Pinout på 50-pin IDE connector?
Fra : Ole Geisler

Dato : 07-01-03 21:47

Er der nogen der kender pin data på den 50-pin (2x25) connector der
anvendes i moderne bærbare til CD-ROM/DVD drev?

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Aut. baatnakke, flueknepper og alvidende limsten

Fra : Uffe Ravn

Dato : 07-01-03 22:31

"Ole Geisler" <reptech@mail.dk> skrev

> Er der nogen der kender pin data på den 50-pin (2x25) connector der
> anvendes i moderne bærbare til CD-ROM/DVD drev?

Det er muligt at det ikke er den jeg tænker på, men der er 9 forskellige på:

http://hwb.sunsite.dk/

Mvh.

Fra : Ole Geisler

Dato : 07-01-03 23:58

On Tue, 7 Jan 2003 22:30:35 +0100, "Uffe Ravn"
<uffesaffald@hotmailpunktumcom> wrote:

>Det er muligt at det ikke er den jeg tænker på, men der er 9 forskellige på:
>
>http://hwb.sunsite.dk/

Det er ikke SCSI, men IDE.........

Hedder vist nok CF-connector

Fra : Uffe Ravn

Dato : 08-01-03 00:12

"Ole Geisler" <reptech@mail.dk> skrev

> Det er ikke SCSI, men IDE.........

Sorry overså subj. og siddende mindre end 30cm. fra en SCSI , var der ikke
langt fra syn til tanke.

Men er det ikke en standard 2,5" EIDE connector så?

> Hedder vist nok CF-connector

En CompactFlash-connector?

Hmm. sjovt nok mener jeg at CompactFlash connectoren er sammenfaldende med
PCMCIA, blot mindre benafstand.

Mvh.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 08-01-03 00:40

Hej!

Uffe Ravn wrote:

> Hmm. sjovt nok mener jeg at CompactFlash connectoren er sammenfaldende med
> PCMCIA, blot mindre benafstand.

Korrekt, PCMCIA og CF er helt den samme standard - blot er benafstanden mindre
på CF. Man kan købe konverterstik så man kan sætte et CF kort i en alm.
PCMCIA-port.

FUT!
--
Mvh, Kim Voss Schrader

"If it's got tits or wheels it'll break your heart"

Fra : Jonas Jalling

Dato : 08-01-03 11:23

"Kim Voss Schrader" wrote:
> [...]
benafstanden mindre
> på CF. Man kan købe konverterstik så man kan sætte et CF kort i en

Eller på en IDE-bus for den sags skyld :)

Jonas Jalling

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 08-01-03 01:07

"Ole Geisler" skrev:
> Er der nogen der kender pin data på den 50-pin
> (2x25) connector der anvendes i moderne
> bærbare til CD-ROM/DVD drev?

Der er en oversigt i PDF-filen på denne side:
http://makeashorterlink.com/?K2D521003

Og via denne side kan du downloade hele CompactFlash specifikationen (efter
indtastning af navn+adr):
http://www.compactflash.org/specdl1.htm

Mvh, Lars