Print til windowsshared printer
Fra : Sonni Skammelsen

Dato : 06-01-03 12:35

Hej

Jeg har en printer siddende på en win2k server hvor den er delt.
Jeg vil således gerne kunne printe fra min debian woody på denne printer.
Jeg har forsøgt lidt rundt omkring med både cups og lpr, men synes ikke
jeg kan få det til at virke.

Jeg har nu prøvet med printtool og sat printeren op og forsøgt at lave
både et testprint samt at printe fra openoffice.
Testprintet printer en linie ud på papiret, men papiret bilver i
printeren, hvis jeg forsøger fra openoffice tømmer den bare papirbakken
og at skrive noget.

Er der nogen der har et lille hint som kan hjælpe mig videre.

/Sonni

Fra : Bo Simonsen

Dato : 06-01-03 14:13

Sonni Skammelsen <news@sonni.org> writes:

> [...]
> Jeg vil således gerne kunne printe fra min debian woody på denne printer.
> Jeg har forsøgt lidt rundt omkring med både cups og lpr, men synes ikke

Prøv:

   apt-get install printtool
   su -c printtool

Det er redhat's gui til konfiguration af printere.

--
Mvh. Bo Simonsen
"Linux! The choice of a GNU generation"      http://bo.geekworld.dk

Fra : Sonni Skammelsen

Dato : 06-01-03 15:08

"Bo Simonsen" <bo@geekworld.dk> wrote in message >
> Prøv:
>
> apt-get install printtool
> su -c printtool
>
> Det er redhat's gui til konfiguration af printere.

Det er prøvet. Som jeg skrev i mit første indlæg gav det ikke det
ønskede resultat.

/Sonni