Netkort til bærbar
Fra : Jens Nielsen

Dato : 06-01-03 20:33

Hej

Jeg har fået fat i gamle bærbar (IBM Thinkpad 760XL).
Den virker ok, men hvad for et netkort passer i sådan en maskine?
Det er måske et simpelt spørgsmål for nogle, men ikke for mig, da jeg ikke
kender noget som helst til bærbare maskiner.
Håber på en venlig sjæl.

MVH
Jens

Fra : Robert Jensen

Dato : 06-01-03 21:04

"Jens Nielsen" <j-erbo@hongnet.dk> wrote in message
> [...]
> Det er måske et simpelt spørgsmål for nogle, men ikke for mig, da jeg ikke
> kender noget som helst til bærbare maskiner.

et pcmcia netkort (kreditkort størelse)
køb et 10/100

f.eks dette her
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1474647924

Med Venlig Hilsen

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk

Fra : Michael Aggerholm, B~

Dato : 06-01-03 21:33

"Robert Jensen" <fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3e19e12a$0$191$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> et pcmcia netkort (kreditkort størelse)
> [...]

Jeg blander mig lige med et tillægsspørgsmål.

Bruger sådan et kort, et almindeligt RJ45 stik (hedder det ikke det??), og
hvor pokker er der plads til det, hvis det er tilfældet?

Kan det passe jeg har set sådan et kort til 99.95 i et varehus (Bilka eller
Kvickly)?

Mvh Michael, der (om muligt) ved endnu mindre om bærbare

Fra : H3nrik V!

Dato : 06-01-03 22:10

"Michael Aggerholm, Brabrand" <maggerholm@FJERNESstofanet.dk> wrote in
message news:3e19e7f2$0$2537$ba624c82@nntp04.dk.telia.net

> Jeg blander mig lige med et tillægsspørgsmål.
>
> Bruger sådan et kort, et almindeligt RJ45 stik (hedder det ikke
> det??), og hvor pokker er der plads til det, hvis det er tilfældet?

Ja, det gør det. Nogle er med dobbelthøjde, så det sidder i maskinen, andre
trækker en lille bøjle ud, der holder stikket fast på den "forkerte" led.
Mens de fleste har en dongle, altså en adapter, der sidder i kortet med et
kabel, hvor der i den anden ende er RJ45 (+evt BNC) stik...

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-01-03 22:14

In article <3e19e7f2$0$2537$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>,
maggerholm@FJERNESstofanet.dk says...
> Bruger sådan et kort, et almindeligt RJ45 stik (hedder det ikke det??), og
> hvor pokker er der plads til det, hvis det er tilfældet?

Det sidder i forlængelse af kortet (dvs udenfor maskinen).

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 06-01-03 22:15

In article <3e19e12a$0$191$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com says...
> et pcmcia netkort (kreditkort størelse)
> køb et 10/100

Thinkpad 760-serien har ikke 32 bit PCMCIA, husk lige det...

Fra : Jasper Norman

Dato : 06-01-03 23:41

Det billigeste netkort du pt. kan få fingre i, er et fra A-Z / BILKA. Jeg er
ikke sikker, men jeg mener at det var et no-name til 99,- Jeg så lige det
forrige indlæg ang. mangel på 32 bit PCMCIA. Jeg ved ikke om det betyder at
thinkpad´en understøttet 16 bit i stedet. Men hvis jeg var dig, ville jeg
tage maskinen med til en forhandler og få klar besked. Derefter kan du jo
altid købe kortet over nettet alligevel.

/ Jasper

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 07-01-03 05:55

Jasper Norman wrote:
> Det billigeste netkort du pt. kan få fingre i, er et fra A-Z / BILKA. Jeg er
> ikke sikker, men jeg mener at det var et no-name til 99,-

Det var en trykfejl i annoncen.
Det er et almindeligt PCI-netkort til stationære.

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 07-01-03 09:58

"Jens C. Hansen [Odense]" wrote:

> Det var en trykfejl i annoncen.
> Det er et almindeligt PCI-netkort til stationære.

Men det er ikke det billedet viser.
Jeg undrede mig også over at det var så billigt.

--
/kenne
You can listen to thunder after lightening and tell how close you came

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-01-03 11:04

In article <3e1a0616$0$71638$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
norman@mail.tele.dk says...
> forrige indlæg ang. mangel på 32 bit PCMCIA. Jeg ved ikke om det betyder at
> thinkpad´en understøttet 16 bit i stedet. Men hvis jeg var dig, ville jeg

Det gør det...

Fra : Jens Nielsen

Dato : 07-01-03 16:57

Nu har jeg fundet lidt data over den på en hjemme side.
Og der stå da at:
PCMCIA: Two Type I (or Type II) or, one type III card.
CardBus 32- bit PCI;PCMCIA 2.1 compatible
Hvad betyder det så?
Jeg troet at det betyd at jeg godt kunne bruge et 32bit kort.

MVH
Jens Nielsen