MS Windows
briani 27239
ME og XP i Netværk? Hvordan fa'n?
Fra : Emil Gundersen

Dato : 07-01-03 23:27

Hejsa

Jeg har en del problemer med at få min XP maskine og en ME maskine til
at snakke sammen! De er forbunet til en Switch o.s.v. efter alle
kunstens regler!
Jeg har konfigureret dem til at have 192.168.0.2 og 192.168.0.3, på sub
255.255.255.0

Xp'en har slået firewall'en fra, og jeg kan stadig ikke få dem til at
finde hinanden, selv om at jeg skriver i Kør: \\192.168.0.2 eller 3 (alt
af henigt af hvilken maskine det er fra) (De kan godt finde sig selv)

Hvis jeg ping'er dem, er der fint kontakt!

Hvad fa'n gør jeg galt? Jeg har da ellers altid kunnet få windows
netværk til at køre på alle andre maskiner. Også med min og en anden XP
maskine. Hvorfor ik en ME?

Mvh Emil
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit

Fra : Jens

Dato : 08-01-03 08:45

"Emil Gundersen" <Gundersen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvad fa'n gør jeg galt? Jeg har da ellers altid kunnet få windows
> netværk til at køre på alle andre maskiner. Også med min og en anden XP

Ligger xp på en ntfs partition ?
Begge skal have en delt mappe
Gæstekontoèn aktiveres
Kører xp simpel fildeling ?

mvh Jens

Fra : Emil Gundersen

Dato : 08-01-03 22:37

Hejas

> Ligger xp på en ntfs partition ?

Nej, FAT32

> Begge skal have en delt mappe

Det har de også

> Gæstekontoèn aktiveres

Det ved jeg ikke lige om den har!
Hvor præcist tjecker jeg det?

> Kører xp simpel fildeling ?

Simpel? Jeg har delt den over netværket, altså ikke lokal deling, men
der hvor man skal trykke ok til en masse advarsler om at den kan blive
delt på internettet og lign!

Mvh Emil

p.s. Jeg synes bare at det er mærkeligt at jeg kan få den til at pinge
hinanden uden problemer, men bare ikke få dem til at snakke sammen!
--
www.Scooterzone.dk
Suzuki GSF 400 Bandit