Hjælp ønskes i den store stil- vedr. "lime~
Fra : Harry \(Alias Mr. Ta~

Dato : 07-01-03 14:30

Har lige fået mig en ny maskine og ville lige skifte køleren ud med en mere
seriøs og stille sag, men så sker det frygtelige at da jeg tager den gamle
køler af- så følger cpu'en med op

Den virker som om den er limet til køleren for den sider bare fast og endnu
være er det jo at jeg ikke bare kan sætte den tilbage igen, for den arm der
løsner cpu'en normalt kan jo ikke bevæges under køleren

Hvad gør jeg ??

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 07-01-03 14:52

"Harry \(Alias Mr. Taunus\) 26xx" <superligaANTISPAM@superliga.dk>
crashed Echelon writing news:aveknr$tje$1@news.cybercity.dk:

> [...]
> endnu være er det jo at jeg ikke bare kan sætte den tilbage igen, for
> den arm der løsner cpu'en normalt kan jo ikke bevæges under køleren

Tager telefonen og ringer til forhandleren for at høre hvad det er for
noget gris!
Måske har de brugt den forkerte tube, eller så har de en god undskyldning,
for at forhindre dig i at selv skifte køler.

--
Bjarke Andersen

Fra : Villy Jensen

Dato : 07-01-03 17:17

> [...]
der
> løsner cpu'en normalt kan jo ikke bevæges under køleren

Hvis du tør (det er jo et dyrt eksperiment):

Limen bliver ofte skør og sprød og mister vedhæftningen efter
en time i dybfryseren (inde i en antistatisk pose).

Hiv i profilen inden systemet 'får varmen' igen!

Vent med at tænde for systemet, til alt har nået stuetemperatur igen

(Lad høre om din beslutning samt om resultatet)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Seth

Dato : 07-01-03 17:23

"Harry (Alias Mr. Taunus) 26xx" <superligaANTISPAM@superliga.dk> skrev i en
meddelelse news:aveknr$tje$1@news.cybercity.dk...
> [...]
der
> løsner cpu'en normalt kan jo ikke bevæges under køleren

Kendt problem med det lyserøde gratværk...
kender flere som har løsnet det ved at bruge en hårtørrer på profilen (varme
den stille og roligt op)

Mvh

Bo

Fra : Henning

Dato : 07-01-03 21:39

On Tue, 7 Jan 2003 14:29:47 +0100, "Harry \(Alias Mr. Taunus\) 26xx"
<superligaANTISPAM@superliga.dk> wrote:

>Har lige fået mig en ny maskine og ville lige skifte køleren ud med en mere
>seriøs og stille sag, men så sker det frygtelige at da jeg tager den gamle
>køler af- så følger cpu'en med op

Forsigtigt - meget forsigtigt! En poligriptang (nogen kalder det en
papegøjetang) rundt om processoren, så kæberne sidder lige på, vrid
kølepladen rundt og du er fri! Læg en klud mellem kæberne og cpu'en.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Storkøbenhavn

Dato : 08-01-03 00:23

Henning wrote:

> Forsigtigt - meget forsigtigt! En poligriptang (nogen kalder det en
> papegøjetang) rundt om processoren, så kæberne sidder lige på, vrid
> kølepladen rundt og du er fri! Læg en klud mellem kæberne og cpu'en.

Turde ikke prøve den med fryseren så måtte nøjes med forsigtigt at gøre som
du beskrev og den kom sgu fri og har tilsyneladene overlevet mødet med en
papegøjetang (papegøjetang = standard i et hvert hjem til rep af ikke
følsomt grej som feks. pc

Takker for al hjælp