI) Tromleforbrug.
 = "Sidepris".
 
 Nu er jeg med på, at 5% dækning ikke er særligt meget - og da slet ikke med
 farveprint, men denne model giver alligevel et fingerpeg.
 
 Typisk er det sådan, at jo billigere printeren er i indkøb, jo dyrere er den
 i forbrug. Derfor vil det ofte kunne betale sig at give lidt mere for en
 printer, der tilgengæld er billigere i drift. Hvis du sammenlig to printere
 og bruger ovenstående model til at regne en sidepris ud, kan du hurtigt
 regne ud ca. hvor mange print, du skal skrive ud, før en evt. prisdifference
 er indhendtet.
 
 Børgesen
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |