Et meget vanskeligt spørgsmål - måske nogl~
Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 06-01-03 21:39

Jeg administrerer min hjemmeside lavet i FrontPage 2002 dk. Peger jeg på en
fil eller en mappe efter at have hentet den via MSIE til min lokale
computer, er jeg i stand til at checke filen ud og ind (m.h.p. at andre
redaktører af hjemmesiderne ikke samtidig kan ændre på mine filer eller
mapper samtidig med mig). Nu er det imidlertid - af en eller anden
uforklarlig grund - fuldkommen umuligt.

Jeg kan checke filen ud, men derpå bliver den "låst" (der fremkommer en
hængelås på siden) og jeg vil ikke kunne ændre på den uanset hvad jeg
foretager mig af forskriftsmæssige ting (ifølge hjælpefilen).
Gør jeg det tilsvarende på mapperne - er resultatet det samme: genvejsmenuen
viser at jeg kan checke ind og checke ud . Vælger jeg det første kan jeg
checke ud, men hvis jeg vælger at checke ud kan jeg ikke mere checke ind.
Det indebærer at når jeg åbner min hjemmeside, hvis min index.html-fil er
checket ud, bliver jeg spurgt om jeg vil sætte et kopi af filen ind, men
selve filen forbliver checket ud.

Den eneste måde, jeg kan fjerne det på er at gå ind i
funktioner -webindstillinger -fjerne fluebenet i "benyt ind-og udcheckning
af dokumenter" - og derpå kan jeg så få fjernet "låsene" - jeg kan så sætte
fluebenet ind igen, og når jeg åbner min hjemmeside vil jeg så få
spørgsmålet stillet: ønsker ud at checke dokumentet ud - og svarer jeg ja,
gentager historien sig fra før.

Serveren er en Windows 2000 server med IIS 5.0, og FrontPage ext. versionen
er 5.0.2.2623 - der er adgang til asp.php, m.v. på webhotellet og udbyderen
kan ikke løse problemet.

Nogle forslag?

--
ahw

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-01-03 05:44

Ser ud som det kunne være dette problem:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;219650

Fra : Arne H. wilstrup

Dato : 07-01-03 14:01

Jens Peter Karlsen <jpkarlsen@mvps.org> skrev:
>Ser ud som det kunne være dette problem:
>http://support.microsoft.com/defaul
>t.aspx?scid=kb;en-us;219650
>
>Regards Jens Peter Karlsen.
>Microsoft MVP - Frontpage.

Desværre nej - jeg benytter mig af Windows XP med ntfs- og
Frontpage 2002,men nu du siger det: jeg har hentet filerne fra et
site, hvor det er lavet på Windows 98 og fat32 - så måske det
alligevel er begrundelsen? Jeg har uploadet sitet via en mappe fra
en fat32 partition,så måske det kan have indflydelse?

Jeg ved godt at sikkerhedsniveauerne er bedst på ntfs-filsystemet,
men jeg har vanskeligt ved at forestille mig at det skulle være
grunden: min udbyder oplever samme problem, og han anvender w2k
som klient også...

Men jeg vil da forsøge at lave en anden hjemmeside i XP og se om
det ændrer noget (altså med ntfs)

foreløbig tak for svaret.

--
ahw

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-01-03 16:13

> Ser ud som det kunne være dette problem:
> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;219650

Jeg har nu prøvet det via windows XP med ntfs-filsystem, men lige meget
hjælper det, desværre, så det er ikke løsningen!

--
ahw

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-01-03 21:57

Så vil jeg anbefale dig at prøve at reparere installationen af FP.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 08-01-03 16:39

> Så vil jeg anbefale dig at prøve at reparere installationen af FP.

Det har jeg skam også prøvet -jeg har endda geninstalleret den -men det er
stadig det samme problem - udbyderen har det samme og da jeg har adgang til
FP 2002 fra andre maskiner på andre netværk, hvor jeg oplever samme fænomen,
så er jeg i vildrede. Sjovt nok er der ingen problemer, hvis jeg opretter FP
2002 på en lokal maskine og kører den derfra uden fp.ext. - så mystikken
breder sig: udbyderen benytter sig af W2K-server med IIS og den anden
udbyder på andet netværk benytter sig af en apache-server, men her er
problemet der ikke.

Mon det kunne afgrænse problematikken?

--
ahw