Problem med IDE CONTROLLER !
Fra : Morten

Dato : 06-01-03 18:16

Hejsa

Jeg har for nylig købt 2 helt ens IDE Controllere af denne type:

http://www.sunrichtech.com.hk/IO/ATA%20133.htm

(133 modellen, uden RAID)

Det ene skulle i min P3-500 og det andet i min P4-1600
Det til P3'eren blev sat i, og virkede perfekt fra starten.

Men jeg har problemer med at installere det på P4'eren
Når jeg sætter kortet i, checker den (i modsætning til den anden maskine
(som virker))FØRST controlleren, og derefter de normale IDE porte, og det
ser fint nok ud, men når skærmen med de indbyggede IDE porte kommer (den som
plejer at komme når man tænder maskinen - der hvor man kan gå til BIOS'en
fra) så kommer den ikke videre!
Når jeg tager kortet ud igen, starter den op på normal vis, men så snart
kortet så bliver sat i igen, så kommer den ikke vidre fra det samme sted.
Der er ikke sat nogle enhedder til koret.

På den anden maskine (P3'eren) hvor det hele virker fint, starter den med at
checke den normale controller, og checker først derefter IDE controlleren
.... (og starter derefter op)

Nogle der ved hvad problemet kan være - og hvad jeg kan gøre ved det ?

Maskinen:
Pentium 4 - 1600 Mhz NW
Intel motherboard
Windows XP - Som IDE controlleren ER kompatibel med.

/Morten