/ Forside / Interesser / Dyr / Heste / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Heste
#NavnPoint
dova 1741
o.v.n. 570
Teil 560
AG112 475
hjr 430
Chamira 426
Nordsted1 405
arne.jako.. 370
Balcanard 350
10  jannie73 328
Dyrenes beskyttelse tager fejl
Fra : Anet


Dato : 07-01-03 14:00

Hermed ligger jeg to link i denne hestegruppe som jeg syntes at alle i
hesteinteresserede mennesker skulle kigge på og læse.
Det drejer sig om to pæne heste af en meget hårdfør race som dyrenes
beskyttelse åbenbart føler trang til at fjerne fra manden. Jeg har selv set
hesten adskillige gange og de er pæne og i god foderstand. De har lækre
termodækkener på af en superkvalitet og de så virkelig ud som om de trives.
Uden for den beboelsesvogn som hestene trækker rundt i landet lå der godt
tørt halm og der stod en stor fodertønde også.

http://medlem.jubii.dk/arabiskrideklub/artikel.jpg

http://medlem.jubii.dk/arabiskrideklub/vagabond.jpg


--
Hilsen
Annette













 
 
PH (07-01-2003)
Kommentar
Fra : PH


Dato : 07-01-03 14:38

Er det ham skærslipperen med de brogede heste?

"Anet" <anet@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3e1ad026$0$172$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Hermed ligger jeg to link i denne hestegruppe som jeg syntes at alle i
> hesteinteresserede mennesker skulle kigge på og læse.
> Det drejer sig om to pæne heste af en meget hårdfør race som dyrenes
> beskyttelse åbenbart føler trang til at fjerne fra manden. Jeg har selv
set
> hesten adskillige gange og de er pæne og i god foderstand. De har lækre
> termodækkener på af en superkvalitet og de så virkelig ud som om de
trives.
> Uden for den beboelsesvogn som hestene trækker rundt i landet lå der godt
> tørt halm og der stod en stor fodertønde også.
>
> http://medlem.jubii.dk/arabiskrideklub/artikel.jpg
>
> http://medlem.jubii.dk/arabiskrideklub/vagabond.jpg
>
>
> --
> Hilsen
> Annette
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>
>



Anet (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Anet


Dato : 07-01-03 14:44

ja det er ham med den gamle vogn og de to heste


--
Hilsen
Annette



PH (07-01-2003)
Kommentar
Fra : PH


Dato : 07-01-03 14:54

Ja, hvis det er som du siger, så synes jeg også at det er noget pjat at
fjerne hestene.

Det kan da godt være at der er nogle regler om ly og tørt leje, men skal de
slet ikke skønne selv, dem fra dyrenes beskyttelse?


"Anet" <anet@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:3e1ad996$0$160$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> ja det er ham med den gamle vogn og de to heste
>
>
> --
> Hilsen
> Annette
>
>



Anet (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Anet


Dato : 07-01-03 14:57

Så vidt jeg er orinteret så er næstformanden i kredsen vist heller ikke helt
enig i den afgørelse at hestene skulle til fold og stald hvor de kunne gå
ind.
Det er dybest set et spørgsmål om en race der er god til at gå ude og har
det godt med det. Det er den sidste sætning som hestene er fjernet pga.


--
Hilsen
Annette



Pia J (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Pia J


Dato : 07-01-03 17:47

Når man tænker på, hvilke dyr som ofte IKKE bliver tvangsfjernet, er det her
jo latterligt. Det ligner mere fordomme overfor en anderledes livsstil og
påklædning.

:Pia


Trine Kornum Christi~ (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Trine Kornum Christi~


Dato : 07-01-03 17:54

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> writes:

> Når man tænker på, hvilke dyr som ofte IKKE bliver tvangsfjernet, er det her
> jo latterligt. Det ligner mere fordomme overfor en anderledes livsstil og
> påklædning.

Det tænkte jeg også. Måske har det noget med den lokale politikreds at
gøre, men DB går vist i lidt for små sko i denne sag.

I øvrigt undrer det mig, at det kun er islændere og shetlændere der må
gå ude hele året ifølge DB. Hvad med nordbaggere, new forest, russere,
dartmoor osv. Kan de ikke klare sig lige så godt som islænderne og
shetlænderne, hvis bare de får lov til at gro sig en ordentlig
vinterpels og får ekstra foder?

