Nyt bundkort
Fra : Lars Vinther

Dato : 07-01-03 15:32

Hejsa!

Jeg har tidligere spurgt om rådgivning vedr. et nyt bundkort, men jeg kan
ikke helt finde ud af hvordan jeg får mest ydelse for mine penge! Der er sgu
en hel jungle af mærker derude!!

Jeg har følgende krav:

Chipsæt må møj' gerne være Nforce2, da det efter sigende skulle være
fremtiden
AGP X8 ville være en god ting.
USB 2.0 ville også være rart.
En athlon XP 1700+ skal kunne sidde på det!

Hvad skal jeg minimium slippe, for at få sådan et bundkort?

Hilsen Lars

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-01-03 16:10

In article <3e1ae4ac$0$171$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
lars.vinther@tiscali.dk says...
> Jeg har tidligere spurgt om rådgivning vedr. et nyt bundkort, men jeg kan

Spurgte du i dk.edb.hardware.bundkort ?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Lars Vinther

Dato : 07-01-03 16:13

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message
> In article <3e1ae4ac$0$171$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
> [...]

Ja der har jeg spurgt, men jeg spurgte også lige her, for at få flest mulige
svar

Fra : Henrik Dissing

Dato : 07-01-03 16:58

On Tue, 7 Jan 2003 16:13:18 +0100, Lars Vinther wrote:

>Ja der har jeg spurgt, men jeg spurgte også lige her, for at få flest mulige
>svar

Men det var ikke pænt gjort

Udgangspunktet er at man poster i den mest relevante gruppe, og kun bruger
de generelle grupper når der ikke findes nogen specifikt omhandlende det man
snakker om. Hele idéen er jo at få tingene spredt ud så de enkelte grupper
ikke blive alt for travle.

Når man følger dk.edb.hardware dagligt, er det dog tydeligt at du ikke er
alene. Jeg vil gætte på at omkring halvdelen hører naturligt hjemme i andre
grupper.

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Lars Vinther

Dato : 07-01-03 17:11

"Henrik Dissing" <hendis@tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
>
> Når man følger dk.edb.hardware dagligt, er det dog tydeligt at du ikke er
> alene. Jeg vil gætte på at omkring halvdelen hører naturligt hjemme i

Ok. Det skal jeg så huske

Fra : o&u

Dato : 07-01-03 16:36

On Tue, 7 Jan 2003 15:31:56 +0100, "Lars Vinther"
<lars.vinther@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>USB 2.0 ville også være rart.
>En athlon XP 1700+ skal kunne sidde på det!
>
>Hvad skal jeg minimium slippe, for at få sådan et bundkort?

Kender du ikke www.edbpriser.dk ?

Epox EP-8RDA+ er med sine 1199 kr. 114 kr. billigere end Asus A7N8x.

Chaintech er dyrere. Så er der p.t. ikke flere nforce2'ere i landet
endnu.

http://www.extremetech.com/article2/0,3973,805402,00.asp

giver anmeldelser.

John

Fra : Lars Vinther

Dato : 07-01-03 17:12

> [...]
>
> Epox EP-8RDA+ er med sine 1199 kr. 114 kr. billigere end Asus A7N8x.
>
> Chaintech er dyrere. Så er der p.t. ikke flere nforce2'ere i landet

Jo, jeg kender selvfølgelig godt den side, men der kommer bare en milliard
bundkort når man søger på det.....ikke liiiiiiiige så nemt at gennemskue jo.
Men tak for det. Hvordan kan det være at asus er dyrere?

Fra : o&u

Dato : 08-01-03 09:18

On Tue, 7 Jan 2003 17:11:45 +0100, "Lars Vinther"

>Jo, jeg kender selvfølgelig godt den side, men der kommer bare en milliard
>bundkort når man søger på det.....ikke liiiiiiiige så nemt at gennemskue jo.
>Men tak for det. Hvordan kan det være at asus er dyrere?

Fordi asus laver noget af det bedste. Det er faktisk billigt, da
chaintech vil have 300 kr. mere.

mvh

John

Fra : Ole Gammelgård

Dato : 07-01-03 18:38

Min helt klare andbefaling er at købe et Asus A7N8X, da det har alt hvad du
ber om og meget mere til! Jeg mener ca. det koster 1300 kr.

Ole Gammelgård

Fra : Benja

Dato : 07-01-03 20:36

"Ole Gammelgård" <bizty@tanke.dk> skrev i en meddelelse
> Min helt klare andbefaling er at købe et Asus A7N8X, da det har alt hvad
du
> ber om og meget mere til! Jeg mener ca. det koster 1300 kr.
>
> Ole Gammelgård

Jeg kan godt anbefale en Asus A7N8X Deluxe. Jeg har kørt med det i ca 1½
måned og det kører perfekt og lynhurtigt. Jeg har ikke haft nogle problemer
overhovedet

Mvh.
Benja