Kan ikke initialisere DAO/Jet db engine
Fra : Jens Jensen

Dato : 06-01-03 12:42

Når jeg har lavet en formular og vil have inputtet fra den ned i en
database, vil jeg gerne have FP2000 til at gøre det hele for mig. Når jeg
forsøger, kommer denne her fejlbesked: Kan ikke initialisere DAO/Jet db
engine.

Hvad er det og hvordan løser jeg det? Håber en ved besked

Michael

Fra : Ulrik Friis

Dato : 06-01-03 21:13

"Jens Jensen" <nogen@microsoft.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> engine.
>
> Hvad er det og hvordan løser jeg det? Håber en ved besked

Jeg synes du skal holde op med at misbruge @microsoft.com. Du er tidligere
gjort opmærksom på dette.

Hvis din rigtige e-mail adresse er nogen@microsoft.com, så undskylder jeg.
Men så burde det være enormt nemt for dig at få hjælp, og du ville nok også
vide, hvad en Jet db engine er for noget.

Få orden på din mailadresse og kom tilbage med spørgsmålet igen.

mvh

Ulrik

Fra : Jens Jensen

Dato : 08-01-03 09:23

"Ulrik Friis" <ufj(slet)@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
også
> vide, hvad en Jet db engine er for noget.
>
> Få orden på din mailadresse og kom tilbage med spørgsmålet igen.

Beklager, jeg havde faktisk ændret den´- troede jeg. Nu skulle det virke,
men der gør altså jeg ikke kan få hjælp her.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-01-03 09:27

"Jens Jensen" <nn@mr.com> skrev :

>Beklager, jeg havde faktisk ændret den´- troede jeg. Nu skulle det virke,
>men der gør altså jeg ikke kan få hjælp her.

Skulle mr.com være bedre?

Det er også et domæne, der er i brug.

Brug en hotmail eller lign. adresse, som du kan nedlægge når den
bliver for spamfyldt.

Eller som jeg skrev først gang, lad den ende på .invalid, så er
der ikke en kæft der gør.

..invalid er beregnet til det samme og så er der ikke nogen, der
får den spam som ellers var tiltænkt dig.

Det der er noget svineri er at bruge en andens domæne.

Fra : Ulrik Friis

Dato : 08-01-03 19:39

"Jens Jensen" <nn@mr.com> skrev i en meddelelse

> Beklager, jeg havde faktisk ændret den´- troede jeg. Nu skulle det virke,
> men der gør altså jeg ikke kan få hjælp her.

Jo - du kan sagtens få hjælp det øjeblik du opfører dig ansvarligt. Du kan
ikke bare bruge andres domænenavne, og det er lidt bekymrende, at du bliver
ved...

mvh

Ulrik

Fra : Michael Jensen

Dato : 10-01-03 10:31

> Jo - du kan sagtens få hjælp det øjeblik du opfører dig ansvarligt. Du kan
> ikke bare bruge andres domænenavne, og det er lidt bekymrende, at du
bliver
> ved...

Det lykkes bare ikke at rette det, så jeg beklager jeg ikke kunne finde ud
af, at rette det korrekt første gang og så er det godt jeg har jer til at
skælde mig ud.

Fra : Ulrik Friis

Dato : 10-01-03 16:30

"Michael Jensen" <mj@unic.danmark> skrev i en meddelelse
> Det lykkes bare ikke at rette det, så jeg beklager jeg ikke kunne finde ud
> af, at rette det korrekt første gang og så er det godt jeg har jer til at
> skælde mig ud.

OK - er det på din webserver eller på din PC du ikke kan initialisere Jet db
engine?

Fra : Michael Jensen

Dato : 13-01-03 10:36

> OK - er det på din webserver eller på din PC du ikke kan initialisere Jet
db
> engine?

Det er på min computer det går galt.

Fra : Ulrik Friis

Dato : 13-01-03 15:52

Jet
> db
>
> Det er på min computer det går galt.

Det er fordi dit site skal køre på en server for at kunne forbinde og gøre
brug af serverens databasedrivere. Du kan evt. forsøge at få en webserver
til at køre på din PC og så udgive dit site på PCens webserver. Men hvis
ikke du ved hvordan man installerer og konfigurerer en webserver, kan du få
meget tid til at gå med det. Så det nemmeste er nok at lave dine
databaseforbindelser online på dit website, som skal ligge på en webserver,
der kan køre asp. Med andre ord skal det være en MS Internet Information
Server 4 eller 5, hvor FrontPage server extensions er installeret og kører.

Princippet er:

Konstruer din database i fred og ro på din PC
Gå online på din webserver: Åbn web-sted => Netværk => i adressefeltet
skriver du http://dinwebadresse => du promptes for brugernavn/adgangskode =>
dit web-sted kan åbnes i FP => opret en mappe med navnet fpdb => markér
mappen => Filer => Importer => find din database og klik OK et par gange.

FP spørger dig om en databaseforbindelse skal oprettes, det siger du ja til,
og giver forbindelsen et godt og sigende navn (uden mellemrum eller andre
falbelader). FP importerer herfeter databasen og placerer den i mappen fpdb,
og den opretter en fil - global.asa - i roden på dit websted.

Alt arbejde med oprettelse af sider, der skal bruge denne database
forbindelse til noget, skal foregå online på webserveren.

mvh
Ulrik

Fra : Michael Jensen

Dato : 15-01-03 12:07

> [...]

> Alt arbejde med oprettelse af sider, der skal bruge denne database
> forbindelse til noget, skal foregå online på webserveren.

Tak for den venlige indføring. Det har virkede, men lige pludselig virkede
det ikke mere - uden jeg havde ændret på noget. Jeg er ikke klar over hvis
jeg har ændret noget. Jeg har endda forsøget at af og installer FP2000 igen
uden held. Måske jeg bare trænger til en format c:

Michael