Skifte teksttype
Fra : Jensen

Dato : 07-01-03 16:43

Hej !!!
Jeg har et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe mig med.

Jeg har en side med nyheder, og jeg skriver dem alle sammen på
min online admin del. Nu vil jeg gerne lave sådan,at jeg kan
vælge farve til en bestemt del af teksten, fx. når det er
billedtekst, tale osv.
Kan man det, og hvordan ?

På forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kim Emax

Dato : 07-01-03 17:04

"Jensen" <martin.mclaren@get2net.dk> wrote

> [...]
> min online admin del. Nu vil jeg gerne lave sådan,at jeg kan
> vælge farve til en bestemt del af teksten, fx. når det er

Det lyder som om du skal i gang med noget javascript. Spørg i
dk.edb.internet.webdesign.clientside

--
Kim Emax

Fra : Jakob Silseth

Dato : 07-01-03 17:55

> "Jensen" <martin.mclaren@get2net.dk> wrote

Har du prøvet at bare indsætte html i din form hvor du skriver nyheden?

face="ariel"> nu skriver jeg med Ariel font</font>

Mvh

Jakob

Fra : Martin Jensen

Dato : 07-01-03 18:39

Jeg skal måske forklare det lidt anderledes:

Det skal foregå ligesom i et forum... hvor man jo også kan vælge at skrive
en del af indlægget med fed skrift. (Denne funktion har de bare endnu ikke
opdaget endnu på html.dk :)

Er der nogen der kan hjælpe med det ?

Fra : Niels Andersen

Dato : 07-01-03 19:38

Martin Jensen wrote in <avf3c0$p3j$1@sunsite.dk>:
> Det skal foregå ligesom i et forum... hvor man jo også kan vælge at skrive
> en del af indlægget med fed skrift.

Har du prøvet at bare indsætte html i din form hvor du skriver indlægget?

> (Denne funktion har de bare endnu ikke
> opdaget endnu på html.dk :)

Jeg troede slet ikke de havde deres eget forum.

> Er der nogen der kan hjælpe med det ?

Jo, hvis du lige kan fortælle lidt om hvorfor det ikke virker.
Måske kører du teksten gennem htmlspecialchars()?

--
Mvh.
Niels Andersen

Fra : Kim Emax

Dato : 08-01-03 11:16

"Jakob Silseth" <Silseth@nospam.musikplaneten.dk> wrote

> Har du prøvet at bare indsætte html i din form hvor du skriver nyheden?

har du prøvet at reply til den rigtige posting? Jeg blev sgu lige forvirret
over dette

--
Kim Emax

Fra : dudsen

Dato : 09-01-03 14:15

Jensen wrote:

> [...]
> min online admin del. Nu vil jeg gerne lave sådan,at jeg kan
> vælge farve til en bestemt del af teksten, fx. når det er

Ja man kan men der er en række forskelige problem stilinger man skal
tage høgde for.

Går ud fra din side fungere ved at du skiver til en slags database og
der så er en eller form for script der oversætter det hele til en
hjemme side.

Den løsning folk har foreslået med bara at lade brugere indsætte html
efter ejet ønske er ikke side smart da det tilader folk at lave noget
forfærdeligt rod i siden's visuelle fremtreden.
Løsningen på det er at definere de markup koder man mener er iorden
det kan for ekempel værre de html koder man finder iorden og sørge
for at det kun bliver indsat <i><b> og ikke <div COLOR="brun"
BGCOLOR=mørkebrun"> osv. Altså dit script skal fjerne "ulovlige" html
tags.

--
Daniel Udsen
.... the flaw that makes perfection perfect.