OS til router/printerserver/firewall
Fra : Michael Frøkjær

Dato : 07-01-03 22:27

Jeg er træt af min D-link 704P og overvejer at tage en gammel pc i stedet!

Den skal gerne indeholde Router funktion, firewall og printerserver samt
evt. mulighed for VPN, ftp etc.

Win2000 er måske en mulighed, men findes der noget smart Linux som ikke er
umuligt at sætte op??

På forhånd tak

\michael
Brabrand

Fra : OnCD

Dato : 07-01-03 22:38

Hej Michael
"Michael Frøkjær" <froe@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> evt. mulighed for VPN, ftp etc.
>
> Win2000 er måske en mulighed, men findes der noget smart Linux som ikke er

Prøv at kigge på www.e-smith.org, kører perfekt, har fået lavet en scanning
efter installation og den viser sig rimelig sikker i sin grundkonfig.

PS. er på ingen måde Linux haj, tog en gl. PC hentede programmet brændte det
og installerede.

Reklame " brug evt. www.oncd.dk" *SS*

Per

www.kkom.dk / www.oncd.dk

Fra : Petersen_Michael

Dato : 09-01-03 20:31

Michael Frøkjær skrev i meddelelsen ...
>Jeg er træt af min D-link 704P og overvejer at tage en gammel pc i stedet!

> findes der noget smart Linux som ikke er umuligt at sætte op??

http://ipcop.org/cgi-bin/twiki/view/IPCop/WebHome

er en mulighed, min IPCop har kørt 24/7 siden jeg satte den igang

og så kræver det ikke synderligt med HW

der er en brugs forviring med, når man DL de ~23MB som hele systemet handler
om, dels er der support her i gruppen

smoothwall er også en mulighed, bygget op meget lig IPCop, men der er ikke
nogen brugsforviring med (så der skal kun DL ~20MB)

--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residernde i Nyborg

Fra : Lars Hjortø

Dato : 09-01-03 20:49

> [...]
> evt. mulighed for VPN, ftp etc.
>
> Win2000 er måske en mulighed, men findes der noget smart Linux som ikke er

Prøv at følge tråden "NT som server", det omhandler vist nogen lunde det
samme...

Hilsen Lars