Lille kabinet !
Fra : Jan Rysz

Dato : 08-01-03 09:33

Er der overhovedet nogle bundkort der kan sidde i dette kabinet ( der vel og
mærke er til at skaffe ) ??

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1404697894

Og hvis ja, hvilke ?? Og er strømforsyningen stor nok ?

Desuden skal udvidelseskortene da være noget små !!

Mvh
Jan Rysz

Fra : o&u

Dato : 08-01-03 10:56

On Wed, 8 Jan 2003 09:33:06 +0100, "Jan Rysz" <jrysz@jubiimail.dk>
wrote:

> [...]
>
>Og hvis ja, hvilke ?? Og er strømforsyningen stor nok ?
>
>Desuden skal udvidelseskortene da være noget små !!

FlexATX bundkort passer i.
Power supply er 150 W.

Du kan se Functions og Specifications på denne link der fremgår af din
link:

http://www.suntek.co.uk/en/index.html

Jeg ved ikke lige hvad flexatx er for noget. Det er vist noget
all-in-one.

Men du kan vel alligevel ikke bruge det kabinet.

Det må være noget Shuttle madkasse, du skal have.

De er ikke sådan til at finde på edbpriser.

http://www.zitech.dk har 2 af dem.

http://us.shuttle.com/ rækken XPC.

nforce2 udgaven er endnu ikke i landet.

anmeldelse:
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1764

mvh

John

Fra : Jonas Jalling

Dato : 08-01-03 12:59

"Jan Rysz" wrote:
> [...]
>
> Og hvis ja, hvilke ?? Og er strømforsyningen stor nok ?
>
> Desuden skal udvidelseskortene da være noget små !!

Hej Jan,

Jeg har et VIA EPIA Mini ITX (800MHz)
(http://www.viavpsd.com/product/epia_mini_itx_spec.jsp?motherboardId=21)
sidende i sådan et kabinet. Der er godtnok plads til at smide et enkelt
pci-kort på, men det er ikke nødvendigt mht. mine behov da der er vga,
lyd og net på motherboardet.
Jeg har ikke harddisk i min, da jeg bruger computeren som tynd klient,
men fedt ser det ud.. og så er der ikke nogen blæser, så det lyder
heller ikke af noget :)

Jonas Jalling

Fra : Jan Rysz

Dato : 09-01-03 08:45

> [...]
> sidende i sådan et kabinet. Der er godtnok plads til at smide et enkelt
> pci-kort på, men det er ikke nødvendigt mht. mine behov da der er vga,

Hmm...umiddelbart virker det lidt som det jeg har brug for, men ved du
hvordan TV-out udgangen er på disse kort ?? Jeg skal nemlig bruge den til
filmvisning på tv-et.

Kan de normale micro-atx bundkort være der i ? Evt. med en agp-port til et
seperat graffikkort ?

Mvh
Jan Rysz

Fra : Jan Rysz

Dato : 09-01-03 08:47

Micro-atx bundkort, her mener jeg med målene 245 x 245 mm.

Jan Rysz

Fra : Jonas Jalling

Dato : 09-01-03 10:12

"Jan Rysz" wrote:
> Micro-atx bundkort, her mener jeg med målene 245 x 245 mm.

Hej Jan,

Jeg er ikke sikker på at et micro-atx bundkort kan være deri, men jeg
kan prøve at måle efter i aften.
Mht. tv-out på EPIA kortet, er det ganske udemærket. Dog er processoren
ikke verdens hurtigste, da det er en C3, så det vil nok være en fordel
at bruge linux på den, evt. med freevo (http://freevo.sourceforge.net/).
Der mange folk der bruger den til DivX/DVD/Mp3 afspiller, så der er
mange fora hvor der diskuteres optimering af den.
Jeg har selv kørt med freevo en overgang, men ville hellere bruge den
som tynd klient.

Jonas Jalling

Fra : Jan Rysz

Dato : 09-01-03 22:18

Hej Jonas

> Jeg er ikke sikker på at et micro-atx bundkort kan være deri, men jeg
> kan prøve at måle efter i aften.

Har du prøvet at måle ??

Mvh
Jan Rysz

Fra : Jonas Jalling

Dato : 10-01-03 00:24

"Jan Rysz" wrote:
> Hej Jonas

> Har du prøvet at måle ??

Ja, jeg synes ikke rigtig at det passer desværre.

Jonas Jalling

Fra : Jan Rysz

Dato : 10-01-03 08:31

> Ja, jeg synes ikke rigtig at det passer desværre.

Oki....jeg roder lidt videre med projektet.

Ellers mange tak for ulejligheden.

Mvh
Jan Rysz