Pc uhyggelig langsom ved opstart!!
Fra : S@ndman

Dato : 06-01-03 13:57

Hejsa

Mit system er blevet utrolig langsomt, både ved opstart og nedlukning. Det
var det samme
med DirectX 8,1. Ca. hver anden gang starter den med blå skærm (win2k), hvor
der står
noget med hardwarefejl, kan det være rammene eller...??

MSI MS-648 Max (MS-6885)
P4 2,4 N2 533
256mb Samsung PC2700
ASUS G4 TI4400
80gb Barracuda disk-IDE
40gb IBM disk-IDE
DVD-IDE
Brænder-IDE
Detonator 40,72 (mener jeg)
DirectX 9

Jimmy

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 06-01-03 14:27

> Mit system er blevet utrolig langsomt, både ved opstart og nedlukning. Det
> var det samme

Et bud er at en clean install af windows kan hjælpe helt enormt.

Alternativt kan du forsøge at rydde op i din registreringsdatabase - evt.
vha. programmer som Hare.

Hvis du har installeret en stor mængde programmer du ikke bruger, så sørg
for at afinstallere disse.

Fra : S@ndman

Dato : 06-01-03 14:30

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-01-03 22:40

S@ndman wrote:
> [...]

Det kan sløve enhver maskine helt enormt, Hare virker okay.
Jeg bruger selv RegCleaner, find det på google.com
Em defrsgmentering kan også gøre underværker.

Jo, hvis harddisken er meget rodet.

/Mikael

Fra : Peter

Dato : 06-01-03 14:48

> [...]
>
> Et bud er at en clean install af windows kan hjælpe helt enormt.
>
> Alternativt kan du forsøge at rydde op i din registreringsdatabase - evt.

Hvor finder man det?

Fra : Peter

Dato : 06-01-03 14:50

"Peter" <p@p.pp> skrev i en meddelelse news:avc1jv$4h9$1@sunsite.dk...

> "Henrik Steen Larsen" <slet.hsl.@code12.dk> skrev i en meddelelse
> Det

> Hvor finder man det?

sorry, fandt det selv på
http://www.radfiles.com/query.asp?category=powertools

Fra : Leony

Dato : 07-01-03 11:14

"S@ndman" <sandman@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (win2k), hvor der står
> noget med hardwarefejl, kan det være rammene eller...??

Defekt RAM er årsag til mange BSOD'er, så det er et bud.
Du kan evt teste dem med Memtest:
www.memtest86.com
Bemærk dog at selvom programmet ikke finder fejl, kan blokken godt være
defekt alligevel.
Hvis du kender en der bruger samme RAM som dig kan du måske låne en stang
RAM i et par timer.

Måske er der installeret en dårlig driver.

Du kan finde en liste over Stop Messages her:
http://www.aumha.org/kbestop.htm
måske står din også på listen.

Du kan også skrive præcist hvad der står på den blå skærm, så skal jeg,
måske også andre, gerne hjælpe med at lede efter en mulig løsning.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : S@ndman

Dato : 07-01-03 11:25

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 07-01-03 13:33

S@ndman wrote:
> [...]

Sådan starter de fleste BSOD meddelelser.

Gider du ikke lade være med at sætte '>' foran det du skriver,
det er nemlig svært at se hvad du skriver og hvad du svarer på.

Læs evt. her:
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Mvh.
Mikael

Fra : S@ndman

Dato : 17-01-03 08:16

> [...]
>
> Du kan også skrive præcist hvad der står på den blå skærm, så skal jeg,
> måske også andre, gerne hjælpe med at lede efter en mulig løsning.

Nu har jeg endelig fået tid til at poste igen....:

Den skriver følgende:

xxx stop: 0x00000050 (0xFF13BC04, 0x00000000, 0xED193F89, 0x00000000)

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Jimmy

Fra : Leony

Dato : 17-01-03 11:05

> Nu har jeg endelig fået tid til at poste igen....:
> Den skriver følgende:
> xxx stop: 0x00000050 (0xFF13BC04, 0x00000000, 0xED193F89, 0x00000000)
> PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Læs mere om din fejl her:
http://support.microsoft.com/?kbid=183169

Det kan skyldes 3 ting:
Hardware failure (memory, processor, or motherboard).
Anti-virus software that is running on your computer.
Drivers installed by third-party software.

Ofte er det RAM der er defekt. Du kan teste med Memtest:
www.memtest86.com
Det er desværre ikke altid at den finder defekt RAM. Derfor kan det være
nødvendigt at låne en stang du kan teste med, eller hvis du har flere
stænger i maskinen, så prøv med en af gangen.

Prøv at afinstallere dit antivirusprogram.

Hvis du har installeret nye programmer for nylig så er det måske
synderen.

Fra : S@ndman

Dato : 17-01-03 11:21

> [...]
> Drivers installed by third-party software.
>
> Ofte er det RAM der er defekt. Du kan teste med Memtest:

Dvs. hvis jeg smider en ny stang RAM i, så skulle den
måske også starte hurtigere op....?? Hvis det selvfølgelig
er der fejlen ligger.

Jimmy

Fra : Leony

Dato : 17-01-03 14:48

> Dvs. hvis jeg smider en ny stang RAM i, så skulle den
> måske også starte hurtigere op....?? Hvis det selvfølgelig
> er der fejlen ligger.

Tør ikke love dig at den starter hurtigere, men hvis RAM er defekt, så
er det da ikke umuligt.