Problemer med tv-out, når jeg starter wind~
Fra : haahr

Dato : 07-01-03 19:15

Hej!
Jeg har et GeForce 4 Ti 4200 graffikkort med TV-out. Jeg bruger windows
XP prof. edition.

I starten, da jeg brugte mit TV-out, ville mit fjernsyn ikke vise
billedet med farver. Dette problem løste jeg ved at købe en S-VHS til
composit adapter. Der er nu farver på fjernsynet, når computeren startes
op, men når windows er færdig med at starte op, og computeren skal til
at vise mit skrivebord bliver fjernsynet blåt (som om der intet signal
var). Dette er ret underligt, eftersom den godt ville vise skrivebordet
i sort-hvid inden jeg købte adapteren.

Hilsen Haahr

http://www.kandu.dk/

Fra : Jegvan Durhuus

Dato : 07-01-03 20:14

"haahr" <haahr.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at vise mit skrivebord bliver fjernsynet blåt (som om der intet signal
> var). Dette er ret underligt, eftersom den godt ville vise skrivebordet

Jeg er ikke det store expert, men igår installedede jeg et blaster MX420, og
havde samme problem. Har du været inde at konfiguere opsætningen i
egenskaber for skærm - avanceret og sætte indstillingen for hvilke type tv
(pal m.m.) det er? På mit nye skærmkort, var standarnopsætningen ikke den
rigtige. Bemærk samtidig at (hos mig, i aller fald) kunne tv-typen ikke
kunne sættes til Spanien, hvor jeg bor, men virkede kun for Danmark, jeg
regner med at det er fordi mit OS er dansk, og heldigvis er det samme
tv-type som i Danmark. Håber det kan hjælpe dig.

Hilsen Jegvan