Win 98, 2k og linux
Fra : Rasmus Larsen

Dato : 08-03-01 14:51

Hej

Jeg er helt grøn på området med linux. jeg vil hører hvordan man kan
installere Linux nå man på computeren i forvejen har Win 98 og win 2k (Det
er linux er Mandrake 7,2 jeg har fået fat i)
FIndes der en der ved noget om?? og evt kan komme med en forklaring??

-Jokeren!

Icq 97125782

Fra : Carsten Svaneborg

Dato : 08-03-01 16:00

Rasmus Larsen wrote:
> Jeg er helt grøn på området med linux. jeg vil hører hvordan man
> kan installere Linux nå man på computeren i forvejen har Win 98
> og win 2k (Det er linux er Mandrake 7,2 jeg har fået fat i)

Du kan have windows 98 og 2k på en partition og Linux på en anden.

Når du booter kan du så vælge om du vil boote til linux eller
en windows. Dvs. du skal have en 2Gb+ fri plads til en linux
partition, hvis du ikke har dette og din windows partition er
FAT formatteret så kan du klippe en bid af den (med fips der sikkert
ligger på Linux CD'en eller windows programmet partition magic).

Er din windows partition NTFS formateret og har du ikke andre
partitioner, så kræver det at du sletter win*, ompartitionere,
og installere windows og linux.

> FIndes der en der ved noget om?? og evt kan komme med en forklaring??

Sidste stable linux bog ligger på:
http://www.sslug.dk/linuxbog

Den nyeste development version af bogen ligger på:
http://cvs.sslug.dk/linuxbog/

Der vil formodeligt snart komme noget om Win98/Win2k
boot i development versionen af administrationsbogen
ret snart, da jeg submittede et kapittel netop om dette
emne for et par dage siden.

Se specielt:
http://cvs.sslug.dk/linuxbog/admin/bog/opstart.html

Der er ikke nogen forskel mellem NT og w2k mht. linux
installation.
--
No matter how fast light travels it finds *
the darkness has always got there first, * Carsten Svaneborg
    and is waiting for it. * zqex at risoe.dk
   -- (Terry Pratchett, Reaper Man) *

Fra : Jacob Laugesen

Dato : 09-03-01 03:11

> Er din windows partition NTFS formateret og har du ikke andre
> partitioner, så kræver det at du sletter win*, ompartitionere,
> og installere windows og linux.

Patrition Magic 6.0 kan godt ændre stærrelsen på en NTFS partition så man
kan lave plads til en Linux partition uden at slette windows x.x

Jacob Laugesen