MS Windows
briani 27239
Hjælp til win xp pro og win me
Fra : Mr Cool

Dato : 08-01-03 00:32

da jeg har været nød til at formatere mine 2 hd skaL jeg starte
forefra.havde win xp pro på c drevet og win me på d drevet.
men nu kan jeg ikke huske hvordan jeg gjorde.har lige installeret win xp på
c drevet men når jeg prøver at instellere win me
på d drevet får jeg ikke lov.er der nogen der kan hjælpe mig med det.på
forehånd TAK TAK

M.V.H
HOFFER

det er ikke fat 32 jeg formateret i men ntfs hvis det hjælper

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 08-01-03 01:12

Mr Cool wrote:
> [...]
> men nu kan jeg ikke huske hvordan jeg gjorde.har lige installeret win
> xp på c drevet men når jeg prøver at instellere win me

Det letteste ville være at først installere WinMe på Cdrevet
og der efter WinXp på Ddrevet.

mvh
Henning

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-01-03 04:01

"Mr Cool" <Hoffer-er@cool.dk> skrev :

>det er ikke fat 32 jeg formateret i men ntfs hvis det hjælper

Me kender ikke til fat 32, måden at gøre det på har du fået af
Henning P.

Fra : Jens

Dato : 08-01-03 08:51

> Me kender ikke til fat 32, måden at gøre det på har du fået af
> Henning P.

ME kender ikke til ntfs, mener du Knud
C drevet skal formateres med fat32 hvis Me skal installeres, derefter kan xp
instaleres på d drevet, hvor det så også er mest praktisk at bruge fat32 da
ME ellers ikke kan læse fra den.

mvh Jens

Fra : Mr Cool

Dato : 08-01-03 09:13

> [...]
xp
> instaleres på d drevet, hvor det så også er mest praktisk at bruge fat32

hej jens,nu ligger det bare sådan at jeg hele tiden har brugt win xp på c
drevet og win me på d drevet,
og sådan vil jeg gerne have det igen.skal jeg så først installere win me på
mit d drev og derefter instellere
win xp på c drevet.det skal være sådan at jeg får en opstarts menu så jeg
kan vælge hvilken windows jeg
vil bruge.på forehånd tak

m.v.h
hoffer

Fra : Jens

Dato : 08-01-03 11:28

"Mr Cool" <Hoffer-er@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> mit d drev og derefter instellere
> win xp på c drevet.det skal være sådan at jeg får en opstarts menu så jeg

Ja
Hvis du vælger at installere ME på D først vil den lave de nødvendige
skrivelser på c drevet, eller du skal sige til bios den skal starte fra D
drevet.
Men hvis du i bios starter fra D drevet er du ligevidt da XP skal ligge på
det drev hvor boot sectoren er, og installeres sidst.

Boot fra C i bios, install ME på D, derefter XP på C som alternativt OS, så
laver XP den nødvendige boot loader, det kan ME ikke.
(Du booter self. fra cd ved install af ME)

(boot loaderen kan slås fra og til i xp, men er den slået fra starter xp
altid uanset om du vælger ME, fordi det er xp der læser bootsectoren først
det kan me ikke.)

Men der er en del ulemper med to OSèr hvorfor vil du have det?

mvh Jens

Fra : Mr Cool

Dato : 08-01-03 12:39

Men der er en del ulemper med to OSèr hvorfor vil du have det?

mvh Jens

hej jens,tak for rådet,det prøver jeg så.fordi jeg vil have to OS'er er
fordi at jeg synes det er både fordele og udlember i den begge så
bruger jeg den ene til spil (win me) og den anden til arbejde.

m.v.h
hoffer

Fra : Jens

Dato : 08-01-03 15:57

> [...]
> fordi at jeg synes det er både fordele og udlember i den begge så
> bruger jeg den ene til spil (win me) og den anden til arbejde.

Det ville være nemmere for dig at bruge xp til begge dele med ro forskellige
bruger kontoer, en til arbejde og en til spil.
De kan endda køres helt isoleret fra hinanden med xp, men ikke med ME
Du kan køre xp i w98 mode hvis du har lystr til det gamle udseende.
Og spare pladsen til ME foruden ved.

mvh Jens