Beregne år dato minus tal
Fra : Brian Gregersen

Dato : 06-01-03 16:11

Hej Eksperter
Mit problem er sikkert banalt for jer som kender asp men jeg kan
løse denne simple beregning.
Jeg har downloadet hjælp fra microsoft det hjælp mig ikke..

Jeg skal skrive
Fylder 30 år i dag

30 år skal beregnes ud fra 2 felter i en access 2002 database

Fylder <%=Year(request("date"))%> - <%=RSEVENT("Date_year_fod")%>
år i dag.
Det giver dette resultat: Fylder 2003-1973 år i dag.

Hjælp...

Hilsen
Brian Gregersen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Arne

Dato : 06-01-03 16:18

> [...]
> år i dag.
> Det giver dette resultat: Fylder 2003-1973 år i dag.

Der vil ikke ske noget matematisk her, da dit - (minus) ikke bliver brugt
til andet end en bindestreg når den holdes udenfor ASP-delen....*sss*

Prøv denne: (jeg er selv mest til at knalde værdier ud i varibler/varianter
først)

Fylder <%
varNu = Year(request("date"))
varFoer = RSEVENT("Date_year_fod")
aarIdag = varNu - varFoer 'her laves beregningen
response.write aarIdag 'her skriver vi resultatet ud på skærmen
%>
år i dag.

Håber det kan bruges

--
mvh.
Arne Rasmussen

Fra : Brian Gregersen

Dato : 06-01-03 17:00

Det virker perfekt, se
http://www.otk.dk/kalender/date.asp?date=30/8/2003
Hilsen
Brian
> Fylder <%
&gt; varNu = Year(request("date"))
&gt; varFoer = RSEVENT("Date_year_fod")
&gt; aarIdag = varNu - varFoer 'her laves beregningen
&gt; response.write aarIdag 'her skriver vi resultatet ud på skærmen
&gt; %>