Ny kabinet
Fra : Devast8or

Dato : 07-01-03 21:37

(prøver igen, det ser ikke ud til den første kom frem).

Hej med jer,

Jeg skal sandsynligvis bruge et nyt kabinet, men jeg ved ikke lige hvilket.
Mit krav til det er, at strømforsyningen ikke må sidde i vejen for CPU
køleren som den gør i det fleste miditower kabinetter, inklusive mit eget
(ca. 405 mm i højden). Men på den anden side vil jeg heller ikke have et
kabinet der er alt for højt, så fulltower kabinetter (ca. 620 mm i højden)
er også udelukket. Jeg har fundet et par kabinetter der interessante, nemlig
som er cirka 550 mm høje, men desværre kan jeg ikke finde mange af slagsen.

Et af dem jeg har fundet er Noise Controls "NC XXL Tower Black/Silver med
Magic Fleece" ( http://www.studiedata.dk/product.asp?product=712&page=1 ) og
det ser jo dejligt ud, men det er temmelig dyrt for et kabinet IMO (ja, jeg
er godt klar over at MF trækker en del op i pris).

Et andet jeg har fundet er "Thermaltake SOHO File Server Black" (
http://m-e.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=1604 ). Der er prisen
noget bedre, at jeg så ikke er vild med designet er noget andet. Men er der
nogel der kender det kabinet, og kan fortælle mig noget om lågen ved
drevene? Er det en skydelåge eller en "dør"? Hvis det er en "dør" (hvad jeg
tror det er), hvad side åbner den så til? Og kan den pilles af?

Hvis der er nogle der kan pege mig i retning af andre kabinetter der
opfylder mine krav vil jeg meget gerne høre om det. Strømforsyning er
ligemeget, den har jeg i forvejen.

TIA

Devast8or

Fra : Martin Petersen

Dato : 07-01-03 22:04

"Devast8or" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse
> Hvis der er nogle der kan pege mig i retning af andre kabinetter der
> opfylder mine krav vil jeg meget gerne høre om det. Strømforsyning er
> ligemeget, den har jeg i forvejen.

http://www.multimediaworld.dk/detaljer.asp?varevalg=1079167

Jeg har lige erhvervet mig ovenstående, og kan sige det er ret lækkert

Plads til 120 mm blæser i front og bagest. Støvfilter i front. Samme
design som TT og Chieftec indvendig. Der er gummiophæng til 6 eller 8
harddiske (kan ikke huske antal). Strømforsyningen har jeg moddet: 80
mm'eren er pillet helt ud, og 92 mm har jeg flyttet uden på psu'en i
gummiophæng. Noisekiller er monteret. Desuden har jeg 2 papst 120 mm
(den mindst støjende), Alpha PAL8045 m. papst 19 db @ 7 volt, og Zalman
? passiv vga køler monteret. Kan kun sige at det er temmelig støjsvagt.

Hængslet på døren sidder i venstre side.

Alt i alt et lækkert kabinet, der overholder dine mål.

- Martin