Stoppe reset af dropdown-bokse
Fra : Jørgen Staun

Dato : 06-01-03 16:45

Jeg har på min ASP-side et par DropDownbokse, som resetter når man har valgt
en person og uge i boksene. Dette vil jeg godt undgå, så den beholder
værdierne, der er valgt.

Feks. en person med Initalerne "JS" for "uge 2" er valgt, så vil jeg gerne
have at man bare kan vælge uge 3 herefter istedet for at skulle starte
forfra hver gang. Jeg bruger denne kode, men kan ikke lige gennemskue,
hvordan jeg undgår den resetter til default posten (den første i
recordsættet)
set rsInit = server.createobject("adodb.recordset")
set rsWeek = server.createobject("adodb.recordset")

SQLInit = "SELECT * FROM medarbejdere ORDER BY INITIALER"
SQLGetWeek = "SELECT * FROM TblUger ORDER BY STARTDATO"
rsInit.open SQLInit, conn, 2, 2
rsWeek.open SQLGetWeek, conn, 3,3

width:682px; height:55px; z-index:1">
<form name="FrmCmdVisSkema" method="post" action="" target=_self>

<select name="DDInit">
<% do while Not rsInit.EOF %>
<option Value="<% = rsInit("INITIALER") %>"><% =
rsInit("INITIALER") %>-<% = rsInit("FORNAVN")%>,<% = rsInit("EFTERNAVN")
%></option>
<% rsInit.movenext %>
<% loop %>

</select>
<select name="DDGetWeek">
<% do while Not rsWeek.EOF %>
<option value="<% = rsWeek("STARTDATO") %>">
<% = rsWeek("VISNINGSFORMAT_UGE") %>
</option>
<% rsWeek.movenext %>
<% loop %>
</select>
Skema"></td>
</form>

Fra : Arne

Dato : 06-01-03 17:06

Dette vil jeg godt undgå, så den beholder
> værdierne, der er valgt.

Dette kan gøres ved at tjekke om der har været sendt data afsted via din
FORM en gang. Dette gøres lige med en IF-sætning inden dropdownmenuerne
laves.
Vi starter med at bytte "det valgte" ud med an variabel som tjekker på
indhold af den variabel der tildeles værdien ved Afsend/Form action:

> [...]
>
> SQLInit = "SELECT * FROM medarbejdere ORDER BY INITIALER"
> SQLGetWeek = "SELECT * FROM TblUger ORDER BY STARTDATO"

<%
if dinVariabelSomSkalModtageVærdiVedFormAfsend(DDInit) = "" Then 'tom
eller 0 (nul)
varSelectedData = "" 'tom eller 0 (nul) eller std.tekst
else
varSelectedData = dinVariabelSomSkalModtageVærdiVedFormAfsend(DDInit) 'den
allerede afsendte/modtagne værdi
end if

og så lige en mere:

if dinVariabelSomSkalModtageVærdiVedFormAfsend(DDInit) = "" Then 'tom
eller 0 (nul)
varSelectedVistData = "" 'tom eller 0 (nul) eller std.tekst
else
varSelectedVistData = dinVariabelSomSkalModtageVærdiVedFormAfsend(DDInit)
'den allerede afsendte/modtagne værdi
end if

Det samme gøres så med den næste dropdown (DDGetWeek) - dvs. at er der sendt
værdier afsted før så vil disse blot blive indskrevet og du kan vælge frem
og tilbage i dropdow`sne som det passer dig.

> <form name="FrmCmdVisSkema" method="post" action="" target=_self>

> <select name="DDInit">
!!! <option selected
value="<%=varSelectedData%>"><%=varSelectedVistData%></option> 'ekstra
OPTION i din dropdown
> [...]
> <option Value="<% = rsInit("INITIALER") %>"><% =
> rsInit("INITIALER") %>-<% = rsInit("FORNAVN")%>,<% = rsInit("EFTERNAVN")

Håber det kunne give en ide til problemløsning.

--
mvh.
Arne Rasmussen

Fra : Jørgen Staun

Dato : 09-01-03 09:45

ahhh - takker, efter lidt fiks-fakseri, så lykkedes det.
Jørgen