Sne under poterne
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 06-01-03 16:00

I kender det sikkert alle sammen fra jer selv. Når man nu lige smutter
i træskoene ud efter posten og der ligger lidt sne, så er man helst
sikker på at have plateausko på inden man når ind igen.

Mine forældre har en korthåret hønsehund, som overhovedet ingen
problemer har, men mine svigerforældres langhårede hund har samme
problem. Når der er sne, så skal hun have fjernet sne under poterne
hele tiden.

Jeg har en teori om at det er når de lange hår mellem trædepuderne
bliver for lange, og at problemet kan løse ved at klippe dem, så de
flugter med trædepuderne.

Nu vil jeg aldrig gøre sådan noget, uden at have tjekket om det er
skadeligt for hunden, så spørgsmålene er:

Skader det at klippe hårene lidt ned?
Hjælper det hunden?
Hvad kan man ellers gøre?

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.triane.dk, juletræer, dekorationsmateriale og julebutik

Fra : Rasmussen

Dato : 06-01-03 16:23

Hej Trine

Nej det skader slet ikke. Min hund (kerry Blue) SKAL ha klippe håret mellem
tæerne væk....
Men vi har desværre stadig store problemer med sne. Især tøsne...

Hilsen Birgit.

Fra : Søren Houlberg

Dato : 07-01-03 18:14

Hej!
Jeg har rimelig god erfaring med potevoks (på spray - aner ikke om man kan
få det på tube) Det lægger en slags hinde om hårene så sneen ikke hænger i
så let.

Og jeg tilslutter mig klipningen - de skal ikke have hår mellem tæerne.

Hilsen

Mette Sofie

Fra : Therese

Dato : 06-01-03 17:29

> Skader det at klippe hårene lidt ned?
> Hjælper det hunden?
> Hvad kan man ellers gøre?

Min dyrlæge siger, vi SKAL klippe hårene ned under hans poter. Hvis der
vokser en hel pude frem, kan hundens gang blive generet af det. Vi har
klippet Bernhards, og han har indtil nu ikke samlet sne under poterne. Det
skal nu nok komme med tøsneen
Så klip du bare, men pas på, for hunde kan være kilden under fusserne

Mange hilsner
Therese
www.elverdalen.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 06-01-03 17:44

"Therese" <therese@SLETelverdalen.dk> writes:

> www.elverdalen.dk

http://www.elverdalen.dk/images/Billedgalleri/13_korrektur_s.jpg

Er det den sædvanlige: Hunden spiste (eksamens)opgaven? Og så bare
lige for at være nysgerrig: Hvad var det for en eksamen? Er det
rigtigt at jeg kan se et AFP på opgaven, hvis det er så tillykke.

Fra : Therese

Dato : 06-01-03 18:22

> [...]
> lige for at være nysgerrig: Hvad var det for en eksamen? Er det
> rigtigt at jeg kan se et AFP på opgaven, hvis det er så tillykke.

Det var heldigvis ikke de endelige tegninger, men han elsker at rive papir
fra hinanden. Giv ham Bilka-avisen og hans weekend er reddet
Jeg blev færdig som bygningsingeniør i sommer Hurra

Mange hilsner
Therese
www.elverdalen.dk

Fra : Annelise Frederiksen

Dato : 07-01-03 20:27

Hej Trine
Jeg har haft newfoundlænder i 15 år, og som du måske ved er de langhåret.
Jeg klipper deres poter mange gange om året, og det vokser fint ud igen. Jeg
smør ikke hundene før vi går i sneen, men giver dem et lunkent bad når vi
kommer hjem, hvorefter jeg føntørrer dem. derefter smører jeg med ruvex fra
Matas, og så leger jeg lidt med dem for de ikke skal slikke det af igen.
Jeg kan se der er flere løsninger. Syntes du også skulle have min.
Venlig hilsen
Annelise.

---