Nyt kabinet
Fra : Devast8or

Dato : 07-01-03 17:17

Hej med jer,

Jeg skal sandsynligvis bruge et nyt kabinet, men jeg ved ikke lige hvilket.
Mit krav til det er, at strømforsyningen ikke må sidde i vejen for CPU
køleren som den gør i det fleste miditower kabinetter, inklusive mit eget
(ca. 405 mm i højden). Men på den anden side vil jeg heller ikke have et
kabinet der er alt for højt, så fulltower kabinetter (ca. 620 mm i højden)
er også udelukket. Jeg har fundet et par kabinetter der interessante, nemlig
som er cirka 550 mm høje, men desværre kan jeg ikke finde mange af slagsen.

Et af dem jeg har fundet er Noise Controls "NC XXL Tower Black/Silver med
Magic Fleece" ( http://www.studiedata.dk/product.asp?product=712&page=1 ) og
det ser jo dejligt ud, men det er temmelig dyrt for et kabinet IMO (ja, jeg
er godt klar over at MF trækker en del op i pris).

Et andet jeg har fundet er "Thermaltake SOHO File Server Black" (
http://m-e.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=1604 ). Der er prisen
noget bedre, at jeg så ikke er vild med designet er noget andet. Men er der
nogel der kender det kabinet, og kan fortælle mig noget om lågen ved
drevene? Er det en skydelåge eller en "dør"? Hvis det er en "dør" (hvad jeg
tror det er), hvad side åbner den så til? Og kan den pilles af?

Hvis der er nogle der kan pege mig i retning af andre kabinetter der
opfylder mine krav vil jeg meget gerne høre om det. Strømforsyning er
ligemeget, den har jeg i forvejen.

TIA

Devast8or

Fra : FINN EGMOSE

Dato : 07-01-03 17:31

Devast8or <invalid@invalid.invalid> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Q2DS9.27141$Hl6.3127099@news010.worldonline.dk...
> [...]
>
> TIA
>
> Devast8or
>
> Der er også Codegen serverkabinet 9000-1 Hvis det må være billigt.Med et
par andre kabinetblæsere og en bedre strømforsyning bliver det faktisk
hæderligt.

Mvh. Finn

Fra : *HAT*

Dato : 07-01-03 21:08

Jeg ved ikke om dette måske var en ide
http://www.antec-inc.com/en_plus660amg.html# det er rigtigt lækkert
kabinet, jeg bruger selv storebror til denne. Den kommer med en 330W
TruePower PSU MEGET nice og støjsvag.

Fra : Leony

Dato : 08-01-03 10:40

"Devast8or" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

[...]

Jeg har et Chieftec som ligner Thermaltake'n til forveksling, her er det en
dør som uden problemer kan tages af og den åbner mod venstre.
Synes det er kvalitet fra ende til anden.
Da du ikke skal bruge PSU'en kunne du måske sætte den til salg, så ville
kabinettet blive lidt billigere.

> Hvis der er nogle der kan pege mig i retning af andre kabinetter der
> opfylder mine krav vil jeg meget gerne høre om det. Strømforsyning er
> ligemeget, den har jeg i forvejen.

Du nævner ikke hvor mange drevpladser du skal bruge, men da du ikke et
kæmpekabinet i forvejen går jeg ud fra at det er ganske normale krav + at
det skal være ATX og ikke microATX.

Jeg har fundet dette Aopen kabinet til 559 hos SHG:
http://www.aopen.nl/products/housing/hq45.htm
Jeg har selv sådan et og her sidder psu ikke og dækker for bundkortet.
Højden er 41 cm.
Om det er en fryd for øjet må du selv afgøre.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/