Firewire HD problem
Fra : Jacob

Dato : 06-01-03 11:47

Hej alle

Jeg har en 40GB Firewire Harddisk som jeg tidligere brugte på en mac. Jeg
har tidligere prøvet at formatere den på min nye PC - men uden held. Firmaet
som jeg købte den fra eksistere ikke længere, så support er umuligt. Mærket
var vist "Psycho".

Jeg kan ikke finde Harddisken efter jeg har sat den ind i firewireporten og
startet Win2000. Hvis jeg bruger Hardware wizard kan jeg dog godt finde den,
og hvis jeg bare trækker stikket ud viser den sig også med navnet Oxford
Lun0 SPB2 ide device. Når jeg søger på navnet oxford i "finder" kommer den
heller ikke op med noget.

Hvor skal jeg starte?

Mvh Jacob

Fra : Ben Knudsen

Dato : 06-01-03 12:05

jacob@jacobkusk.dk writes:
>Hvor skal jeg starte?

Den bruger tydeligvis et chipset fra Oxford. Hvis du kan google dig frem
til hvilket (og det burde være ret let), kan du sikkert finde en driver
til dét chipset. Evt. hos en anden producent af eksterne
firewrire-kabinetter.

Den optimale løsning er selvfølgelig at anvende en mac

Mhv Ben

Fra : Jacob

Dato : 06-01-03 12:59

Ben

Tak for svaret. Jeg prøvede at søge på Oxford semiconductor men det gav mig
ikke svaret.

Har du andre gode ideer??

Mvh Jacob