scale med inventor?
Fra : Ukendt

Dato : 06-01-03 13:33

I AutoCAD kan man med let lave eks. et emne 2x større. Kan man ikke det på
samme måde i inventor?

--
peet_dk was here...
website: http://www.peet.dk

Fra : Uffe Bak

Dato : 16-01-03 11:30

Hej
Hvis vi taler om 3D parter, så er der ikke en Scale Funktion direkte - men
to forskellige metoder til at opnå ønsket resultat:
Den åbenlyse - gå igennem alle parametre (mål) og forøg/formindsk alle mål
(alternativ introducer en variabel X som du ganger alle mål med - sæt X til
1 - og styr evt. skalering med X).
Den hurtige - Lav en ny part, brug "Derive Component" og vælg den originale
part. I nederste venstre hjørne finder du en skala faktor.

Jeg har tidligere talt med vores udvikling om en sådan funktion.
Udfordringen ligger ikke i at kunne multiplicerer alle variabler med en
konstant (foruden vinkler, visse offset afstande etc.), men derimod når man
har nestede udtryk ala:
Højde x Bredde/(Kvardrat rod af tykkelse).

Jeg håber dette hjalp dig lidt videre

MVH

Uffe Bak
Autodesk Nordic & Baltic

Fra : Båthorn

Dato : 18-01-03 19:20

> [...]
man
> har nestede udtryk ala:
> Højde x Bredde/(Kvardrat rod af tykkelse).

Hej cad-nørder

Jammen kan det ikke gøres ved at systemet kunne lave en scalefeature ?
Så er man fri for at tage stilling til om slip etc. skal skaleres..

Så kunne der være en scalefaktor i x-retningen, og en anden i y-retningen.
og en trejide i z-retningen....
Det er jo specialt i forbindelse med mould der er brug for at kunne det....
(kunne skalere)

Det at skulle skalere dimmensioner ser jeg ikke som et problem, man modelere
vel de rigtige mål ..!!!

Båthorn

Fra : 2R

Dato : 05-04-03 22:32

ikke hvad jeg har fundet... til gengæld kan du specifere to punkt og så
"strække" den derimellem...

funker fint når man bygger men kan være i problem i "freehand" situationer