Strømforsyning til nye Intel processorer?
Fra : TLL

Dato : 08-01-03 00:02

Min pc har ikke en af de nye strømforsyninger med P4-stik. Hvad
betyder det for mine valgmuligheder af processorer ved opgradering med
nyt bundkort, hvis strømforsyningen ikke udskiftes?
Det er en 250 W ATX med Pabst-blæser, den har ikke været billig, så
jeg vil helst bevare den.

Venlig hilsen
TLL

Fra : Heine Christensen

Dato : 08-01-03 00:53

"TLL" <tll@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nyt bundkort, hvis strømforsyningen ikke udskiftes?
> Det er en 250 W ATX med Pabst-blæser, den har ikke været billig, så

Det betyder at du ikke har det 12V ATX stik som skal bruges til P4, men
heldigvis har MSI og Asus lavet deres nye kort således at man bare kan smide
et 5 1/4 power stik på bundkortet, så tager den 12v derfra... men vær
opmærksom på at 250W ikke er alt for meget til en P4 hvis man samtidig har
en del HW i kabinetet..

HC

Fra : Leony

Dato : 08-01-03 10:51

> [...]
> nyt bundkort, hvis strømforsyningen ikke udskiftes?
> Det er en 250 W ATX med Pabst-blæser, den har ikke været billig, så

En adapter er en mulighed:
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=553
Om din PSU kan trække dit nye setup, det vil tiden vise.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Calle.

Dato : 08-01-03 14:28

> [...]
> nyt bundkort, hvis strømforsyningen ikke udskiftes?
> Det er en 250 W ATX med Pabst-blæser, den har ikke været billig, så

250W er ikke meget til nyere PC,ere. 400W med P4 stik kan fås fra 300,- og
opefter

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Sp@cey

Dato : 08-01-03 19:26

> 250W er ikke meget til nyere PC,ere. 400W med P4 stik kan fås fra 300,- og
> opefter

Enig 250W er alt for lidt til P4 hvis du har et rimeligt Geforce kort
Soundblaster
Med videre
så desværre
Havde selv det samme problem!
Mit nye bundkort bippede som sindsygt (P4s8x), men så skiftede jeg strøm
forsyningen og nu spiller det som en drøm!

MVH
Sp@cey

Fra : TLL

Dato : 08-01-03 20:38

On Wed, 8 Jan 2003 19:25:55 +0100, "Sp@cey" <tgs@mail1.stofanet.dk>
wrote:

>Enig 250W er alt for lidt til P4 hvis du har et rimeligt Geforce kort
>Soundblaster
>Med videre
>så desværre

Tak for svarene.
Vil det sige, at der slet ikke er nogle af de nyere processorer, der
kan bruges, hvis jeg vil beholde strømforsyningen?
Det skal ikke nødvendigvis være en P4, er problemet det samme med
Celeron?

Venlig hilsen
TLL

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 09-01-03 05:09

TLL wrote:

> [...]
> kan bruges, hvis jeg vil beholde strømforsyningen?
> Det skal ikke nødvendigvis være en P4, er problemet det samme med

Nej, f.eks. en Celeron Tualatin 1000-1400 vil fint kunne køre med den
PSU du har.
Det kræver så enten et bundkort som direkte understøtter Tualatin, eller
et Slot 1 / Socket 370 bundkort der kan give ned til 1,5 V(core) +
Tualatin-adapter.