aut upload af backupfiler via ncftp/shell ~
Fra : Michael Andreasen

Dato : 06-01-03 17:55

jeg synes at have hørt at man kan sætte ncfrtp til at aut uploade en mappe
til en anden server via ftp

sådan at /home/backup/* ryger op i en mappe på en remote ftp?

Er der nogen der kan 'hjælpe mig igen' med det?

Mvh
Michael

Fra : Hans Joergensen

Dato : 06-01-03 18:08

Michael Andreasen wrote:
> jeg synes at have hørt at man kan sætte ncfrtp til at aut uploade en mappe
> til en anden server via ftp
> sådan at /home/backup/* ryger op i en mappe på en remote ftp?

Du bør kigge på man ncftpput ..

Alternativt, hvis du har ssh-access til serveren i den anden ende, bør
du kigge på rsync..
http://samba.anu.edu.au/rsync/

Det er lidt smartere til den slags ting

mvh Hans

--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Michael Andreasen

Dato : 07-01-03 01:56

> Du bør kigge på man ncftpput ..
>
> Alternativt, hvis du har ssh-access til serveren i den anden ende, bør
> du kigge på rsync..
> http://samba.anu.edu.au/rsync/

ja rsync ser smart ud.. dog synes jeg det er lidt svært.. har kun fundet
denne danske guide: http://www.sslug.dk/linuxbog/admin/bog/rsync.html - som
ikke fortæller meget.. man sider blev jeg kun mere forvirret af :)

Nogen der kender nogle gode (helst DK) how-to's til rsync?

Mvh
Michael Andreasen

Fra : Martin Dalum

Dato : 07-01-03 08:41

"Michael Andreasen" <maskinen2000@hotmail.com> writes:

> [...]
> http://www.sslug.dk/linuxbog/admin/bog/rsync.html - som ikke
> fortæller meget.. man sider blev jeg kun mere forvirret af :)

Well... Jeg synes nu at rsync er vældig godt dokumenteret. Her er et
lille eksempel:

rsync -av /dine/filer/ rsync://user@din.backup.server.dk/modul/

Hvor "modul" er noget du sætter op i konfigurationsfilen til den rsync
server du skal have sat op. Serveren starter du med kommandoen

rsync --daemon --config /din/rsyncd.conf

Din konfigurationsfil foreslår jeg at du smidder i /etc/. Der er
eksempler på indholdet af den i man rsyncd.conf, ligesom der er flere
eksempler på kommandoer i man rsync.

--
Venlig hilsen / Regards from, |   /* If you listen carefully, you can
Martin Dalum |    actually hear this code suck. */

Fra : Hans Joergensen

Dato : 07-01-03 14:47

Martin Dalum wrote:
> rsync -av /dine/filer/ rsync://user@din.backup.server.dk/modul/
> rsync --daemon --config /din/rsyncd.conf

Well ..
Hvis der kører ssh på begge maskiner er
rsync -av --delete minefiler backupserver:backup
eller lign. lige så nemt :)
(jeg foretrækker --delete da den jo ellers ikke sletter filer)

mvh Hans

--
Leveret af http://enterprise-server.dk