mysql connect via include
Fra : jens

Dato : 07-01-03 15:03

Hejsa!
Jeg er i gang med at designe et MYSQL/PHP-baseret website. Og er løbet
ind i et problem mht. at connecte til udbyderens (wannafind.dk)
MYSQL-database. Jeg kan fint connecte med en "normal"
mysql_connect("DBHost","DBuser","DBpass"), men når jeg forsøger at
connecte via en include-fil:

<?
$DBhost = "hostname";
$DBuser = "dbusername";
$DBpass = "dbpasswd";
$DBName = "dbname";
?>

og efterfølgende forsøger at connecte:

mysql_connect($DBHost,$DBuser,$DBpass) or die('Der er ingen forbindelse
til databasen');
@mysql_select_db("$DBName") or die('Kan ikke finde databasen '.$DBName);

får jeg fejlmeddelelsen:

Warning: Can't connect to local MySQL server through socket
'/tmp/mysql.sock' (2) in /web/www.srcdk.dk/www/vframe.php on
line 19

Warning: MySQL Connection Failed: Can't connect to local MySQL server
through socket '/tmp/mysql.sock' (2) in
/web/www.srcdk.dk/www/vframe.php on line 19
Der er ingen forbindelse til databasen

Virker i øvrigt fint på min egen server.

Jeg har prøvet med forskellige variationer, f.eks. "include(
$DOCUMENT_ROOT.'/include.inc');
der er bare ikke noget der virker.

Udbyderen har ikke nogen fornuftig forklaring - måske er der nogen her,
der kan hjælpe?

:o?
Jens

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 07-01-03 16:57

jens wrote:
> [...]
>
> og efterfølgende forsøger at connecte:
>
> mysql_connect($DBHost,$DBuser,$DBpass) or die('Der er ingen forbindelse

PHP er case-sensitivt, hvis der står det samme i din kode som ovenfor så
er problemet det store h i DBHost. Hvis jeg var dig så rettede jeg også
DBName til at være med småt, så det er konsekvent

mvh

Jesper Brunholm

Fra : jens

Dato : 08-01-03 08:01

Hej Jesper!
....tak for hjælpen - det var bare det, der skulle til.

Jens

Jesper Brunholm skriver: