Tastatur på IBM Thinkpad
Fra : Søren

Dato : 06-01-03 21:54

Hej

Jeg har fået problmet med mit tastatur på min bærbare IBM Thinkpad. På
tasterne med bogstaver er der på nogle taster også et tal i nederste hjørne.
Mit problem er at når jeg trykker på tasterne for at skrive et bogstav,
skriver den det tal som står nederst på tasten.

Hvad kan der mon være galt.

Jeg har checket i kontrolpanelt tastatur, og der er valgt dansk.

Kører Win 2000.

Hilsen

Søren

Fra : Jørgen L.

Dato : 06-01-03 22:03

> [...]
> Mit problem er at når jeg trykker på tasterne for at skrive et bogstav,
> skriver den det tal som står nederst på tasten.

Du har nok trykket på numlock, på min Toshiba er F11 med FN (Funktions
knappen) om det er det samme på din ved jeg ikke.

Hilsen Jørgen

Fra : H3nrik V!

Dato : 06-01-03 22:08

"Jørgen L." <noemail@nospam.dk> wrote in message

> Du har nok trykket på numlock, på min Toshiba er F11 med FN (Funktions
> knappen) om det er det samme på din ved jeg ikke.

Lyder sådan. På min THinkpad er det "shift + scrlk" Se evt. om der er lys i
den lampe med en pil opad med et "1" i...!

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 06-01-03 22:07

It seems Søren wrote:
> [...]
> Mit problem er at når jeg trykker på tasterne for at skrive et bogstav,
> skriver den det tal som står nederst på tasten.

Prøv at tryk endnu engang på num-lock så holder den op med det. Og hvis du
trykker endnu engang så begynder den igen. På min thinkpad sidder num-lock
oppe mellem PrintScreen og Break over F-tasterne.

--
Kasper Mejlgaard

Fra : Søren

Dato : 06-01-03 22:30