Mvh Trine

--
Nyhedsgrupper er ikke Jeopardy, svar efter spørgsmålet!
http://www.usenet.dk
http://www.triane.dk, juletræer, dekorationsmateriale og julebutik
http://www.trinekc.dk, opskrifter og andre ligegyldigheder

Marlene (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Marlene


Dato : 07-01-03 18:57


Trine Kornum Christiansen <news@trinekc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:u4r8kaokc.fsf@trinekc.dk...

Snip

> I øvrigt undrer det mig, at det kun er islændere og shetlændere der må
> gå ude hele året ifølge DB. Hvad med nordbaggere, new forest, russere,
> dartmoor osv. Kan de ikke klare sig lige så godt som islænderne og
> shetlænderne, hvis bare de får lov til at gro sig en ordentlig
> vinterpels og får ekstra foder?
>
> Mvh Trine

Jo, det undrer jeg mig også lidt over - for som I kan læse i mit andet
indlæg, så vil min fjordhest (nordbagge) helst stå ude i snevejr/-storm end
at stå inde i stalden.........

Mvh. Marlene.




Berit Nielsen (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Berit Nielsen


Dato : 07-01-03 20:52

Alle heste kan hvis de tillægger sig vinterpels, stå ude.
Uanset race.
Jeg har set araberheste af fineste afstamning have mere pels end islændere.
Jeg har set islænderheste der var nødt til at have dækken på, for ellers så
frøs de.
Alle heste er forskellige, og heldigvis for det.
Jeg har selv 2 skønne heste, en DV & en OX araber.
De er ikke rigtigt udeheste, og er aldrig afslappede.
Heller ikke om sommeren hvis de går på døgnfold.
Derfor kommer de altid på fold for natten.
Men alle har den opfattelse at hestene skal da gå ude om sommeren på døgn
fold,
gør man andet er det tæt på dyremishandling, og enormt synd for dyrene.
Mine heste kommer på stald, og de elsker deres bokse.
Om vinteren hvis vejret er for dårligt, kan de også godt springe en dag over
og blive inde.
Det betyder ikke så meget for dem.
Hvem ved om Vagabondens heste har det stik modsat,
hvem ved om det faktisk har det bedst ude ??
Vil dyrenes beskyttelse endelig gøre bruge penge, kunne de købe hestene 2
nye gode vind / vand og åndbare dækkener.
Jeg kunne læse et andet sted at hestene i November har været stillet op til
kåring.
Så helt sølle kan de da ikke være !
Næ lad manden få sine heste igen.
Måske kunne man enda finde et sted han selv kunne få lov at ligge sin vogn,
og en landmand kunne tilbyde ham en mark, med evt. løsdrift.
Det havde været en meget merer fornuftig løsning.
Og på den måde havde man vejledt manden, og ladet ham blive ved hans heste,
og hestene ved ham.
Min egen hest får flip, hvis jeg udebliver fra stalden i flere dage, hvem
ved om vagabondens heste har det ligeså.
Jeg har skrevet til Dyrenes beskyttelse, og henvist dem til at foretage sig
det korrekte i denne sag.
Samt gjort opmærksom på alle de tråde der er startet om netop denne sag.
Føler du manden har ret så send en mail til Dyrenes beskyttelse, og vis at
vi er flere der er utilfredse med deres "operation".
Deres email adresse er : db@dyrenes-beskyttelse.dk

Hilsen Berit N




Nina Svanholm (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Nina Svanholm


Dato : 07-01-03 20:28

Hejsa

Nu er det altså sådan i Danmark at når der er lavet en lov, ja så skal den
overholdes, uanset hvad (næsten) Jeg vil give jer ret i at det muligvis er
latterligt at fjerne hestene, men hvis man skal ind og bruge resourser på at
nær/revudere hver enkelt sag, ja så er det helt sikkert at det med
skattestop er en drøm der aldrig går i opfyldelse.......for ikke at tale om
at den går ned
Jeg har opfattet sagen som om at det er et spørgsmål om at loven skal
overholdes og ikke om hvorvidt det er synd for hestene eller ej. Tager jeg
fejl?

Venlig hilsen Nina Svanholm.


"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i en meddelelse
news:u4r8kaokc.fsf@trinekc.dk...
> "Pia J" <ngspam@ofir.dk> writes:
>
> > Når man tænker på, hvilke dyr som ofte IKKE bliver tvangsfjernet, er det
her
> > jo latterligt. Det ligner mere fordomme overfor en anderledes livsstil
og
> > påklædning.
>
> Det tænkte jeg også. Måske har det noget med den lokale politikreds at
> gøre, men DB går vist i lidt for små sko i denne sag.
>
> I øvrigt undrer det mig, at det kun er islændere og shetlændere der må
> gå ude hele året ifølge DB. Hvad med nordbaggere, new forest, russere,
> dartmoor osv. Kan de ikke klare sig lige så godt som islænderne og
> shetlænderne, hvis bare de får lov til at gro sig en ordentlig
> vinterpels og får ekstra foder?
>
> Mvh Trine
>
> --
> Nyhedsgrupper er ikke Jeopardy, svar efter spørgsmålet!
> http://www.usenet.dk
> http://www.triane.dk, juletræer, dekorationsmateriale og julebutik
> http://www.trinekc.dk, opskrifter og andre ligegyldigheder



Pia J (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Pia J


Dato : 07-01-03 20:41


"Nina Svanholm" <hammer@FJERN_DETTEtelefona.dk> wrote in message
news:3e1b2c32$0

> Jeg har opfattet sagen som om at det er et spørgsmål om at loven skal
> overholdes og ikke om hvorvidt det er synd for hestene eller ej. Tager jeg
> fejl?

Korrekt - men hvad så med alle de dyr som hverken har vand, foder eller tag,
og hvor politiet dårligt gider tage ud at kigge? Hvorfor er det netop i
dette tilfælde vigtigt at overholde loven, når det ellers ikke praktiseres?
Man burde være mere konsekvent istedet for at udvælge tilfældige
eksempler/ofre.

:Pia



Nina Svanholm (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Nina Svanholm


Dato : 07-01-03 20:37


> Korrekt - men hvad så med alle de dyr som hverken har vand, foder eller
tag,
> og hvor politiet dårligt gider tage ud at kigge? Hvorfor er det netop i
> dette tilfælde vigtigt at overholde loven, når det ellers ikke
praktiseres?
> Man burde være mere konsekvent istedet for at udvælge tilfældige
> eksempler/ofre.
>
> :Pia

Jeg giver dig helt ret! Der er mange dyr der har brug for hjælp, og det er
bare for meget at tiden og kræfterne bliver brugt de forkerte steder engang
imellem.
Det jeg mente med mit indlæg var bare at præcisere _hvorfor_ at hans heste
blev fjernet.

Venlig hilsen Nina Svanholm.





Trine Kornum Christi~ (07-01-2003)
Kommentar
Fra : Trine Kornum Christi~


Dato : 07-01-03 20:46

"Nina Svanholm" <hammer@FJERN_DETTEtelefona.dk> writes:

> Nu er det altså sådan i Danmark at når der er lavet en lov, ja så skal den
> overholdes, uanset hvad (næsten) Jeg vil give jer ret i at det muligvis er
> latterligt at fjerne hestene, men hvis man skal ind og bruge resourser på at
> nær/revudere hver enkelt sag, ja så er det helt sikkert at det med
> skattestop er en drøm der aldrig går i opfyldelse.......for ikke at tale om
> at den går ned
> Jeg har opfattet sagen som om at det er et spørgsmål om at loven skal
> overholdes og ikke om hvorvidt det er synd for hestene eller ej. Tager jeg
> fejl?

Jeg mener helt klart også at loven skal holdes, men i dette tilfælde
var det Dyrenes Beskyttelse (DB), der var gået ind i sagen og havde fået
fjernet hestene uden politiets indblanding. Så der er ikke brugt
skattepenge på det, og DB kunne have valgt at snakke med ejeren,
konstatere at dyrene havde det godt, og så kunne de have sagt det til
de folk der har anmeldt ham. Hvis der så stadig var nogen som mente at
det var dyremishandling, kunne de være gået til politiet.

Måske var det alligevel bedst at det gik som det gik. Nu får ejeren
hestene tilbage når det bliver varmere igen, men hvis politiet havde
tvangsfjernet dem, så havde han måske aldrig set dem igen.

Det jeg mener, er at DB bør se på hestenes vel i stedet for lovens
ord. Nu kender vi ikke alle aspekter af sagen, men med det jeg har
læst, så mener jeg at DB har overreageret, og i stedet burde have
brugt deres ressourser på at få politiet til at tage sig af de slemme
tilfælde af dyremishandling. Nu er DB, så vidt jeg ved, en privat
forening, hvor det naturligvis er medlemmerne der bestemmer hvad deres
penge skal gå til.

Mvh Trine

PS. Kunne du ikke lige læse her:
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
Nyhedsgrupper er ikke Jeopardy, svar efter spørgsmålet!
http://www.usenet.dk
http://www.triane.dk, juletræer, dekorationsmateriale og julebutik
http://www.trinekc.dk, opskrifter og andre ligegyldigheder

Anet (08-01-2003)
Kommentar
Fra : Anet


Dato : 08-01-03 10:00

Der er lidt nyt fra avisen som jeg syntes at alle skal have mulighed for at
læse. Det er fra Sjællands tidende forsiden fra den 6 jaunar.

http://medlem.jubii.dk/arabiskrideklub/avisklip.jpg

og lig mærke til billedet. Det er da en pæn hest og et pænt dækken der er
godt og varmt.


--
Hilsen
Annette



Marlene (08-01-2003)
Kommentar
Fra : Marlene


Dato : 08-01-03 11:00


Anet <anet@pc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3e1be871$0$193$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Der er lidt nyt fra avisen som jeg syntes at alle skal have mulighed for
at
> læse. Det er fra Sjællands tidende forsiden fra den 6 jaunar.
>
> http://medlem.jubii.dk/arabiskrideklub/avisklip.jpg
>
> og lig mærke til billedet. Det er da en pæn hest og et pænt dækken der er
> godt og varmt.
>
>
> --
> Hilsen
> Annette

Kan desværre ikke åbne linket....

Mvh. Marlene.




Christian B. Andrese~ (08-01-2003)
Kommentar
Fra : Christian B. Andrese~


Dato : 08-01-03 11:09


"Marlene" <tunne@heaven.dk> wrote in message
news:avgstm$1700$1@news.cybercity.dk...
>
> Anet <anet@pc.dk> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3e1be871$0$193$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > Der er lidt nyt fra avisen som jeg syntes at alle skal have mulighed for
> at
> > læse. Det er fra Sjællands tidende forsiden fra den 6 jaunar.
> >
> > http://medlem.jubii.dk/arabiskrideklub/avisklip.jpg
> >
> > og lig mærke til billedet. Det er da en pæn hest og et pænt dækken der
er
> > godt og varmt.
> >
> >
> > --
> > Hilsen
> > Annette
>
> Kan desværre ikke åbne linket....

Det samme her, heller ikke de to foregående.


--
mvh/rg. From The Sum of all Fears:
Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]
Bill Cabot: What's that man's T-Shirt say?
Depot Worker: Oh...[laughs]... I am a bomb technician, if
you see me running, try to catch up!



Anet (08-01-2003)
Kommentar
Fra : Anet


Dato : 08-01-03 12:11


"Christian B. Andresen" <mailto:username@domain.country> skrev i en
meddelelse news:3e1bf8d6$0$83835$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Marlene" <tunne@heaven.dk> wrote in message
> news:avgstm$1700$1@news.cybercity.dk...
> >
> > Anet <anet@pc.dk> skrev i en
> > nyhedsmeddelelse:3e1be871$0$193$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> > > Der er lidt nyt fra avisen som jeg syntes at alle skal have mulighed
for
> > at
> > > læse. Det er fra Sjællands tidende forsiden fra den 6 jaunar.
> > >
> > > http://medlem.jubii.dk/arabiskrideklub/avisklip.jpg
> > >
> > > og lig mærke til billedet. Det er da en pæn hest og et pænt dækken der
> er
> > > godt og varmt.
> > >
> > >
> > > --
> > > Hilsen
> > > Annette
> >
> > Kan desværre ikke åbne linket....
>
> Det samme her, heller ikke de to foregående.
>
>
> --
> mvh/rg. From The Sum of all Fears:
> Christian [In a Nuclear Arms depot in Russia, during an inspection]
> Bill Cabot: What's that man's T-Shirt say?
> Depot Worker: Oh...[laughs]... I am a bomb technician, if
> you see me running, try to catch up!
>
>



Anet (08-01-2003)
Kommentar
Fra : Anet


Dato : 08-01-03 12:13

øv, jeg kan godt åbne dem men ellers så er der en overskrift på hestenettet
hvor der står noget med dyrenes beskyttelse i en nøddeskal hvor det første
indlæg kan ses. ellers så kan jeg da sende artiklen til jer hvis i gerne vil
læse dem.


--
Hilsen
Annette



Anders Bo Rasmussen (08-01-2003)
Kommentar
Fra : Anders Bo Rasmussen


Dato : 08-01-03 14:17

On Wed, 8 Jan 2003 11:09:17 +0100,
Christian B. Andresen <> wrote:

>> > Der er lidt nyt fra avisen som jeg syntes at alle skal have mulighed for
>> at
>> > læse. Det er fra Sjællands tidende forsiden fra den 6 jaunar.
>> >
>> > http://medlem.jubii.dk/arabiskrideklub/avisklip.jpg
>> >
>> > og lig mærke til billedet. Det er da en pæn hest og et pænt dækken der
> er
>> > godt og varmt.
>>
>> Kan desværre ikke åbne linket....
>
> Det samme her, heller ikke de to foregående.

Jeg kan sagtens åbne det.


--
En særdeles kedelig .signature

Nina Svanholm (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Nina Svanholm


Dato : 09-01-03 10:14

Jeg kan også sagtens åbne det..............

Venlig hilsen Nina Svanholm.

"Anders Bo Rasmussen" <fuzz01@spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
news:slrnb1o96n.484.fuzz01@0xc2ffa6c1.osd01.dsl.telianet.dk...
> On Wed, 8 Jan 2003 11:09:17 +0100,
> Christian B. Andresen <> wrote:
>
> >> > Der er lidt nyt fra avisen som jeg syntes at alle skal have mulighed
for
> >> at
> >> > læse. Det er fra Sjællands tidende forsiden fra den 6 jaunar.
> >> >
> >> > http://medlem.jubii.dk/arabiskrideklub/avisklip.jpg
> >> >
> >> > og lig mærke til billedet. Det er da en pæn hest og et pænt dækken
der
> > er
> >> > godt og varmt.
> >>
> >> Kan desværre ikke åbne linket....
> >
> > Det samme her, heller ikke de to foregående.
>
> Jeg kan sagtens åbne det.
>
>
> --
> En særdeles kedelig .signature



Anet (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Anet


Dato : 09-01-03 13:49



Jeg har lige snakket med Marius Schmidt i telefonen nu her for en halv times
siden. Han var forundret over vores reaktion på den sag med Pølse og hans to
heste.

Det som jeg personligt havde sat spørgsmål ved var hvorfor hestene var
fjernet og det understregede Marius Schmidt at det var de IKKE. Marius
Schmidt kan IKKE fjerne hestene uden politiets hjælp og i det her tilfælde
har politiet ikke været ude. Det var på frivillig aftale at hestene var
flyttet til stald og at når vejret blev bedre kunne Pølse igen køre afsted
med sine heste. Jeg spurgte også om det ikke var en meget hårdfør race i
sammenligning med islændere. Yderligere så spurgte jeg så Marius Schmidt
hvorfor han så ikke havde gennemlæst artiklen inden den blev trykt i
avisen???? Også det ville Marius Schmidt gøre noget ved. Han ville tage
kontakt til Arne Svendsen som havde skrevet artiklen for Sjællands Tidende
og fortælle ham at han ligesom havde fordrejet sagen til en sentation og
fordrejet virkeligheden lidt og lavet en stor overskrift ud af det. En
overskrift som skulle indbefatte at hestene var fjernet ved Dyrenes
Beskyttelses bestemmende men det kan kun politiet gøre og det har de ikke
gjort.

Marius Smith siger iøvrigt at hestene er i pæn stand og at han og Pølse
skulle ned til stalden nu og kigge til hestene.




