Flytning af server
Fra : Heine Christensen

Dato : 07-01-03 13:38

Hej NG

Jeg overvejer at sætte min fil-server ud i mit nyisolerede skur, da den
larmer en del...
Jeg regner ikke med at der er noget problem i det... Radiatoren er sat på 7
grader, og når maskinen ikke slukkes kan jeg ikke se at der skulle kunne
opstå problemer med fugt.
Rummet er isoleret med 100mm isolering, og viker heller ikke en disse
fugtig...

Nogle her der har nogle erfaringer i den retning?

HC

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-01-03 16:19

In article <aveian$mut$1@news.cybercity.dk>, hc@teamhm.dk says...
> Nogle her der har nogle erfaringer i den retning?

Hvis du er i tvivl, så køb en fugtfjerner-pose hos Matas.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Heine Christensen

Dato : 07-01-03 18:34

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du er i tvivl, så køb en fugtfjerner-pose hos Matas.

Jae.. en mulighed, men nu skulle jeg jo gerne have udstyret derud at stå ret
hurtigt, så det var bare lige for at høre jeres erfaringer... men tak for
tippet alligevel

HC

Fra : rick

Dato : 07-01-03 21:14

"Heine Christensen" <hc@teamhm.dk> wrote in message news:<aveian$mut$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
> opstå problemer med fugt.
> Rummet er isoleret med 100mm isolering, og viker heller ikke en disse

Du kunne prøve at sætte et hygrometer og et termometer op i en uges
tid eller mere og holde øje med, om der sker udsving. Specielt ved
vejrforandringer.
Serveren vil nok også varme skuret op et par grader selv. Bliver det
sommer, bør du nok også kontrollere temperaturen, især hvis skuret
står i direkte sollys... det kan blive _meget_ varmt (tænk bare på
bilen, når man skal hjem efter en tur på stranden om sommeren).
Bruges skuret også som hobbyrum, skal du huske på, at der kan opstå
ret meget støv (slibe træ osv), som nok ikke er så godt for serverens
indmad. Ellers kan jeg umiddelbart ikke se, hvad der skulle være galt
i det...

- rick...

PS: noget helt andet: du skal nok også huske en god lås på døren, så
den ikke ligepludselig er væk en dag...