Hvilket lydkort ?
Fra : Kim Eichen

Dato : 06-01-03 14:42

Hej gruppe

Hvilket lydkort skal jeg købe ?
Mine krav er følgende
optisk og digital udgang
AC3 output (til digital forstærker)
linieudgang RCA til hovedtelefonforstærker
linieudgangen og de digitale udgange skal enten være placeret på selve
lydkortet eller på en ekstern boks dvs de må ikke være placeret på en intern
boks, da der er en låge på kabinettet jeg ikke vil have stående åben (lågen
forhindrer min søn i at slukke for computeren i tide og specielt utide)
Jeg spiller stort set ikke, men lydkortet skal være i stand til at levere
lyd når jeg spiller, til dette formål er kvaliteten dog ikke så væsentlig.
Lydkvalitet skal være væsentlig bedre end lyden fra mit nuværende Hercules
gametheater XP, som jeg ikke er tilfreds med.
Jeg købte for nylig en Creek hovedtelefonforstærker og et par Sennheiser HD
600 høretelefoner hvilket har fået mine øjne op for hvor dårlig lydkortet
er.

Hvilket lydkort vil I anbefale, jeg har desværre ikke kunnet finde et
eneste, der opfylder mine krav.

Mvh Kim Eichen

Fra : Brian Hansen

Dato : 07-01-03 12:38

"Kim Eichen" <eichen@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe
>
> Hvilket lydkort skal jeg købe ?
Creative Audigy Platinum EX

> optisk og digital udgang
Ja og ind
> AC3 output (til digital forstærker)
Ja
> linieudgang RCA til hovedtelefonforstærker
Ja
> linieudgangen og de digitale udgange skal enten være placeret på selve
> lydkortet
Ja
eller på en ekstern boks dvs de må ikke være placeret på en intern
> boks,
Så skal det være Creative Audigy Platinum

> [...]
> lyd når jeg spiller, til dette formål er kvaliteten dog ikke så væsentlig.
Ja 5.1 DTS

> Lydkvalitet skal være væsentlig bedre end lyden fra mit nuværende Hercules
> gametheater XP, som jeg ikke er tilfreds med.
Tror jeg nok det er...

> [...]
HD
> 600 høretelefoner hvilket har fået mine øjne op for hvor dårlig lydkortet
Det er en extra hovedtelefonforstærker i box'en som er 100% digital.
Og Micforstærker.

> Hvilket lydkort vil I anbefale, jeg har desværre ikke kunnet finde et
> eneste, der opfylder mine krav.
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1414587926

Det er nok lige noget for dig. Bruger det selv sammen med Creative Inspire
5700
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1384597911

MVH
Brian Hansen