Paging i ASP med form metode
Fra : Preben Jensen

Dato : 06-01-03 11:58

Hej.
Jeg har noget vrøvl med ASP-paging og håber i kan hjælpe.
Ved hjælp af form fra denne her side http://pdcs.dk/test/captain.asp kan det
lykkes mig at
få vist den første side, men når jeg så vil videre til næste side i
resultatet kommer
nedenstående fejl

[fejl begin]
ADODB.Recordset error '800a0bcd'

Either BOF or EOF is True, or the current record has been deleted. Requested
operation requires a current record.

/test/pilotcount.asp, line 35
[fejl end]

Og linie 35 i pilotcount.asp ser således ud: rst.AbsolutePage = PageIndex

--
Mvh. Preben J
www.pdcs.dk

Fra : Preben Jensen

Dato : 06-01-03 17:15

"Preben Jensen" <preben@[remove]pdcs.dk> skrev i en meddelelse

> Hej.
> Jeg har noget vrøvl med ASP-paging og håber i kan hjælpe.
[cut]
Jeg er kommet så langt så jeg tror at jeg har fundet ud af at det drejer sig
om det ord som jeg sender med Form input, det kommer kun til den første side
i paging, fejlen skyldes så åbentbart at jeg ikke får Form input med videre
på de andre sider i paging. ?

Er der ellers nogen der har et link til sted hvor der er et nemt
gennemskueligt eksempel med ASP hvor man pager resultatet af form input,
helst så en amatør som mig kan gennemskue det

--
Mvh. Preben J
www.pdcs.dk

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 06-01-03 17:49

"Preben Jensen" <preben@[remove]pdcs.dk> wrote in message

> [...]
> gennemskueligt eksempel med ASP hvor man pager resultatet af form input,
> helst så en amatør som mig kan gennemskue det

Hej Preben

Jeg går ud fra at det er de link i bunden hvor man bladrer til den næste
side du har problemer?

Jeg har paging på min side, og her er hvad jeg har i bunden af min side.

<%
End If
of<b> " & intPageCount & ".</b>"

Response.Write "&nbsp;&nbsp;"

Response.Write "Go to page "
If Clng(intPage) > 1 Then
Response.Write "<a
href=countrypictures.asp?location="&(strLocation)&"&page=" & intPage - 1 &
">&lt;--</a>"
Else
Response.Write ""
End If

For intNum = 1 To intPageCount
Response.Write "&nbsp;<a
href=countrypictures.asp?location="&(strLocation)&"&page=" & intNum & ">" &
intNum & "</a> "
Next

Response.Write "&nbsp;"

If Clng(intPage) < Clng(intPageCount) Then
Response.Write "<a
href=countrypictures.asp?location="&(strLocation)&"&page=" & intPage + 1 &
">--&gt;</a> "
Else
Response.Write ""

End If

%>

Hvor den linie du skal lige mærke til er "<a
href=countrypictures.asp?location="&(strLocation)&"&page=" & intPage - 1 &
">&lt;--</a>"

Jeg har selv tilføjet dette, "<a
href=countrypictures.asp?location="&(strLocation)&"

hvor jeg tidligere på siden har fastsat strLocation.

Du kan selv tilføje så mange ting du har behov for i linket og få dem sendt
videre til næste side. (husk du skal bruge strLocation =
Request.QueryString("location") da det ikke længere er en form du henter
dine info fra).

--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-

http://www.cmnielsen.dk ICQ: 25308942
Destiny is not a matter of chance it is a matter of choice

Fra : Preben Jensen

Dato : 06-01-03 18:18

Tak skal du have Christian M. Nielsen... jeg har fået det til at funke

--
Mvh. Preben J
www.pdcs.dk

Fra : Søren Lundfald

Dato : 06-01-03 21:02

> [...]

> gennemskueligt eksempel med ASP hvor man pager resultatet af form input,
> helst så en amatør som mig kan gennemskue det

http://activedeveloper.dk/aspdigital/kapitel2/paging.asp

Du skal så bare sætte kriterierne (form inputs) i SQL'en

Mvh
Søren Lundfald