ASUS A7V8
Fra : Preben Christensen

Dato : 06-01-03 08:34

Hej
Jeg har ovennævnte board og kører med en Athlon Thoroughbred XP 2600+
For det første er det rigtigt at en XP2600+ med fsb 333 kører 2083 Mhz og
en XP2600+ fsb 266 kører 2133 Mhz ??

Jeg har en PC3200 DDR ram i den kan køre 400 Fsb, men da cpuèn kører med en
Fsb på 333 er det så bedre at sætte en f.eks. PC2700 ram i som kører Fsb
333???
Eller er det ligemeget og hvorfor??

Preben Christensen

Fra : H3nrik V!

Dato : 06-01-03 13:04

"Preben Christensen" <christensendunder@mail.tele.dk> wrote in message
> Hej
> Jeg har ovennævnte board og kører med en Athlon Thoroughbred XP 2600+
> For det første er det rigtigt at en XP2600+ med fsb 333 kører 2083
> Mhz og en XP2600+ fsb 266 kører 2133 Mhz ??

Ja! 2600+ er en performance rating, og den noget hurtigere systembus gør at
de 50MHz CPU'en kører langsommere ikke burde betyde noget. Det kunne måske
være interessant for dig at læsen denne tidligere tråd:

> Jeg har en PC3200 DDR ram i den kan køre 400 Fsb, men da cpuèn kører
> med en Fsb på 333 er det så bedre at sætte en f.eks. PC2700 ram i som
> kører Fsb 333???
> Eller er det ligemeget og hvorfor??

Fløjtende ligemeget. Din RAM kan sagtens køre som PC2700 hvis den er sat op
til det i BIOS...!

--
/H3nrik!

If it ain't broken - break it... Then - fix it...

Fra : L.M.L

Dato : 06-01-03 18:07

> Fløjtende ligemeget. Din RAM kan sagtens køre som PC2700 hvis den er sat
op
> til det i BIOS...!

Jeg tror spørgsmålet gik på om hvorvidt man vil kunne mærke en
hastighedsforøgelse
ved at køre 400mhz asynkront med de 333 fsb ?
(På grund af buffer-ting og sager .. )

mvh
Lars

Fra : H3nrik V!

Dato : 06-01-03 18:51

"L.M.L" <lovegreenFJERN@it.dk> wrote in message

> Jeg tror spørgsmålet gik på om hvorvidt man vil kunne mærke en
> hastighedsforøgelse
> ved at køre 400mhz asynkront med de 333 fsb ?
> (På grund af buffer-ting og sager .. )

Jeg tror kun der er at prøve. 266FSB og 400RAM passer iflg tests i hvert
fald temmelig dårligt sammen synkroniseringsmæssigt og dermed giver det
ringe performance. Hvordan det ser ud med 333/400 ved jeg ikke - har ikke
set tests på det...!