MS Windows
briani 27239
Folder til ren tekst
Fra : hh

Dato : 06-01-03 09:37

Hvilket prg. kan lave en kopi af en folder/mappe om til ren tekst.
hvor man har muligheden kun at få navn på filer og mapper

?

Fra : paula

Dato : 06-01-03 10:38

"hh" skrev d. 06-01-03 09:37 dette indlæg :
> [...]
>
> ?
> Jeg bruger en omstændig løsning. Jeg har fundet et free-ware program
"Catalog",
der søger du så på filer/mapper, hvorefter den laver en liste i ren
tekst som kan printes. Men jeg håber der findes en mere enkel løsning.

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 06-01-03 11:04

hh wrote:

> Hvilket prg. kan lave en kopi af en folder/mappe om til ren tekst.
> hvor man har muligheden kun at få navn på filer og mapper

Det kan du med en dir-kommando. Åbn et kommandovindue og skriv:
dir drev:\sti\mappe /s >mappe.txt

"/s" betyder, at du får medtaget undermapper, ">mappe.txt" betyder, at
resultatet gemmes i en fil med navnet mappe.txt. Du har mulighed for at
benytte flere parametre, så du får sorteret resultatet eller får det
vist på bestemte måder, men de afhænger af, hvilket styresystem du
benytter. Du kan eventuelt prøve med kommandoen:
dir /?
så får du en oversigt over de forskellige parametre. Hvis du bruger
Windows 98 kan du bruge parameteren /b til kun at få vist selve fil- og
mappenavnene.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Leony

Dato : 06-01-03 12:59

"hh" <dont@work_.com> skrev i en meddelelse

> Hvilket prg. kan lave en kopi af en folder/mappe om til ren tekst.
> hvor man har muligheden kun at få navn på filer og mapper

Jeg bruger denne:
http://www.karenware.com/powertools/ptdirprn.asp

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : hh

Dato : 06-01-03 13:30

"Leony" <leony@REMOVETHIScyberjunkie.dk> wrote in message
> "hh" <dont@work_.com> skrev i en meddelelse

> Jeg bruger denne:
> http://www.karenware.com/powertools/ptdirprn.asp

ahhh , den ser god ud.
kan man ikke få den til , ikke at tage hele stien med på mapper ? så der kun
står mappe navn ?

Fra : Leony

Dato : 06-01-03 14:00

> ahhh , den ser god ud.
> kan man ikke få den til , ikke at tage hele stien med på mapper ? så
> der kun står mappe navn ?

Det tror jeg ikke, men du kan jo altid lave en søg/erstat i din
tekstbehandler.