Hunkat 6 mdr. gives bort
Fra : Jan Rosgaard

Dato : 07-01-03 08:50

Hejsa.

Jeg er i den ulykkelige situation, at jeg desværre ser mig nødsaget til at
skaffe mig af med min 6 måneder gamle hunkat (Nulle). Hun er tryg ved
mennesker og sin meget livlige, jævnaldrende "søster", og hun vil gerne
snakkes med osv. og er desuden særdeles stille og rolig.

Det går også fint med pottetræningen, dvs. hun ved godt, hvor det skal
foregå, men *alligevel* skal jeg næsten dagligt tørre tis op. Det er et nyt
sted hver dag og så sent som i morges, da jeg stod og børstede tænder, satte
hun sig og tissede på gulvet ved siden af kattebakken og gik derefter i
kattebakken for at lave stort. Jeg ved ikke, om hun er utilfreds med sit liv
som inde-kat, eller om hun prøver at fortælle mig noget. Jeg har i hvert
fald gentagne gange forsøgt at fortælle hende noget, når hun gør noget, hun
ikke må, men ligemeget hjælper det.

Måske vil hun få det bedre i et nyt hjem... Jeg ved det ikke... Jeg ved
bare, at den nuværende situation ikke er holdbar i længden, og min
tålmodighed er ved at være opbrugt.

Hvis nogen er interesseret i at give hende en ny chance i livet, er I mere
end velkomne til at kontakte mig på tlf. 2524 8704. Hun er gråstribet med
hvide poter, og jeg e-mailer gerne billeder til evt. interesserede.

Mvh. Jan Rosgaard

janrosgaard@stofanet.dk

Fra : Jan Rosgaard

Dato : 07-01-03 08:52

Glemte lige at sige, at jeg bor i Nørresundby.

Mvh. Jan

Fra : marianne hellemose

Dato : 07-01-03 09:44

Hej Jan

Har du haft hende til dyrlægen, de fleste tilfælde af urenlighed skyldes
infektion i blære / urinvej, hvilket er
meget smertefuldt og katten forbinder smerten med bakken, og sætter sig
derfor andre steder.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Nina El Falaki

Dato : 07-01-03 20:06

Og hvis hun er i løbetid kan det være årsagen til urenligheden. 1. løbetid
kan være næsten umulig at opdage

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

"marianne hellemose" <hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:3e1a934e$0$47399$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Fra : Jan Rosgaard

Dato : 07-01-03 20:21

Hejsa.

Jeg beskrev symptomerne for min dyrlæge, og dem havde hun hørt mange gange
før. Hun sagde, at fænomenet især opstod, når man har to hunkatte gående
sammen. I dette tilfælde er den ene af de to også meget dominerende, spurter
omkring og overfalder Nulle fra tid til anden. Dyrlægen mente, at Nulles
adfærd simpelthen skyldes stress; at hun ikke kan finde sig til rette med at
bo her sammen med den anden kat.

Jeg tror heller ikke, det skyldes løbetid, for hun har jo været sådan lige
siden jeg fik hende, og da var hun 3 mdr. Dyrlægen mente ikke, at problemet
vil løse sig selv, så længe begge katte bor under samme tag, såeh.... Jeg er
nok desværre nødt til at skille mig af med én af dem... Og det bli'r altså
Nulle. Forhåbentlig kan hun finde en familie, der ikke i forvejen har katte,
så hun vil trives bedre dér.

Mvh. Jan

Fra : Stine

Dato : 08-01-03 23:08

Hejsa Jan

Da vi fik vores hunkat - Midde - var hun ca. 7 måneder gammel. Midde (som
var og er 100 % indekat) begyndte hurtigt at tisse på nogle _meget_
uhensigtsmæssige steder i vores lejlighed, selvom det var mit klare
indtryk, at hun ellers var en virkelig renlig kat. Umiddelbart kunne jeg
ikke fornemme, at Midde eventuelt skulle være stresset, men det er jeg i dag
overbevist om var årsagen, nu hvor vi kender hinanden bedre...
Vi valgte ret hurtigt at få hende neutraliseret, og jeg skal ikke gøre mig
klog på, hvorvidt det var det der gjorde udslaget, men tisseriet stoppede,
og vi havde pludselig en hunkat, der tog tingene mere tilbagelænet.
Situationen her er selvfølgelig ikke helt identisk med din og Nulles, men
indlægget var også mere et forslag til at give hende (og jer) en chance ved
at lade hende neutralisere (medmindre Nulle allerede er det).

I alle fald held og lykke med hende! Håber hun får det bedre - en stresset
kat er bestemt ikke en glad kat!

Mange hilsener
Stine

Fra : Anders Møller

Dato : 08-01-03 10:00

On Tue, 7 Jan 2003 09:43:46 +0100, "marianne hellemose"
> [...]

>infektion i blære / urinvej, hvilket er
>meget smertefuldt og katten forbinder smerten med bakken, og sætter sig

De fleste... så har jeg undtagelsen gående derhjemme. Andy tissede
konsekvent i to forskelllige hjørner af stuen, og jeg konsulterede min
dyrlæge. Hun fandt ingen "fejl" ved kræet, og sendte mig hjem til
uvisheden. Indtil min tidl. samleverske flyttede fra vor lejlighed
tissede han hver eneste gang i de to hjørner, men lavede stort i
bakken. Det jeg vil frem til, er at det også let kan være menneskers
tilstedeværelse der gør at de bliver urenlige de små pelstotter. Andy
er efter samleverskens fraflytning fra dag til dag totalt renlig. Han
er nu utrolig dygtig til at smide måsen op i bakken og lave hvad han
nu skal. Han dækker det endda perfekt til 99 ud af 100 gange han er på
bakken.

Venlig hilsen

Anders og Andy

Fra : marianne hellemose

Dato : 08-01-03 11:31

Hej Anders

Som du også selv citerede "de fleste" ikke "alle" og
ja der kan være mange grunde til at den "ikke syge"
gruppe gør det, mobning katte imellem, antipati mod
gruset, fremmede katte udenfor eller i opgang, nye møbler, ommøblering osv.
osv.

Dejligt at Andy blev renlig igen, det viser lidt om hvor
fintfølende de små "bæster" kan være.

mange hilsner

Fra : Anders Møller

Dato : 08-01-03 13:40

On Wed, 8 Jan 2003 11:31:21 +0100, "marianne hellemose"
<hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk> wrote:

>Dejligt at Andy blev renlig igen, det viser lidt om hvor
>fintfølende de små "bæster" kan være.

Meget. Det andet er næsten ikke til at leve med.
--
Anders Møller
Punto 16v