Jmail - flere modtagere + email check
Fra : tina pedersen

Dato : 06-01-03 17:29

Hej

jeg vil gerne have 2 eller flere modtagere på men hvordan skrives det?

har prøvet som vist her men det virker ikke med flere - kun med 1 modtager !

Recipient = "numberone@mail.dk;numbertwo@andenmail.dk"
får mail når der kun er 1mailadr - men får ingen når jeg sætter 2mailadr på
men heller ingen fejlmelding ??

hvordan kan jeg sikre mig at folk har udfyldt feltet med deres email adr
samt f.eks husket @ ??? mangler kode og hvor skal den sættes på form.htm
eller send.asp??

hilsen Tina

Fra : Arne

Dato : 06-01-03 17:41

> Recipient = "numberone@mail.dk;numbertwo@andenmail.dk"
> får mail når der kun er 1mailadr - men får ingen når jeg sætter 2mailadr

> men heller ingen fejlmelding ??

Prøv at skrive dem under hinanden:
Recipient = "numberone@mail.dk
Recipient = "numbertwo@mail.dk
osv.

> hvordan kan jeg sikre mig at folk har udfyldt feltet med deres email adr
> samt f.eks husket @ ??? mangler kode og hvor skal den sættes på form.htm
> eller send.asp??

Måske noget javaScript hvis du ønsker at validere på klientside - det kan
anbefales da det aflaster server, samt mindsker trafikken.

--
mvh.
Arne Rasmussen

Fra : tina pedersen

Dato : 06-01-03 18:21

> Prøv at skrive dem under hinanden:
> Recipient = "numberone@mail.dk
> Recipient = "numbertwo@mail.dk
> osv.

> Arne Rasmussen
> www.rasweb.dk

det prøvede jeg så -

fik en mail på numbertwo - men ikke på number one ????

lige et extra spørgsmål - jeg vil gerne have ny linie her mellem emailadr og
selve brødteksten

Body = "fra: " & Request.Form("emailadr") & Request.Form("body")

har prøvet forskelligt men det vil ikke lykkes - hvad skal der til?

Fra : Thomas Voller

Dato : 06-01-03 18:59

> fik en mail på numbertwo - men ikke på number one ????

Det kan jo kan gøre er at smide alle de e-mailadresser der skal modtage
e-mailen ind i et array og loope igennem og oprette en ny besked i hvert
loop. Noget a la:

<%
arrModtagere = "adresse1,adresse2,adresse3"
arrModtagere = Split(arrModtagere, ",")

For x = LBound(arrModtagere) to UBound(arrModtagere)
'Opret instans af JMail og lav besked med afsender, emne og alt det der.
Modtager:
Recipient = arrModtagere(x)
'Send e-mail, luk og nulstil JMail objektet osv.
Next
%>

Man kan med rette sige det er "hårdt" for serveren at loope igennem f.eks.
en million adresser, men hvis det kun er en eller to modtagere så går det
nok.

> Body = "fra: " & Request.Form("emailadr") & Request.Form("body")

Hvis jmailmsg.ContentType = "text/plain" så:
Body = "Fra: " & Request.Form("emailadr") & "vbCrLf" &
Request.Form("body")
Ellers hvis jmailmsg.ContentType = "text/hml" så:
Body = "Fra: " & Request.Form("emailadr") & "<br>" & Request.Form("body")
Slut hvis.

Mvh. Thomas.

Fra : tina pedersen

Dato : 06-01-03 19:25

> [...]
> Request.Form("body")
> Ellers hvis jmailmsg.ContentType = "text/hml" så:
> Body = "Fra: " & Request.Form("emailadr") & "<br>" &

hmmm fik denne

navn: ulla JensenvbCrLfsdsda@mail.dkvbCrLfskal gerne vise afsendernavn i
teksten og med ny linie imellem

og denne

navn: ulla Jensen<br>sdsda@mail.dk<br>skal gerne vise afsendernavn i teksten
og med ny linie imellem

Fra : tina pedersen

Dato : 06-01-03 19:33

Body = "navn: " & Request.Form("name") & " " & Request.Form("emailadr") &
" " & Request.Form("body")

giver mellemrum mellem - men hvordan får jeg et linieskift????????

Fra : tina pedersen

Dato : 06-01-03 20:10

hehe fandt ud af det

> Hvis jmailmsg.ContentType = "text/plain" så:
> Body = "Fra: " & Request.Form("emailadr") & "vbCrLf" &
> Request.Form("body")

der skal bare IKKE være "" omkring "vbCrLf"

så virker det

Fra : tina pedersen

Dato : 06-01-03 18:58

virker med

Recipient = "nummeret@mail.dk"
Recipient2 = "nummerto@mail.dk"

JMail.AddRecipient Recipient
JMail.AddRecipient Recipient2

men jeg mangler stadig hjælp til denne linie

Body = "navn: " & Request.Form("name") & Request.Form("emailadr") &
Request.Form("body")

jeg får navn email og tekst - men uden mellemrum -
hvordan får jeg mellemrum eller ny linie mellem name - emailadr - body ?????

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 06-01-03 22:53

Thomas Voller skrev:

> Det kan jo kan gøre er at smide alle de e-mailadresser der
> skal modtage e-mailen ind i et array og loope igennem og
> oprette en ny besked i hvert loop. Noget a la:

Array-ideen er god - men hvis det er præcis samme mail alle
modtagere skal have, vil det være hurtigere at lave én besked med
flere modtagere.

> 'Opret instans af JMail og lav besked med afsender, emne
> og alt det der.
[Flyttet udenfor løkken]

> For x = LBound(arrModtagere) to UBound(arrModtagere)

> Recipient = arrModtagere(x)
Skiftes ud med:
   Jmail.AddRecipient arrModtagere(x)

> Next
> %>

Når løkken er gennemløbet kan man sende mailen.
Hvis der er mange modtagere bør man - hvis man sender én mail -
bruge BCC i stedet for, på den måde kan man som modtager ikke se de
andre adresser. Jeg kender ikke bcc-koden til Jmail, men jeg kunne
forestille mig at det var noget lignende Jmail.AddRecipientBCC
(tjekkede lige på Google - den skulle være god nok).

> Body = "Fra: " & Request.Form("emailadr") & "vbCrLf" &
> Request.Form("body")

Som Tina også nåede frem til skal det være vbCrLf uden
anførselstegn.
--
Jens Gyldenkærne Clausen