HP 4100c scanjet
Fra : Flemming Simonsen

Dato : 06-01-03 17:23

jeg har opgraderet min computer til WinXP, og har efterfølgende ikke kunnet
finde noget software jeg kan bruge. Er der nogen som kan hjælpe????????????

Fra : René Prebendorf

Dato : 06-01-03 17:47

"Flemming Simonsen" <flemming@brassnharmony.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har opgraderet min computer til WinXP, og har efterfølgende ikke
kunnet
> finde noget software jeg kan bruge. Er der nogen som kan
hjælpe????????????

Disse her påstår de virker til alle HP printere, prøv dem.
http://www.printer-drivers.com/drivers/35/35795.htm
http://www.printer-drivers.com/drivers/35/35552.htm
http://www.printer-drivers.com/drivers/54/54527.htm

Ellers er der lidt at gå igennem på denne side ( god fornøjelse )

http://www.printer-drivers.com/companies/456.htm

--
Venligst René
Remove xxx

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 06-01-03 18:12

> Disse her påstår de virker til alle HP printere, prøv dem.

Printer><scanjet hmm... gad vide om det hænger sammen!

/Brian

Fra : René Prebendorf

Dato : 06-01-03 18:55

"Brian Bilenberg" <news@bilenberg.dk> skrev i en meddelelse

> Printer><scanjet hmm... gad vide om det hænger sammen!

Øøøøhh den tror jeg lige jeg havde overset

--
Venligst René
Remove xxx

Fra : René Prebendorf

Dato : 06-01-03 19:06

Så nu skulle den være der.
http://www.scanner-drivers.com/drivers/61/61274.htm

--
Venligst René
Remove xxx

Fra : Claus P.

Dato : 06-01-03 20:06

"René Prebendorf" <rene@xxxprebendorf.dk> skrev i en meddelelse
> Så nu skulle den være der.
> http://www.scanner-drivers.com/drivers/61/61274.htm

Hvofor ikke bare hente den direkte hos HP?

Fra : Flemming Simonsen

Dato : 07-01-03 16:24

Mange tak for hjælpen til jer alle, men det er ikke driveren der er
problemet. Jeg mangler noget software til scanneren.

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 06-01-03 17:57

> "Flemming Simonsen" <flemming@brassnharmony.dk> skrev i en meddelelse
> kunnet
> hjælpe????????????
> >

> Der findes software på HP's hjemmeside til Scanjet 4100. Men da jeg sidste
gang hentede det hjem (22MB), havde det stadig nogle funktionsfejl, som HP
tilsyneladende ikke gad rette. XP-driverne virker da forøvrigt meget godt,
men du har selvfølgelig ikke kopimaskinefunktionen.
Hilsen Jørgen.

Fra : Jørgen Christensen

Dato : 07-01-03 23:45

> [...]
hjælpe????????????

> Hvis du har opgraderet en tidligere version af Windows til XP, skal du
blot installere Precision Scan LT Update med filen sj653mu.exe, som du kan
hente hos HP.
Hvis der er tale om en nyinstallation, som jeg desværre har, er der ingen
løsning fra HP, som virker.
Hilsen Jørgen.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 08-01-03 00:21

"Jørgen Christensen" <jchrist@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hente hos HP.
> Hvis der er tale om en nyinstallation, som jeg desværre har, er der ingen

Man kan fuske en løsning igennem hvis man har driver cd ver 1.0 og 1.05
Først installere man 1.05
Efter et passende antal genstarter er man klar til at bruge det og opdager
at der er fejl i.
Så tager man ver 1.0 disken og installere via stifinder (den automatiske
installation virker ikke).
Man installere så hele skidtet igen - men i virkeligheden installere man kun
én fil (og jeg kan altså ikke huske navnet på den). Den fil ligger i ver
0.95 på driver disk 1.05 og ver 1.0 på disk 1.0. Det er en fejl fra HP's
side og vidste man hvad filen hedder kunne man vel brænde en rettet disk.

Men efter endnu et urimeligt antal genstarter virker scanneren fint. Jeg
bruger den med flere programmer som fx PS, PSP og FineReader.
Det OCR scannings program og billede redigeringsprogram der følger med
scanneren bruger jeg ikke.

Trykker jeg på printer knappen eller computer knappen kommer der
valgmulighederne HP PrecisionScan LT, HP Copy Utility og PhotoShop frem.
Så her virker scanneren under XP pro dk.

Men er der nogen af jer der ved hvor man ændre default scanningsopløsningen.
150 dpi er alt for lidt. Jeg bruger altid 600 dpi !
Kan det ikke sættes et eller andet sted ?

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 08-01-03 03:02

Flemming Simonsen wrote:
> jeg har opgraderet min computer til WinXP, og har efterfølgende ikke kunnet
> finde noget software jeg kan bruge. Er der nogen som kan hjælpe????????????

Alternativt kunne man jo installere linux ved siden af og boote linux
når man har brug for at scanne noget.
(og smide det på en FAT32-partition for at have adgang til det i XP,
hvis resten er NTFS)
Jeg kiggede lige efter, Linux-driveren til HP 4100C er på beta-stadiet,
så den burde være ganske anvendelig.

Fra : Henning Kampmann

Dato : 01-02-03 12:57

Hej Jens

On Wed, 08 Jan 2003 03:02:18 +0100, "Jens C. Hansen [Odense]"
<greylion@gmx.net> wrote:

-zip-
> [...]

Jeg er intereseret i den Linux-driver, men kan ikke hitte den.
Hvor fandt du betaen henne?

TIA

Henning

Fra : Søren Friis

Dato : 08-01-03 03:34

Flemming Simonsen wrote:
> jeg har opgraderet min computer til WinXP, og har efterfølgende ikke kunnet
> finde noget software jeg kan bruge. Er der nogen som kan hjælpe????????????

Jeg forstår ikke alt den brok... Jeg installerede den her, og så virkede
det som det plejer!
http://h20015.www2.hp.com/en/softwareDownloadIndex.jhtml?reg=&cc=&softitem=sj398en&prodId=hpscanjet47301&lc=en&sw_lang=en

/SF