PH (09-01-2003)
Kommentar
Fra : PH


Dato : 09-01-03 14:16


> Jeg har lige snakket med Marius Schmidt i telefonen nu her for en halv
times
> siden. Han var forundret over vores reaktion på den sag med Pølse og hans
to
> heste.
> HVor er det dejligt når folk har ovreblik og overskud til at selv søge
yderligere oplysninger i en sag som falder dem for brystet!

Og tak for at du vil dele dine erfaringer med os andre.

Mvh Pia




Nina Svanholm (09-01-2003)
Kommentar
Fra : Nina Svanholm


Dato : 09-01-03 19:03

Nå, ja de får jo flest læsere hvis de har nogle saftige historier (ikke
dermed sagt at jeg synes det er ok) Skønt at du fulgte op på sagen

Venlig hilsen Nina Svanholm.

"Anet" <anet@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:3e1d6fb6$0$209$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
>
>
> Jeg har lige snakket med Marius Schmidt i telefonen nu her for en halv
times
> siden. Han var forundret over vores reaktion på den sag med Pølse og hans
to
> heste.
>
> Det som jeg personligt havde sat spørgsmål ved var hvorfor hestene var
> fjernet og det understregede Marius Schmidt at det var de IKKE. Marius
> Schmidt kan IKKE fjerne hestene uden politiets hjælp og i det her tilfælde
> har politiet ikke været ude. Det var på frivillig aftale at hestene var
> flyttet til stald og at når vejret blev bedre kunne Pølse igen køre afsted
> med sine heste. Jeg spurgte også om det ikke var en meget hårdfør race i
> sammenligning med islændere. Yderligere så spurgte jeg så Marius Schmidt
> hvorfor han så ikke havde gennemlæst artiklen inden den blev trykt i
> avisen???? Også det ville Marius Schmidt gøre noget ved. Han ville tage
> kontakt til Arne Svendsen som havde skrevet artiklen for Sjællands Tidende
> og fortælle ham at han ligesom havde fordrejet sagen til en sentation og
> fordrejet virkeligheden lidt og lavet en stor overskrift ud af det. En
> overskrift som skulle indbefatte at hestene var fjernet ved Dyrenes
> Beskyttelses bestemmende men det kan kun politiet gøre og det har de ikke
> gjort.
>
> Marius Smith siger iøvrigt at hestene er i pæn stand og at han og Pølse
> skulle ned til stalden nu og kigge til hestene.
>
>
>



Anet (10-01-2003)
Kommentar
Fra : Anet


Dato : 10-01-03 00:04

Et eller andet sted så er det jo rart at høre hvad der rører sig rundt om i
hesteverdenen af godt og skidt......

Jo, mere relevant vi kan med her i gruppen jo bedre en gruppe bliver det
jo....

Og jo pænere vi taler til hinanden her jo flere bliver vi jo også i
gruppen......

Bare lidt tanker sådan ud af hovedet............


--
Hilsen
Annette



Anet (11-01-2003)
Kommentar
Fra : Anet


Dato : 11-01-03 13:59

Der stod følgende på en af de første sider om vagabondhestene..... Jeg håber
jeg overholder alle regler ved at anvise kilde og skrive ordet hvad der står
i artiklen, bare så alle herinde kan følge lidt med i det.


--
Hilsen
Annette





Hestekender-forkert at fjerne hestene fra vagabond.

Tommy Petersen, Slagelse, mener Marius Schmidt fra Dyrenes Beskyttelse er
gået for vidt.

Skrevet af Arne Svendsen.

Slagelse: - De heste er fjernet fra vagabonden Pølse på et helt forkert
grundlag. Der er jo tale om koldblodsheste, som sagtens kan tåle at gå ude.
Og så vidt jeg ved havde de det godt. Det mener Tommy Petersen, Mariendals
Alle´, der er stærkt oprørt over på tv at have set, at vagabonden Pølses
heste nu er sat på stald. - Der hører de slet ikke hjemme. Sådanne heste kan
sagtens tåle at gå ude, blot de får mad og vand, hvilket jeg mener de fik,
siger Tommy Petersen, der har handlet med heeste og er medlem af
Fjordhesteforeningen. Han mener at Marius Schmidt fra Dyrenes Beskyttelse er
gået for vidt ved at foranstalte hestene fjernet.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408195
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste